Gå til innhold

Reparasjon eller kjøp av ny DVD-opptaker?

Anbefalte innlegg

Vi har en Pioneer DVR-630H opptaker som dessverre har problemer med å brenne til/lese fra DVD plater (alt annet fungerer som det skal).

Etter å ha lest en del diskusjontråder er det visst laseren som går på disse og hele brennerdelen må skiftes ut.

Sist jeg sjekket (1-2 år siden) kostet denne i overkant av kr. 2000,- Prisen har sikkert gått opp siden da, så da kan kanskje alternativet være å kjøpe en ny spiller istedet, men iflg. div. forum lages det ikke kvalitetsspillere lenger (som denne Pioneeren skulle være -annet enn min erfaring).

I butikker jeg jeg vært i og spurt (Lefdal, Elkjøp osv.) sies det at de ikke lenger selges ettersom "alle" nå bruker PVR bokser (Get, Canal Digital osv.) istedet. Derimot ser jeg at via Kelkoo (no.kelkoo.com) så får man kjøpt DVD opptakere fortsatt, så dette sier de nok bare fordi at DE ikke selger dem.

Er det noen som har anbefalinger/erfaringer på DVD opptakere som selges nå?

Endret av minimax
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen erfaringar men jaktar sjøl. Dvs min Pioneer 545 fungerer godt etter ekstrem bruk, men ørsmå kutt i lyd/bilde. Sony kan skaffa til rundt 3000 men veit lite om den. Kan også få bestelt Panasonic på BMH i Bergen. Men har dei same kvalitet som Pioneer?

Kanskje lurt å kjøpa mens det ennå finst. Om ikkje det er muleg å ta opp på PC? Likar å ta vare på visse ting på plate eller PC-harddisk.

Lenke til kommentar

Du er inne på en annen ide jeg fikk: finnes det harddiskopptakere med mulighet til å overføre opptak via USB? Da kunne jeg overført TV-opptak til en minnepinne osv. for så å få det inn på datamaskinen. Det er mer praktisk enn DVD plater uansett.

Endret av minimax
Lenke til kommentar

Trur Pioneer DVR 645 H S har USB, men den finst berre brukt. På min 545 er utgang for S-video og HDMI men ingen av dei kan vel koblast til PC?

Har Canal Digital, skal snart ha dekoder med opptak. Muleg å gå inn til PC frå den? Overføring frå TV til PC er kanskje mindre gunstig...

I Panasonic sin 2011 katalog finst DMR-EH63 DVDopptakar med 250 GB. "Hurtigoverføring fra SD-minnekort og USB til HDD." Altså FRÅ PC. Men ikkje andre vegen? Kan prøva å sjekka med bmh.no og Panasonic. Og finna ut kva Sony kan skaffa.

Er det slik at TV-stasjonar og filmselskap vil hindra overføring frå dekoder til PC?

Mange spørsmål og få svar..

Du er inne på en annen ide jeg fikk: finnes det harddiskopptakere med mulighet til å overføre opptak via USB? Da kunne jeg overført TV-opptak til en minnepinne osv. for så å få det inn på datamaskinen. Det er mer praktisk enn DVD plater uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...