Lyngaas Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Har sett at det er mange ssd'er som er Sata 2 kompatible. Hvor høye hastigheter vil man få ut av en Sata 3 ssd på et Sata 2 HK? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Teoretisk 384 MB/s. Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 I praksis får du ca 285 MB/s Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 I praksis får du ca 285 MB/s Hvis det stemmer (og jeg har ingen grunn til å tro noe annet) vil det altså ikke gi noen ytelsesfordel å kjøpe en ny SSD fremfor forrige generasjon. Prismessig er det imidlertid heller ikke mye forskjell å snakke om, så kjøp nytt. En annen side av saken er at noen kontrollere på eldre hovedkort ikke støtter TRIM... Lenke til kommentar
johome Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Ikke kontrollere på HK. Det som sitter inne i SSD'en. Jeg har selv en Intel G1, som ikke støtter TRIM. Mener at Intel kunne ha gitt støtte for TRIM ved en firmware upgrade , noe de ikke var interresert i. Endret 20. desember 2011 av johome Lenke til kommentar
Lyngaas Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Jeg planlegger å kjøpe nytt HK etter jul så bare lurte. Endret 20. desember 2011 av Lyngaas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå