baguett Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 må også si at den støtter MHL, så du trenger ikke egen HDMI utgang. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 brukeropplevelsen Og hva er nå denne fantastiske opplevelsen som man kun får med iOS og ikke Android eller Windows Phone 7.5? Jeg spør siden mange sier at brukeropplevelsen er mye bedre på iOS over Android. Men problemet er at jeg ser absolutt INGEN måter i iOS som gjør brukeropplevelsen noe bedre enn andre mobile OS'er. Dette med at iOS har bedre brukeropplevelse er noe jeg gikk lei av å høre på allerede i 2009. Så den kjøper jeg ikke i dag. Brukeopplevelse er subjektivt, respekter heller at jeg synes det ene er bedere enn det andre. Jeg respekterer at du evt. liker bedre Android/iOS/WP7.5 enn WP7.5/Android/iOS. Når jeg nevnte brukeropplevelsen i mitt innleg mente jeg begge Galaxy Nexus. Selv om mange skryte av brukeropplevelsen på Nexus, kan ikke Amobil ta stilling til det. De må gi anmeldelse og karakter utifra det produktet de fikk utlevert/kjøpt. Jeg nevte ikke iOS eller WP7.5 i mitt innlegg så hvorfor nevner du det ? Min post hadde ingen hensikt i å snakke om brukeopplevelse mellom plattformene, heller om opplevelsene mellom Nexus kan variere som enhet. Siden du først nevner det. Jeg har argumentert med deg før så du vet hvorfor jeg liker bedre iOS enn Android. Mandagsmobil (Desire) ! 1 Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Tror hovedtanken bak at enkelte mener at brukeropplevelsen i ios er bedre er at det flyter såpass godt. Dette temaet har vel vært oppe et par ganger før, men jeg som android-bruker er enig. Om ikke Tegra 2 klarer å dra Android perfekt til all tid er det noe galt. 2 Lenke til kommentar
civicexe Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hei. Nokon som veit eller gidde og prøva om at Wordfeud virka på Galaxy Nexus ? Leste at den var litt kresen på nokon spel Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jeg gikk selv fra en Desire til 4S nå tidlig i desember og alle opplevelsene er bedre på nesten alle punkter med 4S. Jeg ser ikke annet enn at dette er en svært liten oppgradering. Hvorfor bytte til noe som er bare litt bedre? Bedre å vente en stund så man virkelig merker forskjell. Men for mange som kjøper Apple handler det vel mest om statusen man får ved å "vise den frem" på fest og lignende... iP4S virker som det handler mest om å melke kundene med bare små forandringer og et nytt navn. Du tror vel ikke at den telefonen er det beste de kan levere per dags dato? De pleier alltid å porsjonere ut nyhetene så de får solgt mest mulig. Veldig få selskap sitter vel igjen med så store marginer som Apple gjør, de ligger over 30 %. Dette kan ikke komme av annet enn et oppskrytt merkenavn som de kan ta hva som helst for til sine kunder siden de vet at folk kjøper dette uansett. Det handler ikke om at jeg ikke har råd til å kjøpe ting fra Apple, har faktisk litt smålyst på en macbook air, men jeg liker bare ikke deres policy og forretningsdrift på denne måten. Må vel faktisk si meg litt enig med en som var intervjuet på tv her en kveld om julegaver, selv om han var ganske useriøs. Han sa "hvertfall ikke ting fra Apple siden det er overpriset shit!". Lenke til kommentar
Ein23 Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Nå har den terningkast 4 igjen. 5 er vell riktig? 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Hei. Nokon som veit eller gidde og prøva om at Wordfeud virka på Galaxy Nexus ? Leste at den var litt kresen på nokon spel Virker ypperlig. Har spilt siden jeg fikk mobilen 12. des. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Nå har den terningkast 4 igjen. 5 er vell riktig? Jeg har store problemer med å forstå den terningen. Jeg har nå hatt mitt eksemplar siden 12. desember, og mitt inntrykk er utelukkende positivt. Som vanlig med smarttelefoner kunne batteri vært bedre, men min Desire varte kortere. Skjermen er nydelig. Jeg leser at det lugger hos noen, men det opplever ikke jeg. Ved bruk av noen live wallpapers har jeg erfart at det ikke går helt smooth, men om ikke det viktigste ved en mobil er at det flyter ved å bytte mellom to skjermer er ikke dette et stort problem. Jeg bruker nå Mystic Halo wallpaper, og det flyter finfint. Jeg har installert nærmere 100 større og mindre apps, i tillegg til å ha rundt 30 album offline på Spotify, og har brukt en liten brøkdel av disken. De aller fleste app'er fungerer uten noen problemer, selv om noen har krasjet et par ganger. Dette skyldes nok først og fremst utvikleren av appen fremfor mobilen selv. Ingen problemer med lyd, skjerm, ikoner, widgets eller annet. Har ikke hatt behov for å restarte en eneste gang på snart en måned. For ordens skyld: det betyr ikke at mobilen har vært på hele tiden, jeg har gått tom for strøm et par ganger. Den innebygde nettleseren fungerer perfekt til mitt bruk (har prøvd et par andre som jeg har blitt anbefalt men ingen fenget særlig), og sammen med Chrome på pc'en har jeg til enhver tid synket bokmerker mellom jobb, privat og på farta (altså mobil). Sweet! Jeg har til gode å koble mobilen til en pc for annet enn lading, slik det burde være. Alt synkes via nett. Faktisk har jeg vel ikke kopiert noe direkte mellom mobil og pc enda, og ser ikke helt behovet heller. Med mindre jeg skal begynne å se filmer og serier på mobil da. Tvilsomt. Brukervennligheten på Android har aldri vært et problem for meg, og på ICS er det bare enda bedre. Man trenger faktisk ikke være spesielt smart for å bruke en smarttelefon. Personlig synes jeg faktisk det er lettere å orientere seg i Android enn iOS, men det skyldes helt sikkert vane. Please don't kill me, fanboyz. S2 er en billigere mobil, og med ICS på den er nok ikke forskjellen så stor, selv om jeg synes plastikkfølelsen på den er litt stor. Det skyldes nok den lave vekten, som må sies å være et (lite) pluss, så det er det verdt. Ser man derimot på prisforskjellen mellom Nexus og iPhone har jeg store problemer med å forstå at Nexus kan få nevneverdig trekk for høy pris... I anmeldelsen virker det nesten som om det gis trekk for at man mer muligheter til å tilpasse mobilen. Jeg har (nesten) alt jeg trenger på første "hjemmeskjermen": kalenderwidget, mapper for spill, film og series (apps - jeg ser ikke film eller serier på mobilen), musikk, widget for gjenstående databruk, og uleste feeds på Google Reader. Så vidt meg bekjent kan jeg vel ikke få dette på andre mobil OS? Oi, dette ble langt. Beklager det. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 Får min i morgen, klarer ikke vente! De fikk den inn på netonnet 02.01, og den var utsolgt noen timer senere. Jeg har troen på at det er en kjempetelefon! Og overgangen fra Nexus One blir nok stor. Jeg kommer til å roote den og legge inn cyanogenmod når det blir tilgjengelig til den, slik som jeg også har gjort med min forrige. Så det kan hende den ikke er like bra "rett ut av boksen", men med custom rom så tror jeg den blir toppers! Kunne aldri tenkt meg iPhone, jeg liker å kunne drive med litt flere modifikasjoner. Men tror iPhone passer bedre til mamma, enn en android telefon gjerne hadde gjort. Nettopp fordi det er ganske enkelt og simpelt. (Og det enkle er IKKE alltid det beste ) Men synes ikke karakteren er rettferdig når Galaxy S2 fremdeles har en 6'er, og denne går fra 5 til 4. Lenke til kommentar
mobilen.no Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2012 Får min i morgen, klarer ikke vente! De fikk den inn på netonnet 02.01, og den var utsolgt noen timer senere. Jeg har troen på at det er en kjempetelefon! Og overgangen fra Nexus One blir nok stor. Jeg kommer til å roote den og legge inn cyanogenmod når det blir tilgjengelig til den, slik som jeg også har gjort med min forrige. Så det kan hende den ikke er like bra "rett ut av boksen", men med custom rom så tror jeg den blir toppers! Kunne aldri tenkt meg iPhone, jeg liker å kunne drive med litt flere modifikasjoner. Men tror iPhone passer bedre til mamma, enn en android telefon gjerne hadde gjort. Nettopp fordi det er ganske enkelt og simpelt. (Og det enkle er IKKE alltid det beste )Men synes ikke karakteren er rettferdig når Galaxy S2 fremdeles har en 6'er, og denne går fra 5 til 4. Hei! En teknisk feil har gjort at terningen ble byttet ut til en firer. Dette er feil, og skal nå være rettet. Samsung Galaxy Nexus er en sterk 5-er. Espen Swang Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 5. januar 2012 Del Skrevet 5. januar 2012 Samsung Galaxy Nexus er en sterk 5-er. Espen Swang Godt å høre. Nå ble vi bekymret. Lenke til kommentar
tsofie Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Fin test, subjektivt blir det alltid, men den er grundig og prøver å vurdere flere hensyn. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe denne, S2 eller en fra HTC (iphone er ikke aktuelt for meg), og noen av eksemplene i denne testen gjør meg litt skeptisk, så jeg lurte på om noe av dette er endret/rettet nå som vi skriver februar 2012. Det gjelder følgende: -Den videoen som var lastet opp til youtube så ikke bra ut. Det kan også være fordi jeg har en gammel pc som synger på siste verset, men hakker det virkelig så mye? -Er den blitt bedre til å synke med fb? -Har den sluttet å kappe bildene? -Jeg vet ikke hva alle disse betegnelsene på tastatur betyr, men kan man skrive med vanlig t9, så lenge man legger til norsk ordliste? Kan man også skrive ved å dra fingeren fra bokstav til bokstav slik som på s2? -Hvordan vurderer dere dette med at det ikke er støtte for minnekort? Har telefonen så stor lagringsplass at dette ikke savnes? Jeg savner det enormt på min lille Xperia mini (ikke le!) der jeg helst ville flyttet alle appene til minnekortet -Finner jeg ikke igjen filer dersom jeg laster dem ned? -"Den teknologiinteresserte vil bite seg merke i at prosessoren i Galaxy Nexus kun kjører på 1,2 GHz hastighet, som er et stykke under de raskeste telefonene på markedet." Hva betyr dette? Er prosessoren god nok? -Har det blitt bedre med at nettlesere og spill ikke forstår skjermstørrelsen? -Har det kommet tyverisikring/sporing? -På hvilken måte kommer jeg til å merke at den ikke støtter like mange format som s2? -Å laste ned fm radio skal jeg nok greie fint, men det får meg til å lure litt, kommer det ikke dab-radio til mobiler snart? -Hva brukes når det ikke fins en tilbake-tast? -Og til slutt; det aller viktigste spørsmålet: Vil dere fortsatt si at dere anbefaler s2 framfor Nexus? Skjønner at dere kanskje ikke kan svare på alle spørsmålene mine, men blir veldig takknemlig for de svarene jeg får =) - Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Fin test, subjektivt blir det alltid, men den er grundig og prøver å vurdere flere hensyn. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe denne, S2 eller en fra HTC (iphone er ikke aktuelt for meg), og noen av eksemplene i denne testen gjør meg litt skeptisk, så jeg lurte på om noe av dette er endret/rettet nå som vi skriver februar 2012. Det gjelder følgende: -Den videoen som var lastet opp til youtube så ikke bra ut. Det kan også være fordi jeg har en gammel pc som synger på siste verset, men hakker det virkelig så mye? -Er den blitt bedre til å synke med fb? tenker du kontakter så er det uenighet mellom fb og google. så nei. -Har den sluttet å kappe bildene? har ikke merket at bilder blir kappet. -Jeg vet ikke hva alle disse betegnelsene på tastatur betyr, men kan man skrive med vanlig t9, så lenge man legger til norsk ordliste? Kan man også skrive ved å dra fingeren fra bokstav til bokstav slik som på s2? det er ikke kommet norsk ordbok på denne enda. vet ikke om det kommer heller. du kan swipe ja, om ikke med en gang så etter at du har lastet ned swipe. husker ikke om du kan velge det med en gang. -Hvordan vurderer dere dette med at det ikke er støtte for minnekort? Har telefonen så stor lagringsplass at dette ikke savnes? Jeg savner det enormt på min lille Xperia mini (ikke le!) der jeg helst ville flyttet alle appene til minnekortet du har 16 gb å boltre deg på, jeg merker ikke at jeg mangler plass. -Finner jeg ikke igjen filer dersom jeg laster dem ned? lol hvorofr skulle du ikke det ? -"Den teknologiinteresserte vil bite seg merke i at prosessoren i Galaxy Nexus kun kjører på 1,2 GHz hastighet, som er et stykke under de raskeste telefonene på markedet." Hva betyr dette? Er prosessoren god nok? har ikke merket at den ikke er god nok. det er krefter så det holder. -Har det blitt bedre med at nettlesere og spill ikke forstår skjermstørrelsen? seff etterhvert som det kommer oppdateringer som passer til denne tlf fra dem som lager spill og slikt. nettleser er super den. -Har det kommet tyverisikring/sporing? det har det vel alltid vært. -På hvilken måte kommer jeg til å merke at den ikke støtter like mange format som s2? tror ikek du merker det. alt ligger på marked om du skulle trenge noe. skriver ikke du at du har hatt android en stund? vet du ikke om mulighet i marked, er jo en grunn til at den er der og er stappa med ting om du trenger det. -Å laste ned fm radio skal jeg nok greie fint, men det får meg til å lure litt, kommer det ikke dab-radio til mobiler snart? -Hva brukes når det ikke fins en tilbake-tast? lol den har da en tbaketast. -Og til slutt; det aller viktigste spørsmålet: Vil dere fortsatt si at dere anbefaler s2 framfor Nexus? nexus foran s2 Skjønner at dere kanskje ikke kan svare på alle spørsmålene mine, men blir veldig takknemlig for de svarene jeg får =) - bare svarte litt i farten jeg. Lenke til kommentar
tsofie Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 a-bare svarte litt i farten jeg. Takk for svar, det virker som du synes jeg stiller rare spørsmål (slik som om tilbaketast, og om jeg finner dokumenter uten filutforsker), men dette står altstå i testen som problemer. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Det er ikke noe problemer med tbaketast eller finne filer Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 D er nå påvist at de fleste Samsung inneholder for høyt nivå av nikkel. Dette er extremt skadelig og mobilene kan ved lov forbys solgt i Norge. Noen som vet om dette gjelder Nexus? Bør dette tas inn som ett av kriteriene når det gies terningkast? Skal kjøpe ny mobil til min datter og synes absolutt at dette er noe man bør ta hensyn til. Jeg er ingen expert og vil gjerne få gode råd. Jeg forstår det sånn at en Samsung kan gi nikkel-allergi, og dette er noe man må leve med hele livet. Bør vi i det heletatt godta at våre barn kan bli utsatt for dette? Ønsker hjelp fra kompetente folk angående dette. Er det en risiko ved Samsung, eller er det bare tull og tøys fra "såkalte" experter. Viser til nrk.no for informasjon. Jeg tror ikke du bør bekymre deg. 1 Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Leste denne testen etter å ha hatt telefonen i et halvt år. Det er noen ting jeg gjerne skulle sett vert skrevet i denne testen. Det står absolutt ingenting om at det finnes Barometer i telefonen. Det finnes forøvrig også i GNote. Barometeret kan brukes til så mangt, både navigasjon/tracklog for bedre høydeinfo, og som f.eks stormvarsel, om det finnes apper for det. (har ikke sjekket dette) Det står ikke at man har mindre skrift i menyer, noe som gjør at det føles som om det er plass til mye mer, og flere linjer. SGSII har derimot så stor skrift at det blir slitsomt å navigere i menyer, noe man ikke sliter med på SGN. Det står ikke noe om "Pogo pins" på siden av telefonen, som forøvrig kan brukes til lading av telefonen, gjerne i bildokking, eller om man bruker HDMI via MHL så kan man allikevel lade. Det at det finnes få alternativer som benytter seg av disse Pogo pinnene, så kan man lett lage dokkingstasjon selv, som benytter seg av disse. Mulighet for "fri bruk" av Bluetooth, Nettverk og USB bør veie opp mye om man skal sammenligne med iOS som har en form for sperre når det gjelder overføring av filer osv. Man kan også installere tredjepartsprogrammer (IKKE MARKET) rett ut av esken, noe man ikke har muligheten til på iOS. Jeg skal ikke starte en krig mot iOS fanboys med denne posten, men føler disse manglene er for store til å vurdere å bruke iOS til annet enn en gammel ipod touch som da er jailbraked for å få bruke det av programvare jeg ønsker. Skjerpings "TEK". Jeg utfordrer dere til å gå 5-10år tilbake i HW/AMOBIL arkivet, og lese gamle mobiltester og sammenligne disse med dagens tester. Selv gjorde jeg det, da jeg følte tester og artikler ikke var gjennomtenkt nok, og forsto raskt hvorfor de tankene slo meg. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Leste denne testen etter å ha hatt telefonen i et halvt år. Det er noen ting jeg gjerne skulle sett vert skrevet i denne testen. Det står absolutt ingenting om at det finnes Barometer i telefonen. Det finnes forøvrig også i GNote. Barometeret kan brukes til så mangt, både navigasjon/tracklog for bedre høydeinfo, og som f.eks stormvarsel, om det finnes apper for det. (har ikke sjekket dette) Det står ikke at man har mindre skrift i menyer, noe som gjør at det føles som om det er plass til mye mer, og flere linjer. SGSII har derimot så stor skrift at det blir slitsomt å navigere i menyer, noe man ikke sliter med på SGN. Det står ikke noe om "Pogo pins" på siden av telefonen, som forøvrig kan brukes til lading av telefonen, gjerne i bildokking, eller om man bruker HDMI via MHL så kan man allikevel lade. Det at det finnes få alternativer som benytter seg av disse Pogo pinnene, så kan man lett lage dokkingstasjon selv, som benytter seg av disse. Mulighet for "fri bruk" av Bluetooth, Nettverk og USB bør veie opp mye om man skal sammenligne med iOS som har en form for sperre når det gjelder overføring av filer osv. Man kan også installere tredjepartsprogrammer (IKKE MARKET) rett ut av esken, noe man ikke har muligheten til på iOS. Jeg skal ikke starte en krig mot iOS fanboys med denne posten, men føler disse manglene er for store til å vurdere å bruke iOS til annet enn en gammel ipod touch som da er jailbraked for å få bruke det av programvare jeg ønsker. Skjerpings "TEK". Jeg utfordrer dere til å gå 5-10år tilbake i HW/AMOBIL arkivet, og lese gamle mobiltester og sammenligne disse med dagens tester. Selv gjorde jeg det, da jeg følte tester og artikler ikke var gjennomtenkt nok, og forsto raskt hvorfor de tankene slo meg. Men så er jo det du lister opp, totalt opp til brukeren. Gikk selv fra Galaxy Nexus til iPhone 5. Kan ikke si jeg savner noe. Tvert i mot så digger jeg tastaturet, skriver mindre feil. Opplevd batteritid er bedre på iphone 5, enda batteriet i Galaxy Nexus er ganske så mye større. Hver si smak. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Hei. Er dette fremdeles en grei telefon, eller er den godt utdatert? Har mulighet til å kjøpe den ny for kr 1500,- Er det en ok pris for denne modellen? Sammenliknet med Samsung Galaxy S1, hvoedan er den? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. juli 2013 Del Skrevet 19. juli 2013 Ikke vært noen enorm utvikling siden den kom egentlig, så Galaxy Nexus er fult brukbar i dag, langt bedre enn Galaxy S, og er den i grei stand er den verdt 1500 kroner i mine øyne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg