elkenzaal Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Skrev et innlegg under Skjermer, men kanskje det er bedre her inne.. Blir trolig en 27" skjerm og ikke 23/24" som jeg hadde planlagt. Oppløsningen vil da være rundt 2560 x 1440, avhengig av hvilken modell det blir. Skal spille en del Diablo 3, SC2 og Skyrim ol. i løpet av 2012, så spørsmålet mitt er om et ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP 1GB vil kunne drive dette godt nok? Spillene er jo ikke de værste å drive kanskje, men kjøper man en skjerm til 5000,- vil man jo gjerne har et skjermkort som leverer i de høye oppløsningene også. Har mye gammel motstand mot ATI med driverproblematikker osv, så vil nok holde meg til nVidia. Er dette skjermkortet "up to the job"? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Vent på 7970, hvis de testene som kommer ut nå er ekte ser det ganske bra ut. Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Ser unektelig ut som AMD/ATI? Har senest i dag feilsøkt BSOD på en laptop der ATI drivere var årsak. Ikke at det nødvendigvis er representativt for AMD nå om dagen kanskjem, men føyer seg inn i rekken av ATI-problemer opp gjennom årerne.. Spørsmålet er jo også hvilken pris det er snakk om. En kan jo selvfølgelig få bra ytelse av et toppkort som utgis om 1-2 måneder, men det er jo ikke spørsmålet. Hvor godt kort trenger man på en slik oppløsning i spill som Diablo 3, SC2 og Skyrim for god ytelse? Bryr meg fint lite om FPS-målinger så lenge jeg kan kjøre spill på High eller Ultra. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvor godt kort trenger man på en slik oppløsning i spill som Diablo 3, SC2 og Skyrim for god ytelse? Bryr meg fint lite om FPS-målinger så lenge jeg kan kjøre spill på High eller Ultra. HD 6950 2GB CFX er minstekravet. 560 Ti 2GB skalerer dårlig oppover i oppløsning og du må dermed på 2x 570 2.5GB i SLI for Nvidia-siden. Angående driverproblemer, så vil CFX og SLI være like gøy: dårlig støtte ved lansering, varme, støy, strømforsyning, pris, raskt utdatert. Vi får se med HD 7970, men jeg tviler på at du vil klare å kjøre Skyrim akseptabelt på High/Ultra med et 7970. Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Takk for svar arni90. Det krever nok kanskje såpass ja. Får se hvordan økonomien blir til slutt. Kan være å gå opp til 27" medfører for mye utgifter... HD 6950 2GB CFX bør likevel være innen for rekkevidde i det minste. Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Tror kanskje et GTX 580 er det beste valget for meg per i dag, men blir litt interessert i de kortene som kommer på nyåret. Noen som vet om feks 7970 skal yte bedre enn GTX 580 og omtrent hvilken pris det er snakk om? Når det gjelder å kjøre på High eller Ultra så er jo det noe man må gjøre noen kompromisser på. I tråden din om skjermkort arni90, så nevner du dette med AA på høyere oppløsninger ikke nødvendigvis gir godt nok resultat i forhold til ved lavere oppløsninger osv. Tror jeg avventer til AMD kommer med sitt bidrag på nyåret uansett Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Tror kanskje et GTX 580 er det beste valget for meg per i dag, men blir litt interessert i de kortene som kommer på nyåret. Noen som vet om feks 7970 skal yte bedre enn GTX 580 og omtrent hvilken pris det er snakk om? Når det gjelder å kjøre på High eller Ultra så er jo det noe man må gjøre noen kompromisser på. I tråden din om skjermkort arni90, så nevner du dette med AA på høyere oppløsninger ikke nødvendigvis gir godt nok resultat i forhold til ved lavere oppløsninger osv. Tror jeg avventer til AMD kommer med sitt bidrag på nyåret uansett 7970 Satt opp mot 580 gjennomsnittlig Dette er et kort som legger seg akkurat over 35 fps i Crysis på Very High i slike oppløsninger. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Personlig ville jeg ikke gått for 2500x oppløsning med mindre skjermen var en 30". På 27" synes jeg 1920x passer utmerket, det fremstår som mer balansert i forhold til størrelse. Om du velger en 27" med 1920-oppløsning vil du jo også komme enklere i havn ang grafikkløsning samt at skjermen blir noe rimeligere. god jul! Lenke til kommentar
dorffy Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Du klarer fint å kjøre Skyrim på Ultra med 6950 2GB. Har selv Apple LED Cinema 27" paret med ett 6950 2GB, så jeg snakker av egen erfaring. Starcraft og Diablo 3 har jeg dog ikke prøvd, men regner med at de også kjører fint på Ultra ut ifra det har sett hos andre. At 7970 ikke vil klare det blir ihvertfall bare tullprat.. Spilling fikk forresten en ny dimensjon med 27"@2560x1440 Endret 26. desember 2011 av dorffy Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Du klarer fint å kjøre Skyrim på Ultra med 6950 2GB. Har selv Apple LED Cinema 27" paret med ett 6950 2GB, så jeg snakker av egen erfaring. Starcraft og Diablo 3 har jeg dog ikke prøvd, men regner med at de også kjører fint på Ultra ut ifra det har sett hos andre. At 7970 ikke vil klare det blir ihvertfall bare tullprat.. Spilling fikk forresten en ny dimensjon med 27"@2560x1440 Forskjellige definisjoner av akseptabelt 60 fps minimum er minstekravet mitt, det klarer ikke et 6950 2GB på 2560x1440 med "makset" grafikk i de fleste spill. Spillene nevnt her er dog ikke særlig grafikkintensive, så et 6950 2GB vil nok klare det ganske greit. Min opplevelse av 27" var at bildet ble for stort, og input/piksellag ble for tregt når jeg hadde nok ytelse. Helt klart forskjellige øyne som ser her Endret 26. desember 2011 av arni90 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Kjører 2 x GTX 580 i SLI på en 27" i 2560x1440. Har ikke sjekket fps i Skyrim med Ultra setting, men i Battlefield 3 med alt på maks, ligger fps på ca 75, kan gå opp til 110 noen ganger. Har aldri sett fps under 65 så langt i spillet. At et HD 6950 2GB skal greie Skyrim på Ultra i 2560x1440 med akseptable fps, tillater jeg med å tvile på. MW3 har jeg heller ikke sjekket fps, men har ikke merket lag eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå