Prizefighter Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Blir ny skjerm om ikke så lenge. Kanskje LCD kanskje CRT. Men lurer litt på forskjellene på disse 3. Vet litt men kanskje noen hadde gadda og tatt seg tid til å forklare meg. takk. Ja og sånn "dynaflat" skjerm er vel sånn "fake greier" eller tar jeg feil. Billedrørene er ikke flate men det er glasset eller noe sånt? :smile: Lenke til kommentar
Danny Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 ok trinitron er sony biledrør det er 100% flat,diamondtron er i grunn det samme men trinitron er noe midt i mellom altså ikke fult så bra men er 100%flat. Dynflat er som du sier fake. Anbefaler hvis du skal har crt gå for en samsung skjerm med diamondtron. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Jeg har hørt at en skjerm med DIAMONDTRON billedrør skal være utrolig irriterende grunnet de "svake" lysene fra rørene i bakgrunnen. Har ikke alldeles ikke tenkt på noe slikt. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Diamantron har to SVAAAKE horisontale striper oppe og nede i skjermbilde, dette er for å stabilisere bildet. og diamantron er det bilderøret som er FLATT, dynaflat er bare juggel. Vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe diamantron, grunnet mye bedre bildekvalitet og at det faktisk er flatt. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Trinitron eller flatron da.. er det noe bra? isåfall blir det kanskje DIAMONDTRON eller LCD Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Helt personlig synes jeg Sony sine Trinitron skjermer er det beste... Crystal Clear, og VELDIG bra farger en fryd å spille... blir som du spiller et spill med mye bedre grafikk... Diamondtron er også veldig bra... men fortsatt litt svakere en Trinitron.. Flatron er helt greit.. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Trinitron har vel oxo 2 svake tråder slik som Diamondtron, om ikke jeg tar grundig feil... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 er dette tynne tråder det er snakk om eller "tråder" som dekker 1/3 av skjermen hver? bilde av en skjerm med diamontrond bilderør. link til testen http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1346 anmelderen mente disse "strekene" var helt ubetydelige. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Grom sjerm du har evil_snowman. Ser ikke stripene på bildet der, det er det svært få kameraer som klarer å få med seg... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Men lurer litt på forskjellene på disse 3. Vet litt men kanskje noen hadde gadda og tatt seg tid til å forklare meg. takk. Både Trinitron og Diamondtron (produsert av henholdsvis Sony og Mitsubishi om jeg ikke tar helt feil) er såkalte aperture grill bilderør ("normale" skjermer benytter shadow mask bilderør). Aperture grill har sin store styrke på farger/grafikk. Svakest på tekst og har en ulempe med 2 tynne wire som holder grillen oppe. Det finnes flere Trinitron og Diamondtron bilderør og noen diamond er bedre enn trini og vice versa, men generellt kan du nok si at trinitron er best ja. Det er forøvrig ikke alle aperture grill bilderør som er 100% flatt, men de som benyttes i PC skjermer i dag er nå det Flatron på sin side produseres av LG. Det er en hybridløsning mellom shadowmask og aperture grill som ifølge LG selv kombinerer det beste fra de to teknologiene. Helt flatt bilderør og har ikkke de to wirene du finner på aperture grill rør. Spør du meg så er Flatron er relativt dårlig bilderør. Gir blasse farger og uskarp tekst. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Grom sjerm du har evil_snowman. Ser ikke stripene på bildet der, det er det svært få kameraer som klarer å få med seg... sjekk url på bilde , har ikke slik skjerm men det frister å kjøpe, kjempedeilig oppdateringsfrekvens på den. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 eller "tråder" som dekker 1/3 av skjermen hver? Det mørke feltet du ser på skjermen, har ikke noe med Diamondtron å gjøre. De to stripene, er så tynn at det er svært vanskelig å se de. På lys bakgrunn klarer man å se de, men de er ikke til sjenanse på noen vis. Jeg har hørt at en skjerm med DIAMONDTRON billedrør skal være utrolig irriterende grunnet de "svake" lysene fra rørene i bakgrunnen. Har selv en skjerm med Diamondtron og har ikke peiling på hva du snakker om. Skjermen er klar og lys over det hele. Er ikke noen forskjeller på lysstyrke noen plasser. Så hvor du nå har hørt det, så er det bare bullshit! Når man først har blitt vant til skjermer med Trinitron eller Diamontron, er det ikke noe gøy å gå tilbake til skjermer uten dette. Jeg har en 19" Compaq og en 17" ADI skjerm på to andre PC'er. Det er to "vanlige" skjermer uten Diamondtron eller Trinitron billedrør. Jeg merker fort hvor "dårlige" de er i forhold. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Ser man de såkalte stripene når man spiller på en DIAMONDTRON? Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Da må du i så fall ha syn som Supermann. De er helt umilig å se i spill. Jeg må faktisk konsentrere meg for å se de i windows. Så de to stripene er ikke noe man ser til vanlig heller. I spill er det helt umulig å se de. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 Da må du i så fall ha syn som Supermann. De er helt umilig å se i spill. Jeg må faktisk konsentrere meg for å se de i windows. Så de to stripene er ikke noe man ser til vanlig heller. I spill er det helt umulig å se de.Høres bra ut.. de fleste av dere sier jo at diamondtron er det beste men kan dere anbefale TOPP skjerm.Har ikke ønsker om noe mer som 1600x1200 i 85hz kommer til å kjøre 1280 for det meste. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Denne skjermen har fått svært god omtale: http://www.absoluttdata.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=539 Mulig du finner den billigere andre plasser. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 men kr 4 166,00 :o tror d var i meste laget ja. Kan jo kjøpe LCD for samme pris. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Trinitron har vel oxo 2 svake tråder slik som Diamondtron, om ikke jeg tar grundig feil... korrekt Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 De har jo en billigere versjon: http://www.absoluttdata.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=723 Men du skrev jo: kan dere anbefale TOPP skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå