Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store barnevern tråden!


Anbefalte innlegg

Det er ingen som sier at noen foreldre fortjener å få barna sine frarøvet, men saken er nå slik at det ofte er foreldre som ikke evner å se at de handler feil, og da hjelper det ikke med gjentatte tiltak som ikke vil funke.

Hvis en mor slår sitt barn og mener at dette er rette måten å disiplinere ett barn så har man ikke noe annet valg enn å sette barnets behov først - altså å omplassere barnet og jobbe med moren. Hvis hun da nekter å forandre seg så har man jo ett stort, stort problem, og selv om moren ikke ser noe galt i hva hun gjør så er det faktisk galt å slå sine barn. (Dette er bare ett eksempel, jeg påstår ikke på noen måte at dette er slik situasjonen er for TS sin søster!)

 

Tatt fra denne tråden.

 

Dette er tull. Du unnskylder dine egne tanker med handlinger som kan tenkes å være utført. Som du vet lite om selvsagt.

 

Eneste BV trenger som begrunnelse, er om de mener at det vil bli fremtidige problemer. Det trengs altså ikke å være noe problem nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe av det samme ser man i innlegget fra Gunnar Toresens ansatte. De mener at han ikke tar feil, fordi han ikke kan ta feil; http://www.aftenbladet.no/meninger/Barnevernsjefens-vilje-til-a-ta-ansvar-2920786.html Selv om han brøt loven og en rekke regler på jobben, mener de ansatte at han er en helt, fordi han må ha satt barna først. Sukk...

 

Den har jeg ikke fått med meg. Beundringsverdig å forsvare en sjef som forsvarer en pedofil som fosterforeldre (Tyrkiasaken). Men, om de hadde kritisert så hadde de jo kritisert seg selv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Eneste BV trenger som begrunnelse, er om de mener at det vil bli fremtidige problemer. Det trengs altså ikke å være noe problem nå.

 

Det høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor er du så veldig for at absolutt alle foreldre skal ha rett til å ha sitt barn i sin omsrog, om de er egnet eller ei?

 

Edit: det at jeg ikke vet hva jeg prater om burde du heller ikke komme med.. er kun de som selv har vært barnevernsbarn som vet like mye. Altså, jeg selv HAR vært den parten som følte seg urettferdig behandlet, men ettersom jeg ble eldre så så jeg klart at det de gjorde gjorde de utifra hva de trodde var rett, og mye av det var faktisk det.

 

Jeg har også vært i kontakt med mange andre barnevernsbarn, som ''åpnet'' seg for meg (av en eller annen grunn) og så det samme hos dem; de følte ett hat mot BV selv om det så altfor tydelig var at BV hadde handlet utifra hva de mente var riktig, og selvsagt var det det i deres tilfeller.

 

Jeg sier heller ikke at BV er helt perfekt, det blir det aldri, men det å angripe en instutisjon for noe enkeltpersoner kan finne på å gjøre blir totalt idiotisk.

Jeg vet også med 100% sikkerhet at BV faktisk IKKE tar barna fra foreldre med en eneste gang noe er galt, da jeg har opplevd å måtte overbevise dem selv, selv om jeg hadde blåmerker og tidligere kontakt med dem angående akkurat det samme.

 

Det du sier om at man garder fremtiden ved å vurdere å ta fra foreldre ungene har du helt rett i, og det skal egentlig bare være sånn!

Jeg kjenner til en 16åring som ble gravid rett etter hun fylte 16, med en kar som er midt i 20-årene.. Begge to har en forhistorie med narkotika, og siden hun i tillegg er ung mor, ble det vurdert om de skulle få lov til å beholde ungen eller ei, selvsagt. Hvorfor burde du forstå selv..

 

Saken endte med at de vordende foreldrene skal motta hjelp til å lære seg hvordan de skal takle hverdagen og barnet, og barnet vil da forbli i deres omsorg.

 

BV er ikke ute etter å kidnappe barn! Kan de unngå å omplassere barn så gjør de det. Det er ikke heller få saker å ta fra, så det at de føler at de må fylle en kvote er bare tull.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Eneste BV trenger som begrunnelse, er om de mener at det vil bli fremtidige problemer. Det trengs altså ikke å være noe problem nå.

 

Det høres fornuftig ut.

 

Sikkert. For de som synes barn ikke bør ha noen foreldre.

 

Det største problemet for barnet er ofte at foreldre/pårørende er så følelsesmessig engasjerte at de ikke klarer å holde fokuset mot det viktigste, nemlig barnets ve og vel. Ofte roter de sine egne personlige agendaer inn i saken, og hvis noen påpeker forberdingspotensialet hos dem selv, går de ofte i lås, og dømmer de som kun vil hjelpe barnet deres for; "barnemishandlere".

Lenke til kommentar
Det største problemet for barnet er ofte at foreldre/pårørende er så følelsesmessig engasjerte at de ikke klarer å holde fokuset mot det viktigste, nemlig barnets ve og vel. Ofte roter de sine egne personlige agendaer inn i saken, og hvis noen påpeker forberdingspotensialet hos dem selv, går de ofte i lås, og dømmer de som kun vil hjelpe barnet deres for; "barnemishandlere".

 

Du verden. Foreldre er engasjerte i barna sine. Og hvis de ikke er? Hva sier da BV? Eller du?

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så veldig for at absolutt alle foreldre skal ha rett til å ha sitt barn i sin omsrog, om de er egnet eller ei?

 

Hvem sier at jeg er det?

Kanskje du bør bli anbefalt et kurs i lesing? Slik at du i fremtiden ikke behøver å skyggebokse med dine egne tanker og ideer. Men debattanten sine.

 

Edit: det at jeg ikke vet hva jeg prater om burde du heller ikke komme med.. er kun de som selv har vært barnevernsbarn som vet like mye.

 

Og hvor finner du at jeg har skrevet dette?

Kan du vennligst i første omgang prøve å argumentere for/mot det jeg skriver. Og ikke det du tror jeg skriver. Resten av ditt skriblerier baserer seg på overnevnte.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det største problemet for barnet er ofte at foreldre/pårørende er så følelsesmessig engasjerte at de ikke klarer å holde fokuset mot det viktigste, nemlig barnets ve og vel. Ofte roter de sine egne personlige agendaer inn i saken, og hvis noen påpeker forberdingspotensialet hos dem selv, går de ofte i lås, og dømmer de som kun vil hjelpe barnet deres for; "barnemishandlere".

 

Du verden. Foreldre er engasjerte i barna sine. Og hvis de ikke er? Hva sier da BV? Eller du?

Jeg har enda ikke vært borti foreldre som ikke brydde seg om sine egne barn.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har enda ikke vært borti foreldre som ikke brydde seg om sine egne barn.

 

Catch-22.

 

Ja, og den svakeste part taper i det spillet, som er barnet.

Lenke til kommentar
Hvorfor er du så veldig for at absolutt alle foreldre skal ha rett til å ha sitt barn i sin omsrog, om de er egnet eller ei?

 

Hvem sier at jeg er det?

Kanskje du bør bli anbefalt et kurs i lesing? Slik at du i fremtiden ikke behøver å skyggebokse med dine egne tanker og ideer. Men debattanten sine.

 

Edit: det at jeg ikke vet hva jeg prater om burde du heller ikke komme med.. er kun de som selv har vært barnevernsbarn som vet like mye.

 

Og hvor finner du at jeg har skrevet dette?

Kan du vennligst i første omgang prøve å argumentere for/mot det jeg skriver. Og ikke det du tror jeg skriver. Resten av ditt skriblerier baserer seg på overnevnte.

 

''Dette er tull. Du unnskylder dine egne tanker med handlinger som kan tenkes å være utført. Som du vet lite om selvsagt.''

 

Dine egne ord.

 

Gi deg også med personangrepene og herseteknikkene, det hører ingensteds i en debatt.

Lenke til kommentar

''Dette er tull. Du unnskylder dine egne tanker med handlinger som kan tenkes å være utført. Som du vet lite om selvsagt.''

 

Dine egne ord.

 

Gi deg også med personangrepene og herseteknikkene, det hører ingensteds i en debatt.

 

Det var altså refert til en spesifikk sak i en annen tråd. Kunne vel ikke være så vanskelig å forstå. Du bruker et hypotetisk eksempel basert på dine egne feberfantasier for å unnskylde et annet spesifikt problem.

 

Og om du skal anklage noen for personangrep og "hersketeknikk" så påpek dem spesifikt. Ellers blir det latterlig. Litt som Huitfeldt sine anklager....

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Ja, og den svakeste part taper i det spillet, som er barnet.

 

Selv om noen hevder at de ser ting ut fra barnets synsvinkel, er det langt fra sikkert at de greier å gjøre det.

 

Bare det å hevde at de ser det ut fra barnets synsvinkel, er å antyde at foreldrene ikke ser ting på samme måte som barnet deres gjør det! En organisasjon som har dette som utgangspunkt, er meget farlig.

 

Og hvordan kommer man så inn i dette systemet? Jo, ofte ved å bli angitt av andre. Noe som Bv ofte ser på som bevis mot foreldrene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ja, og den svakeste part taper i det spillet, som er barnet.

 

Selv om noen hevder at de ser ting ut fra barnets synsvinkel, er det langt fra sikkert at de greier å gjøre det.

 

 

 

Enig - derfor er det oftest mest hensiktsmessig at noen uhildede og profesjonelle nok , tar seg av omsorgen for barnet og påser at fokuset holdes stødig til barnets gavn.

 

Bare det å hevde at de ser det ut fra barnets synsvinkel, er å antyde at foreldrene ikke ser ting på samme måte som barnet deres gjør det!

 

Barnervernet er pålagt å følge norsk lov. Og oftest er det foreldrene som har størst vansker med å skille mellom snørr og bart (taler ut fra egne erfaringer)

 

Og hvordan kommer man så inn i dette systemet? Jo, ofte ved å bli angitt av andre. Noe som Bv ofte ser på som bevis mot foreldrene.

 

Ja, dessverre blir det ofte ansett som angiveri å levere bekymringsmeldinger, men hvordan skulle de ellers ha fått klarhet i alle de sakene som må tas tak i?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skal jo bli herlig å se BV følge norsk lov når de nye prinsippene blir lagt til. "barnets beste". Definert av BV.

 

BV bruker ikke å definere så mye. De formulerer trygge rammer, så overlates selve omsorgsjobben og videre samarbeide med pårørende til eks. slike som jeg. Så hvis det er noen som ikke følger loven da, er det da undertegnede som skal stå til rette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...