Fiske Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) TEnkte å kjøpe meg en ny PC som kan dra litt spill, ikke nødvendigvis med full grafikk men det er viktig at den fungerer bra med skjermoppløsning på 1920*1080 :-) Har hard-disker allerede, trenger ikke nye der. Men jeg lurer på hvor jeg kan kutte ned litt for å få en lavere pris på maskinen. Har lagt ved handlekurven som vedlegg. Endret 20. desember 2011 av Fiske Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Jeg skal ikke uttale meg for mye. Men RAM kan du sette ned til 1 sett, og DVD brenneren til noe i denne retningen? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494479 Da sparer du noen kroner der.. Ville også sett hva prisene ble, hvis du ser hva delene koster hos Dustinhome. Regner med du kan spare noen kroner på det også. Endret 20. desember 2011 av 1i1i1i1i1 Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Du kan jo fint kutte ned på hovedkortet, chassiet og RAMen som 1i1i sier. Finn alternativ som er billigere men fortsatt dekker ditt grunnleggende behov, uten at de har masse krimskrams du ikke trenger, særlig på hovedkortet. DVD brenneren kan du også få mye billigere. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 I denne listen har jeg virkelig skåret til beinet, og kommet meg under 7 lakser. Vær oppmerksom på at hovedkort, prosessor, RAM og strømforsyning er på tilbud. Har du virkelig ikke et kabinett du kan bruke? Lenke til kommentar
1i1i1i1i1 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 I denne listen har jeg virkelig skåret til beinet, og kommet meg under 7 lakser. Vær oppmerksom på at hovedkort, prosessor, RAM og strømforsyning er på tilbud. Har du virkelig ikke et kabinett du kan bruke? Hva skal han med 850W PSU etter? Holder vel med en på 650-750W? Ellers er jeg enig i listen. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 den strømforsyningen er ikke modulær, på en så stor strømforsyning kommer det til å være for mange kabler til at du kan gjemme alle bak i kabelryddings rommet uten at hele sidedøra buler ut Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Hvis du har lite penger bestill fra dustinhome.no MYE penger å spare. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645915 er minst like bra men billigere. resten er greit men ikke kjøp en så dyr strømforsyning som ikke er modulær. begynner på skolen om 5 min så rekker ikke å sette sammen noe. http://www.dustinhome.no/ocz-zt-series-650-watt-power-supply-modular/product/5010618555?intcmp=searchProvider_dacsa er god nok og veldig mye billigere Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Støtter Gurre97. Trådstarter har lagt til ram til laptop(so-dimm) Lenke til kommentar
phlake Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Og dvd-brenneren er ekstern usb-brenner. Du får brenner til 199kr. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Ja, mye er det samme fra andre innlegg. Hvis du er i sparemodus trenger du ikke et kabinett til 800 kr (du kan nok spare en hundrelapp eller to), du trenger ALDRI 16 gb(til spill, that is), og du kan også kjøpe et litt billigere skjermkort (560, feks). Du vil nok fortsatt klare nye spill rimelig bra. Synes at en PSU til 1000 var litt mye, selv om dette kan være greit å legge litt penger i, går ikke like fort av moten sammenlignet med skjermkort. Egentlig så bør du ikke gå for en budsjettPC, hvis du regner med å bruke den et par år fremover. Selv, da jeg kjøpte PC, gikk jeg for alt det biligste jeg fant, en god CPU og et ganske bra skjermkort. (da E8400 og 4870). Jeg hadde et hovedkort til 500 kr, og en 500w PSU. Fant fort ut at det ikke holdt etter et par år, og jeg var ute etter å oppgradere litt. Så å betale noen hundrelapper i PSU, og passe på at kabinettet du kjøper ikke er helt ubrukelig, er ikke en dum idé. Du slipper i alle fall, ved en eventuell opgradering, å kjøpe det. Klart, hvis du bare skal ha den i 2-3 år, så har det nok mindre for seg, da du i verste fall, bare trenger et nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Endelig hjemme igjen så setter sammen oppsett nå Editer det inn i denne posten Edit: Her er oppsetter http://bildr.no/view/1057168 Du kan ikke spare mer penger enn dette evt på kabinettet Hvis du vil legge mer penger i det må det vel bli bedre strømforsyning. Jeg glemte seff harddisk http://www.dustinhome.no/seagate-barracuda-500gb-7200rpm-sata-600-16mb/product/5010608737 er et greit alternativ til prisene roer seg evt bruk en gammel eller skaff SSD. Litt om komponentene: Intel Core i5 2500k Denne kan klokkes opp til 4 ghz Skjermkort Nok kraft i massevis til en bra pris. Tar Skyrim på ultra og Bf3 på high Hovedkortet har røft design støtte for overklokking og innebygd grafikk og desuten SLI/ Crossfire ( doble skjermkort ) Ram er 8gb som er nok. du kan spare 40kr og gå for noen andre men jeg orket ikke å lete etter dem Kabinettet er smak og behag men jeg syns det er fett kjølig og mange bra løsninger Strømforsyningen er billig,modulær, gode reviews ( husker ikke det norske navnet ) Kan evt gå for en lytt bedre til noen hundrelapper mer Ble en del editing her Du la ikke til hdd og du hadde ikke noe budsjett. Hvis det er 7k burde du gå for bedre skjermkort. http://www.dustinhome.no/asus-radeon-hd6970-2gb-dc-gddr5-pci-e-dvi-dp/product/5010550139?intcmp=searchProvider_dacsa er bra. Strømforsyning kan noen andre svare på er blank der Endret 21. desember 2011 av Gurre97 Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Om jeg skulle velge å bytte ut 560 kortet med 580 hvor kraftig PSU trenger jeg om jeg beholder de andre delene :-) Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Da ville jeg gått for en bra 750 watts. Men jeg anbefaler deg å vente noen uker fordi da kommer AMD med nye skjermkort Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) TEnkte å kjøpe meg en ny PC som kan dra litt spill, ikke nødvendigvis med full grafikk men det er viktig at den fungerer bra med skjermoppløsning på 1920*1080 :-) Har hard-disker allerede, trenger ikke nye der. Men jeg lurer på hvor jeg kan kutte ned litt for å få en lavere pris på maskinen. Har lagt ved handlekurven som vedlegg. Hei, 1.- Rammen din er SO-DIMM og vil neppe passe i et ATX hovedkort, ellers kan du spare inn på (lenker) Hovedkort, PSU, Minne,Intern dvdbrenner Ellers ser det bra ut, fint kabinett med bra luftflyt. Du får tenke igjennom om du noen gang kommer til å kjøre SLI, mange kjøper seg muligheten uten noen gang å benytte seg av den. Ellers er de riktige tingene enda ivaretatt som PSU som er stabil og god. Minne er fra en kvalitetsleverandør. REF SSD vil jeg anbefale deg en Crucial m4 eller en Kingsong Hyper X 120GB. Endret 22. desember 2011 av Petaaar Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 25. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg endte opp med følgende handleliste som er bestillt og satt sammen: Kabinettet var kjempeflott og veldig, veldig stille! Jeg er ikke sikker på skjermkort o.l enda men det virker som at dette er en PC jeg kommer til å bli veldig fornøyd med! Takk for all god hjelp folkens og ha en god jul videre, satser på at det ble mange harde pakker under juletreet :-D Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det ser jo greit ut. Jeg fikk nesten sammenbrudd etter et par uker med masingen fra vifta på den medfølgende Intel-kjøleren til prosessoren (i7-2600K), så den er byttet ut. Noe å tenke på hvis du vil ha det enda stillere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå