Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Få router til å logge inn på nettverk

Anbefalte innlegg

Er ombord på en båt, og i et felles oppholdsrom ønsker vi å ha tilgang på trådløst internett. Her er kablet internett, og for å logge oss på dette må vi logge inn via tjeneren Dualog, og da blir vi logget inn i teorien 30 min, men i praksis lengre, kanskje én time ca? Innloggingssiden ser slik ut:

dualog.png

Routeren vi har er av typen Netgear WNR1000 v3, og problemet er jo å få denne til å logge inn på Dualog sin tjeneste. På første side av basic settings får jeg spørsmålet: "Does your Internet connection require a login?". Hvis jeg velger ja der, så kan jeg velge mellom PPPoE og PPTP, men noe sier meg at det ikke er hva jeg trenger. Men hvis ja, så har jeg jo feltene Login, Password, Service Name, Connection mode og Idle timeout.

På lingnende systemer på andre båter har jeg klart å komme til login skjermen fra PC/Mobil via router, men ikke her. Routeren skal vel ikke dele ut IP etc, men bare fungere som en "adapter" til trådløst, men dette får jeg ikke til...

Og et siste dumt spørsmål; Skal internettlinjen kobles inn på WAN eller LAN?

Alle konstruktive tilbakemeldinger verdsettes :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det greieste er kanskje å sette opp routeren som et trådløst aksesspunkt?

Sett først opp trådløsnett i WNR1000 med SSID, kanal og kryptering (WPA).

Se så på innstillingene for LAN. Der slår du av funksjonen DHCP (som deler ut egne ipadresser fra routeren)

Koble så nettverkskabel fra båtens internett i en av lanportene på routeren. WAN skal ikke være tilkoblet.

Test så om du kan koble til med trådløsklient.

Om alt skulle skjære seg, så kan du resette routeren ved å stikke inn en pennespiss bak på routeren i >10 sek.

Den vil da få orginale innstillinger og fungere som fra fabrikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...