Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hei. Har en Corsair Voyager 32 GB USB 3.0 minnepenn. USB-kontakten på denne brakk av, så jeg tenkte å lodde på en ny. Som kjent har USB 3.0 9 ledere kontra 4 ledere for USB 2.0, og jeg hadde ingen tilgjengelige USB 3.0 kabler eller kontakter liggende. Jeg loddet dermed på en USB 2.0-kontakt hvor USB 2.0-ledningene skal være plassert. Windows finnes dessverre ikke minnepennen. Tips? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Tviler egentlig på det, har koblet til pin 2, 4, 6, 8. Kan prøve å bytte om speilvendt, men er ganske sikker på det var riktig første gangen. Lenke til kommentar
Sowny Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 USB 3.0 Standard-A and Standard-B[24] Pin Color Signal name ('A' connector) Signal name ('B' connector) 1 Red VBUS 2 White D− 3 Green D+ 4 Black GND 5 Blue StdA_SSRX− 6 Yellow StdA_SSRX+ 7 Shield GND_DRAIN 8 Purple StdA_SSTX- 9 Orange StdA_SSTX+ Shell Shell Shield Du skal vel bare ha de 4 første? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 USB 3.0 Standard-A and Standard-B[24] Pin Color Signal name ('A' connector) Signal name ('B' connector) 1 Red VBUS 2 White D− 3 Green D+ 4 Black GND 5 Blue StdA_SSRX− 6 Yellow StdA_SSRX+ 7 Shield GND_DRAIN 8 Purple StdA_SSTX- 9 Orange StdA_SSTX+ Shell Shell Shield Du skal vel bare ha de 4 første? Ikke i følge voltmeteret mitt. Uansett virker det ulogisk å ha pin 1, 2, 3, 4 gå til pin 2, 4, 6, 8? De øverste 4 skal være til USB 2.0, de nederste 5 til USB 3.0. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Byttet nå om, og USB-pennen begynte å ryke. Til gjengjeld begynte W7 å installere drivere.. Usikker på om dette er et bra tegn ... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Både det feiker listet opp og din tegning er riktige. Problemet er at du teller pinne nr feil. Men nå som det har begynt å ryke har du ødelagt sikkert minne pinnen og kanskje også blåst USB hub i hovedkort. 1 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Du kan være heldig at den fremdeles virker.. Hadde koblet feil i frontpanel på en pc en gang, minnepennen begynte å ryke (gammel 512mb minnepenn), men den virker merkelig nok fremdeles, enda man tydelig ser at den ene komponenten er skadet. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 USB hub fungerer. Når jeg telte pins, telte jeg på PCB-en til minnepennen. Her tilsvarer pin 1 på bildet til pin 2 på PCBen, 2 til 4, 3 til 6 og 4 til 8. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Noe har du jo unektelig gjort / telt / etc feil da. Hadde ikke blitt røyk og varmegang om det var koplet rett. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Muligens kortslutning mellom loddepunkt eller dårlig lodding? Gjør alt på nytt as we speak, får se hva som skjer. 1 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Gjorde det på nytt med kontakt-pins opp mot voyager-merket som vist på bildet: Det var slik jeg hadde gjort i utgangspunktet. Det fungerte ikke denne gangen heller. Når minnepennen i stad begynte å ryke, var pins i kontakten vendt nedover bort fra Voyager-merket. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Høykvalitetsbilder. - Kontakten er montert rett i forholdet til bildet i forrige post. Når det begynte å ryke, og W7 installerte drivere, var denne opp-ned og dermed kablene speilvendt. - Som dere ser på USB 3.0 kontakten som ligger løst er de 4 USB 2.0 pinsene lengst til venstre. Disse tilsvarer pin 2, 4, 6, 8 på PCB-en iflg voltmeteret mitt ("biip"-funksjonen). Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Byttet om igjen slik at kontakten ble feil vei. Fikk USB-device not recognized, men det begynte ihvertfall ikke å ryke denne gangen. Regner nesten med den er død. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå