Knusse Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hei, jeg trenger å få internett ned i kjelleren. Jeg vurderer da å bruke homeplugs (HPs). Se illustrasjon under. Spørsmålet mitt er om det er mulig å koble på et aksesspunkt på HPs i kjelleren slik at jeg får både mulighet til å kable videre eller benytte denne trådløst til feks PS3 etc. Er det begrensinger i hvilke merker man bør bruke på aksesspunktet eller hvilke erfaringer har dere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Skal du både ha kablet og trådløst i kjelleren, så bør du bruke en trådløsrouter. Den konfigurerer du som switch + aksesspunkt ved å slå av DHCP i den og kun benytte LAN. Så lenge du ikke bruker routerfunksjonen, er det ikke så kritisk med merke på routeren. Kjøp gjerne noe rimelig som f.eks TP-link til et par hundrelapper. Lenke til kommentar
Knusse Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Skal du både ha kablet og trådløst i kjelleren, så bør du bruke en trådløsrouter. Den konfigurerer du som switch + aksesspunkt ved å slå av DHCP i den og kun benytte LAN. Så lenge du ikke bruker routerfunksjonen, er det ikke så kritisk med merke på routeren. Kjøp gjerne noe rimelig som f.eks TP-link til et par hundrelapper. Hei, vil det ikke bli konflikter med det den trådløse routeren jeg har fra før? Eller ordner dette seg hvis jeg setter den som aksesspunkt i settingene (hvis det er det man gjør da?) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Ved å sette den opp som aksesspunkt, så får den ipadresse fra routeren din. Det er ingen konflikt på denne måten. Jeg har oppskrift på hvordan man setter opp router som aksesspunkt i nettverkslinken i signaturen min :-) Lenke til kommentar
Knusse Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Jan, supert, takk for info Følger oppskriften din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå