Venerable Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Prøver å hjelpe søskenbarnet mitt her med laptoppen hennes. Et eller annet sykt må hun ha gjort, fordi start menyen og flere cm. til ligger gjemt nedenfor selve skjermen. Se bilde for hva jeg mener. Den røde rammen er hva skjermen viser, mens PC-en på en måte tror at skjermen er større og lager et for stort bilde. Jeg kan ta musa ned og trykke på Start menyen og greier, så alt er der. Det vises bare ikke. Jeg har prøvd alle skjermoppløsningalternativene. Jeg har prøvd å restore til et tidligere tidspunkt. Jeg har prøvd å starte opp i safe mode (Fordi i følge google søk kunne det være skjermkortet tror det er en ekstra skjerm koblet til eller noe slikt), men problemet var og i safe mode... Så jeg begynner å gå tom for ideer. Hadde det vært en stasjonær kunne jeg sikkert tukla med knappene for skjerminnstillinger utpå skjermen, men laptopper har vel ikke slikt? Noen som kan tenke seg hva dette er for noe? Endret 20. desember 2011 av Venerable Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Sjekk om du kan endre skjermoppløsning? Opplevd noen ganger at jeg kan velge høyere oppløsning enn hva skjermen takler, og da blir bildet som du beskriver her. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Sjekk om du kan endre skjermoppløsning? Opplevd noen ganger at jeg kan velge høyere oppløsning enn hva skjermen takler, og da blir bildet som du beskriver her. Det er en bitte liten laptopp med bare 3 oppløsningalternativer, men som sagt, jeg har prøvd alle uten hell. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Prøv å avinstaller skjermkortdriver og installer den på nytt igjen. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Prøv å avinstaller skjermkortdriver og installer den på nytt igjen. Jeg lastet ned nye drivere og installerte dem (Men avinstallerte ikke de gamle først, antar det ikke er noe forskjell?). Men det hjalp heller ikke. Hm... Endret 20. desember 2011 av Venerable Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Prøv å avinstaller skjermkortdriver og installer den på nytt igjen. Jeg lastet ned nye drivere og installerte dem (Men avinstallerte ikke de gamle først, antar det ikke er noe forskjell?). Men det hjalp heller ikke. Hm... Jo, det kan det i visse tilfeller gjøre. Ved å "oppgradere" så vil ofte gale innstillinger ligge lagret, noe som gjør at feilen fremdeles er til stede etter oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå