sdf123 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) EDIT: Jeg har brukt SMF + Aeva Media noen dager, og det fungerer greit, men ikke optimalt. Skulle hatt noe som integrerer seg enda bedre. Skal man hente bildene man har logt opp via Aeva så må man huske en kode for hver gang man vil ha bilende inn i en forum post. Skulle gjerne hatt noe som var enda bedre integrert noen som vet? GAMMELT: Vi er en gjeng som ønsker å opprette ei lukke side for oss da vi nå har bor alle forskjellige steder i verden men ønsker å holde kontakten også online. Vi har et domene vi ønsker å bruke, så det vi trenger er et forum som gjerne integrerer en bilde tjeneste og kalender. Noen som vet om noen ferdige løsninger, kan godt koste noen 100lapper om det er funker bra. Jeg har ingen hostingselskap ennå å ønsker tips. Så det vi er ute etter: Forum Bildebase(et sted hvor vi kan last opp å dele bilder) Kalender(hvor man kan legge til bursdager, happeninger osv) Kontakt informasjon Alt dette skal være stengt ved at man trenger et brukernavn og passord for å logge inn og se noe som helst. Noen som vet om dette finnes? Endret 30. desember 2011 av everlong Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Ganske sikker på at ferdige CMS løsninger som Wordpress eller Joomla kan gi dere den funskjonaliteten dere er ute etter via configurering og plugins. Veldig mange web-hosts tilbyr jo også one-click installering av disse. http://www.joomla.org/ http://wordpress.org/ Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Både på Joomla og Wordpress vil funksjonaliteten trådstarter ønsker kreve en god del tilleggsmoduler (som finnes), både for tilgangsbegrensing, kalender, bilde/galleri og forum. Dog finnes det en spesialversjon av Wordpress som heter BuddyPress - og er en form for privat Facebook. Simple Machines Forum har tilgangsbegrensing, forum og jeg tror kalender som standard. Det er en dedikert forumløsning. Gallery/bildemodul finnes som tilleggsmodul. Drupal har sin bakgrunn som et verktøy for denne typen interaksjon, selv om det i dag er et komplett CMS. Ning er en interessant plattform for denne typen sider. Dette er en abonnemnetsløsning der rimeligste alternativet koster ca 100 kr i året. Kan prøves fritt i 30 dager. Ning kan kalles en form for privat facebook. Det finnes flere løsninger ala BuddyPress - gratis som installeres på egen server og er en form for privat facebook. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Simple Machines Forum har tilgangsbegrensing, forum og jeg tror kalender som standard. Det er en dedikert forumløsning. Gallery/bildemodul finnes som tilleggsmodul. Takk for svar Simple Machines Forum så ganske kjekk ut! Kan jeg feks kjøpe hosting hos domeneshop.no og laste den opp der? Eller er det andre hostingselskap som er bedre? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 PRO ISP er etter min mening bedre. De har også løsning for direkte installasjon av SMF fra administrasjonsgrensesnittet. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Takk for tipset, eneste jeg har erfaring med er one.com og dem likte jeg ikke! Lenke til kommentar
agm Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Har også god erfaring med ProISP. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Nå er domene og web-pakke bestilt! En ting vi lurer på å ha, er ei egen forside hvor det vil stå litt forskjellig, og nede i det ene hjørnet skal det være en liten login/passord rute, som er knyttet opp mot SMF, så når man taster inn sitt brukernavn/passord så vil man gå direkte til SMF sin hovedside. Noen som skjønte hva jeg mener? Jeg googlet litt, men kan ikke så mye om dette men fant denne siden: http://docs.simplemachines.org/index.php?topic=789.0 Etter hva jeg forstår så kan jeg bare kopiere dette inn i min egen index.php fil: <?php if ($context['user']['is_guest']) { ssi_login(); } else { //You can show other stuff here. Like ssi_welcome(). That will show a welcome message like. //Hey, username, you have 552 messages, 0 are new. ssi_logout(); } ?> og denne: <?php require_once('/path/to/forum/SSI.php'); $_SESSION['login_url'] = 'http://yoursite.com' . $_SERVER['PHP_SELF']; $_SESSION['logout_url'] = 'http://yoursite.com' . $_SERVER['PHP_SELF']; ?> Er det alt som trengs? Lenke til kommentar
tnViking Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Høres ut som en jobb for gxCMS, men som desverre ikke er ferdig utviklet enda Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 30. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2011 Jeg har brukt SMF + Aeva Media noen dager, og det fungerer greit, men ikke optimalt. Skulle hatt noe som integrerer seg enda bedre. Skal man hente bildene man har logt opp via Aeva så må man huske en kode for hver gang man vil ha bilende inn i en forum post. Skulle gjerne hatt noe som var enda bedre integrert, noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå