Gå til innhold

Vannkjølinger!


Anbefalte innlegg

Hører at det er store sjangser for å få kondens ved for lave temperaturer, f.eks med peltier.

 

Jeg vurderte The genesis vannkjølingssett med 156w peltier, men er det ikke en DIGER sjangse for at det blir kondens da?

 

Eller kan jeg unngå det ved å overklokke både cpu, hk, gfx og hdd med samme vannkjølinga?

 

Blir liksom litt mere å kjøle ned da.. eller bør jeg satse på koolance, som faktisk holder en overkommelig temperatur ved overklokking, sammtidig som den har 2 pumper, og er ganske mye sikkrere.

 

Og det går vel bra å kjøle ned både hk + cpu + hdd + gfx med den.

 

Går det eventuelt å bytte ut 1 eller 2 av de pumpene som er på koolance, og presse inn en anna?

 

Eller kanskje sette inn en ekstra pumpe på 2200liter/time? tenker på den som er på The Genesis vannkjølings sett.

 

The genesis vannkjølings sett finner dere på http://www.mamut.com/oikas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xthal: Ja da er vi to stk hvertfall:>

 

Sitter å grubler på hva jeg skal ha meg, har en god del penger å leke med nå.. har solgt en laptop nettopp.

 

Tenkte å bestille noe som så fra databutikken.com/no:

¨

LITE-ON LTR-24102B CD-RW 24x10x40x "Burn Proof" Retail intern IDE LITERW24X10R

986.00

LITE-ON LTN-526S 52X CD-ROM IDE LITE52

362.00

Western Digital Caviar XL 80.0Gb 7200rpm 2Mb UDMA100 IDE WDCXL800-72

1689.00

EPoX EP-8KHA+ KT266A 6PCI 1AGP 3DDR-DIMM Audio SocketA ATX EP8KHAPL

1064.00

256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas2.5 256DDR266

565.00

AMD Athlon XP 1700+ Palomino 1466MHz/1.466GHz 256Kb 266MHz 0.18 bulk SocketA PAL1700

1390.00

Gainward GeForce3 Ti/460 TV/DVI Golden Sample 64Mb 3.8ns DDR TV-out/DVI AGP GGF3TI460GSDVI

2536.00

 

-

 

Sitter å tester skjermoppløsning her på panasonic'en min..19" SL95...

klarer 2048*1526, men kun 60hz da :razz:

Lenke til kommentar

Bensin

 

Jeg har ei Koolanse kasse

Funker den :grin:

Har ikke begynt å overklokke ennå...det kommer

Tenkte jeg skulle slenge på ett peltier så man kommer seg litt nærmere null grader enn nå

 

System:Koolance m/340w psu , xp1600 , 512 ram , 2x30 gig hd's , brenner/cd rom ,v5-5500 (som suger strøm som helv***)

Ligger på 26 grader idle og 29-30 grader max med en romtemperatur på 25 grader

Satt i 2 extra papst vifter.80mm bak og ei 60mm foran

Kasse temp på 26-28 grader

 

Er ikke så dyr heller syns jeg.Se på hva du får for pengene: Nydelig kasse,komplett vannkjøling(vel..cpu blokk iaf) , tar max en time å montere hovedkort,cpu osv.

Kosta meg ca 3200,- kr med power (340w)

Blir ikke billig å kjøpe ett vann kjøle sytem i "løse deler" heller :grin:

 

/jan

 

[ Denne Melding var redigert av: NorLord på 2002-02-08 00:05 ]

Lenke til kommentar

Tenker på hva jeg skal velge av The genesis vannkjølings sett eller koolance, the genesis kjøler jo ned til under 0, og vil vel lage et godt og tjukkt lag med is.

men det vil vel bli varmere igjen i og med jeg skal kjøle ned både cpu, hk, gfx og hdd.:>

Så jeg kanskje får den OVER 0?

 

Vil det bli litt vel varmt hvis jeg skal kjøle ned både cpu hk gfx og hdd?

 

Kan jeg eventuelt skifte ut/sette inn en ekstra pumpe? tenker på den pumpa som er i The genesis vannkjølings sett. :>

 

Den nye kjøleblokka som er ute, er den bedre? det er vel ikke SÅ heftig å skifte til den...

 

Jan:

 

Jo det er et jævlig fint system, men har en følelse av at det bli r litt varmt med både hk cpu hdd og gfx, hvis jeg skal overklokke en XP 1700 ?

 

Frister SÅ med ekstra/en anna pumpe :>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...