The Norwegian Drone Pilot Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg er ikke enig, en tablets hovedmisjon er konsumering av informasjon, og enkel feedback sånn jeg ser det. Til det er widgets nyttige, selv om de kanskje ikke er fullt så nyttige på en fullverdig PC der man skal gjøre arbeid eller andre ting som krever mere avansert feedback fra brukeren. AtW En tablets hovedmisjon er hva brukeren gjør den til. Hovedmisjoner kan derfor like gjerne være innlegging, berabeiding og formidling av informasjon, samt kommunikasjon - eller rett og slett ren spillunderholdning. Ut over varslingsfunksjoner, vil interaksjon med tableten stort sett skje i apps, slik jeg ser det. Andre får gjerne fylle opp skjermen med klokker og værmeldinger - som typisk nok er det man ser av widgets på "alle" Android-skrytebilder - men jeg ser altså ikke det store poenget. Kanskje du har eksempler på "må ha" widgets, som gjør ting som ikke kan gjøres bedre i apps? https://market.android.com/details?id=com.anddoes.fancywidgets&feature=search_result Trenger jeg å si noe mere på hvorfor widgets er genialt? Det finnes veldig mange gode widgets som rett og slett er vanskelig å være uten etter at man har prøvd det i Android. Dem som sier at widgets bare er tull har ALDRI prøvd Android eller en god widgets som virkelig gjør jobben sin. 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg er ikke enig, en tablets hovedmisjon er konsumering av informasjon, og enkel feedback sånn jeg ser det. Til det er widgets nyttige, selv om de kanskje ikke er fullt så nyttige på en fullverdig PC der man skal gjøre arbeid eller andre ting som krever mere avansert feedback fra brukeren. AtW En tablets hovedmisjon er hva brukeren gjør den til. Hovedmisjoner kan derfor like gjerne være innlegging, berabeiding og formidling av informasjon, samt kommunikasjon - eller rett og slett ren spillunderholdning. Ut over varslingsfunksjoner, vil interaksjon med tableten stort sett skje i apps, slik jeg ser det. Andre får gjerne fylle opp skjermen med klokker og værmeldinger - som typisk nok er det man ser av widgets på "alle" Android-skrytebilder - men jeg ser altså ikke det store poenget. Kanskje du har eksempler på "må ha" widgets, som gjør ting som ikke kan gjøres bedre i apps? Vil sikkert være folk som bruker en tablet hovedsaklig til å slå inn spikere også. Det får ikke meg til å endre syn på hva jeg mener er hovedmisjonen til produktet. Det virker ikke som folk flest er spesielt uenig heller, tableter virker til å i stor grad brukes til å se på bilder, lese tekst og konsumere media. AtW Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 https://market.android.com/details?id=com.anddoes.fancywidgets&feature=search_result Trenger jeg å si noe mere på hvorfor widgets er genialt? Det finnes veldig mange gode widgets som rett og slett er vanskelig å være uten etter at man har prøvd det i Android. Dem som sier at widgets bare er tull har ALDRI prøvd Android eller en god widgets som virkelig gjør jobben sin. Neida, du har sagt mer enn nok - komisk nok så smeller du til med nok en værmeldings-widget, og illustrerer akkurat det jeg sa: Andre får gjerne fylle opp skjermen med klokker og værmeldinger - som typisk nok er det man ser av widgets på "alle" Android-skrytebilder - men jeg ser altså ikke det store poenget. Kanskje du har eksempler på "må ha" widgets, som gjør ting som ikke kan gjøres bedre i apps? 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Vil sikkert være folk som bruker en tablet hovedsaklig til å slå inn spikere også. Det får ikke meg til å endre syn på hva jeg mener er hovedmisjonen til produktet. Det virker ikke som folk flest er spesielt uenig heller, tableter virker til å i stor grad brukes til å se på bilder, lese tekst og konsumere media. AtW Du får mene hva du vil, selvsagt - så får jeg forbeholde meg retten til å ha et noe mer nyansert syn på hva brukerne selv kan velge å anse som hovedmisjonen med sine tablets. Men dersom du har rett, på hvilken måte har widgets noen som helst nytteverdi når du skal "se på bilder, lese tekst og konsumere media"? Endret 22. desember 2011 av Newton Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) https://market.android.com/details?id=com.anddoes.fancywidgets&feature=search_result Trenger jeg å si noe mere på hvorfor widgets er genialt? Det finnes veldig mange gode widgets som rett og slett er vanskelig å være uten etter at man har prøvd det i Android. Dem som sier at widgets bare er tull har ALDRI prøvd Android eller en god widgets som virkelig gjør jobben sin. Neida, du har sagt mer enn nok - komisk nok så smeller du til med nok en værmeldings-widget, og illustrerer akkurat det jeg sa: Andre får gjerne fylle opp skjermen med klokker og værmeldinger - som typisk nok er det man ser av widgets på "alle" Android-skrytebilder - men jeg ser altså ikke det store poenget. Kanskje du har eksempler på "må ha" widgets, som gjør ting som ikke kan gjøres bedre i apps? Mulig at du ikke ser hva Fancy Widgets kan og er god for. Men jeg skal forklare. Trykker du på klokken, så kommer du inn i Klokkeapplikasjonen hvor du har Alarm, Verdensklokke, stoppeklokke og timer. Du slipper med andre ord å gå inn i app drawer'en for å så finne klokke programmet. Trykker man på værikonet, så får man opp et værvarsel for 4 dager. Og når man er inne i værvarsels delen, så kan man legge til forskjellige plasser eller bare velge at programmet skal gi deg værmelding i fra hvilken plass du er på ved å bruke GPS posisjonering. Trykker man på der tempraturen står, så får man opp instillingene (dette kan man velge selv hva skal være). Man kan altså velge mellom 'Clock hour tap action', 'Clock minute tap action', 'Date tap action', 'Weather tap action' og 'Forecast tap action'. Og her kan man velge nøyaktig det man vil at de forskjellige tap'ene skal gjøre. Også kan jeg jo ta 'Extended Controls' som et annet godt eksempel. Her kan man slå på Wi-Fi Tethering, slå på USB Tethering, justere lysstyrken, velge hvor lang tid det skal ta for skjermen slår seg av + mange mange flere muligheter bare ved å trykke på widget'en en gang. Med tanke på at jeg bruker 3G mye og bruker Wi-Fi Tethering i fra min Samsung Galaxy S II til min MacBook Air, så er jo disse widget'ene et must. Endret 22. desember 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Trykker jeg på klokkeikonet som ligger på hovedskjermbildet på min iPhone så kommer jeg inn i klokke-appen, hvor jeg har alle nødvendige klokkefunksjoner tilgjengelig. Forskjellen blir da at mitt klokke-ikon ikke tar opp 1/3 av skjermen - som jeg heller bruker til 1-klikk-tigang til flere av mine favoritt-apps. Trykker jeg på mitt vær-ikon på hovedskjermbildet så kommer jeg inn i min favoritt vær-app, som utrolig nok viser været og værmelding for ett eller flere steder i verden for minst 6 dager framover. Trenger man en widget til det da? Nope! Extended controls er sikkert kjekt for dere som har et batterislukende OS der man må være påpasselig med å slå av alt man ikke bruker til enhver tid, for å få batteriet til å vare ut dagen. For min del lar jeg bare WiFi være påslått, da min telefon klarer å holde styringen på strømforbruket selv - holder fint en ukes tid selv med WiFi på. Lysstyrken regulerer seg selv etter omgivelsene, og det funker hele tiden. Ellers er det som regel bare 2-3 trykk som skal til de sjeldne gangene jeg trenger å gå inn i Innstillinger for å justere noe, og de trykkene sparer jeg jo glatt inn ved at jeg slipper å bla meg forbi skjerm etter skjerm med widget-dill hver gang jeg skal gjøre noe nyttig... Konklusjon: Widgets er stort sett show-off dill, som er laget for at fjortiser kan kaste bort et hav av tid på å få skjermbildet til å se "kult" ut med digre klokker og temperaturen i horestrøket i Bangkok - widgets er mye bling, men Apps er bedre og nyttigere til det meste. Endret 22. desember 2011 av Newton 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Extended controls er sikkert kjekt for dere som har et batterislukende OS der man må være påpasselig med å slå av alt man ikke bruker til enhver tid, for å få batteriet til å vare ut dagen. Har nesten lyst til å poste et bilde av double facepalm nå. Men skal la være med hensyn til moderatorene. Igjen så failer du totalt med å se nytteverdien med en slik widget. Hint. Den er ikke der bare for at vi bare skal kunne spare strøm. Slik du tenker så lar du vel TV'en, lysene, Radio'en og kaffetrakteren osv stå på om natta slik at du slipper å tenke på det når du står opp om morgenen før du skal dra på jobb? Endret 22. desember 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Jeg ser ikke nyttverdien, fordi ingen har kunnet vise meg nyttverdien med en widget framfor en app, eller en "må ha" widget, til tross for gjentatte oppfordringer fra meg over lang tid i forumet. Hint: dersom det er for noe annet enn stømsparing, så bør du kanskje nevne nyttige funksjoner som går på noe annet enn strømsparing - og da snakker jeg ikke om at du kan kline leppestift på grisen, dvs. kosmetisk fjas. Skulle gjerne hatt et hus med like avanserte automatiske strømsparefunksjoner som iPhone, men siden jeg ikke har det så blir det å bruke en del manuelle brytere i huset - enn så lenge. Men på kaffetrakteren har jeg automatikk som slår av strømmen etter noen minutter. Så har du en telefon som er på nivå med huset mitt når det gjelder automatisk strømstyring, så skjønner jeg at du trenger flest mulig brytere for å få batteriet til å vare ut dagen - som sagt, jeg trenger det ikke på min telefon. Endret 22. desember 2011 av Newton 1 Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg er ikke enig, en tablets hovedmisjon er konsumering av informasjon, og enkel feedback sånn jeg ser det. Til det er widgets nyttige, selv om de kanskje ikke er fullt så nyttige på en fullverdig PC der man skal gjøre arbeid eller andre ting som krever mere avansert feedback fra brukeren.AtWEn tablets hovedmisjon er hva brukeren gjør den til. Hovedmisjoner kan derfor like gjerne være innlegging, berabeiding og formidling av informasjon, samt kommunikasjon - eller rett og slett ren spillunderholdning. Ut over varslingsfunksjoner, vil interaksjon med tableten stort sett skje i apps, slik jeg ser det. Andre får gjerne fylle opp skjermen med klokker og værmeldinger - som typisk nok er det man ser av widgets på "alle" Android-skrytebilder - men jeg ser altså ikke det store poenget. Kanskje du har eksempler på "må ha" widgets, som gjør ting som ikke kan gjøres bedre i apps? Klarer meg ikke uten en kalenderwidget, som viser mine neste 5-10 planlagte oppgaver/møter/avtaler. RSS/nyhetsfeed, Huskeliste, siste 5 mailer mm. Widgets tilbyr høyere tilgjengelighet og effektivitet. Multitasking på sitt beste. MS hoppet rett på samme tankegang med sine fliser. Heldigvis for dem skjønner de folks behov. Forutinntatte meninger gjør deg blind. 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Jeg ser ikke nyttverdien, fordi ingen har kunnet vise meg nyttverdien med en widget framfor en app, eller en "må ha" widget, til tross for gjentatte oppfordringer fra meg over lang tid i forumet. Hint: dersom det er for noe annet enn stømsparing, så bør du kanskje nevne nyttige funksjoner som går på noe annet enn strømsparing - og da snakker jeg ikke om at du kan kline leppestift på grisen, dvs. kosmetisk fjas. Skulle gjerne hatt et hus med like avanserte automatiske strømsparefunksjoner som iPhone, men siden jeg ikke har det så blir det å bruke en del manuelle brytere i huset - enn så lenge. Men på kaffetrakteren har jeg automatikk som slår av strømmen etter noen minutter. Så har du en telefon som er på nivå med huset mitt når det gjelder automatisk strømstyring, så skjønner jeg at du trenger flest mulig brytere for å få batteriet til å vare ut dagen - som sagt, jeg trenger det ikke på min telefon. Med en widget så kan du få den informasjonen du vil ha uten å måtte gå inn i selveste programmet. Jeg har en facebook widget som gir meg ALLE poster som er gjort i fra mine venner osv på samme side i widget'en uten å trykke på noe som helst for å kunne se alt dette. Her kan du se hva jeg snakker om. Her kan jeg til og med scrolle nedover i facebook poster i widget'en også. Med iOS så må du først gå inn i Facebook programmet for så å velge 'News Feed' før du kan se alle postene som er postet av alle dine venner osv. Man sparer seg mange trykk ved å ha en widget. Og er jo det samme når det er snakk om å slå av og på Wi-Fi, Bluetooth, Wi-Fi Tethering osv osv. Med iOS så må du først gå inn i 'Instillinger', så må du videre inn i systemet der for å kunne slå av og på Wi-Fi. Så ting blir jo faktisk MYE enklere for den vanlige brukeren i gata med Widgets. EDIT: Når det er anngående å slå av Wi-Fi blant annet så finnes det faktisk et program til Android som lar deg velge å la telefonen automatisk slå av Wi-Fi om den ikke finner noen av Wi-Fi nettverkene som du har satt inn i listen til det programmet. Finner programmet ikke det Wi-Fi nettverket som du har lagt inn i listen, nei da slår programmet av Wi-Fi'en helt. Endret 22. desember 2011 av Vindicator 1 Lenke til kommentar
0stepop Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Trykker jeg på klokkeikonet som ligger på hovedskjermbildet på min iPhone så kommer jeg inn i klokke-appen, hvor jeg har alle nødvendige klokkefunksjoner tilgjengelig. Forskjellen blir da at mitt klokke-ikon ikke tar opp 1/3 av skjermen - som jeg heller bruker til 1-klikk-tigang til flere av mine favoritt-apps. ;)Trykker jeg på mitt vær-ikon på hovedskjermbildet så kommer jeg inn i min favoritt vær-app, som utrolig nok viser været og værmelding for ett eller flere steder i verden for minst 6 dager framover. Trenger man en widget til det da? Nope!Extended controls er sikkert kjekt for dere som har et batterislukende OS der man må være påpasselig med å slå av alt man ikke bruker til enhver tid, for å få batteriet til å vare ut dagen. For min del lar jeg bare WiFi være påslått, da min telefon klarer å holde styringen på strømforbruket selv - holder fint en ukes tid selv med WiFi på. Lysstyrken regulerer seg selv etter omgivelsene, og det funker hele tiden. Ellers er det som regel bare 2-3 trykk som skal til de sjeldne gangene jeg trenger å gå inn i Innstillinger for å justere noe, og de trykkene sparer jeg jo glatt inn ved at jeg slipper å bla meg forbi skjerm etter skjerm med widget-dill hver gang jeg skal gjøre noe nyttig... ;)Konklusjon: Widgets er stort sett show-off dill, som er laget for at fjortiser kan kaste bort et hav av tid på å få skjermbildet til å se "kult" ut med digre klokker og temperaturen i horestrøket i Bangkok - widgets er mye bling, men Apps er bedre og nyttigere til det meste. Eh... tror ikke du skjønner poenget med widgets i det hele tatt. Har du virkelig prøvd noen annen smarttelefon enn iPhone? Det er ikke snakk om widgets VS apps. Widgets tilgjengeliggjør funksjonalitet og informasjon ved å redusere antall klikk.That's it. Bonusen er at man får disse samlet i et bilde. Det du sier er det samme som om hurtigtaster er mindre nyttig enn å gå den lange veien. 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Trykker jeg på klokkeikonet som ligger på hovedskjermbildet på min iPhone så kommer jeg inn i klokke-appen, hvor jeg har alle nødvendige klokkefunksjoner tilgjengelig. Forskjellen blir da at mitt klokke-ikon ikke tar opp 1/3 av skjermen - som jeg heller bruker til 1-klikk-tigang til flere av mine favoritt-apps. ;)Trykker jeg på mitt vær-ikon på hovedskjermbildet så kommer jeg inn i min favoritt vær-app, som utrolig nok viser været og værmelding for ett eller flere steder i verden for minst 6 dager framover. Trenger man en widget til det da? Nope!Extended controls er sikkert kjekt for dere som har et batterislukende OS der man må være påpasselig med å slå av alt man ikke bruker til enhver tid, for å få batteriet til å vare ut dagen. For min del lar jeg bare WiFi være påslått, da min telefon klarer å holde styringen på strømforbruket selv - holder fint en ukes tid selv med WiFi på. Lysstyrken regulerer seg selv etter omgivelsene, og det funker hele tiden. Ellers er det som regel bare 2-3 trykk som skal til de sjeldne gangene jeg trenger å gå inn i Innstillinger for å justere noe, og de trykkene sparer jeg jo glatt inn ved at jeg slipper å bla meg forbi skjerm etter skjerm med widget-dill hver gang jeg skal gjøre noe nyttig... ;)Konklusjon: Widgets er stort sett show-off dill, som er laget for at fjortiser kan kaste bort et hav av tid på å få skjermbildet til å se "kult" ut med digre klokker og temperaturen i horestrøket i Bangkok - widgets er mye bling, men Apps er bedre og nyttigere til det meste. Eh... tror ikke du skjønner poenget med widgets i det hele tatt. Har du virkelig prøvd noen annen smarttelefon enn iPhone? Det er ikke snakk om widgets VS apps. Widgets tilgjengeliggjør funksjonalitet og informasjon ved å redusere antall klikk.That's it. Bonusen er at man får disse samlet i et bilde. Det du sier er det samme som om hurtigtaster er mindre nyttig enn å gå den lange veien. Bingo. En som faktisk har skjønt hele poenget. Og ja, man sparer seg faktisk ENORME mengder klikk per dag ved å sette opp en Android mobil med rette widgets. 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Skal vi se: 1. lockscreen notifications med avtaler, påminnelser osv, 2. pulldown notification-meny med avtaler, påminnelser osv, 3. kalender app, med avtaler, osv 4. varslinger når tidspunkt for avtale e.l nærmer seg ...hvor mye mer tilgjengelighet til den samme informasjonen trenger man egentlig?...trenger man flere påminnelser enn dette, så er det ikke blindhet som er problemet, man bør heller teste seg for Alzheimer... Android-widgets i et nøtteskall - ser litt "fancy" ut de første 3 dagene, men bruker masse plass til liten nytte. Endret 22. desember 2011 av Newton Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Man får nok en utvikling med stadig større brett. Tipper man får brett a'la Transformer i hele 10-20" spekteret etterhvert. Synd hvis det er der størrelsen skal ligge, hadde helt klart foretrukket noe på 8,5-9,5. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Skal vi se: 1. lockscreen notifications med avtaler, påminnelser osv, 2. pulldown notification-meny med avtaler, påminnelser osv, 3. kalender app, med avtaler, osv 4. varslinger når tidspunkt for avtale e.l nærmer seg ...hvor mye mer tilgjengelighet til den samme informasjonen trenger man egentlig?...trenger man flere påminnelser enn dette, så er det ikke blindhet som er problemet, man bør heller teste seg for Alzheimer... Men alikavel så kan man ikke få Facebook poster på samme måte som vi kan på Android. Greit, man kan sikkert få en facebook oppdatering i notification baren i iOS, men hvem i alle dager vil at den skal pipe 49 ganger (bare for å ta mitt bilde som eksempel) fordi den har fått updates 49 ganger? EDIT. Jeg har min Facebook Widget til å synkronisere seg automatisk hver 6. time (kan forandres på). Så da får jeg alle postene som er gjort siden sist gang widget'en ble oppdatert med Facebook. EDIT 2. Jeg kan faktisk liste alle mine e-poster, Twitter poster, SMS'er, MMS'er og telefonsamtaler på samme måte som jeg kan liste alle Facebook postene i denne widget'en. Widget'en heter faktisk Pure Messenger Widget. Endret 22. desember 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Vil sikkert være folk som bruker en tablet hovedsaklig til å slå inn spikere også. Det får ikke meg til å endre syn på hva jeg mener er hovedmisjonen til produktet. Det virker ikke som folk flest er spesielt uenig heller, tableter virker til å i stor grad brukes til å se på bilder, lese tekst og konsumere media. AtW Du får mene hva du vil, selvsagt - så får jeg forbeholde meg retten til å ha et noe mer nyansert syn på hva brukerne selv kan velge å anse som hovedmisjonen med sine tablets. Men dersom du har rett, på hvilken måte har widgets noen som helst nytteverdi når du skal "se på bilder, lese tekst og konsumere media"? Det er ikke mer nyansert, det er en selvfølgelighet som alle allerede vet, det burde ikke være nødvendig å spesifisere at det er mitt syn, og at andre kan ha ett annet syn. Nå har ikke jeg en tablet per i dag men av widgets som jeg ser på som særdeles nyttig på en tablet er: 1. RSS-leser, nærmest ett must for en tablet. 2. Kalender med avtaler, samt notater, todo-lists 3. Evt mediakontroll. 4. Epost, facebook, tweeter osv. Det er selvfølgelig individuelt hvordan man vil tilpasse ting, men det er 5 veldig allmennntyttige widgets jeg vil tro den store majoriteten har bruk for i prioritert rekkefølge. AtW Endret 22. desember 2011 av ATWindsor Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Man får nok en utvikling med stadig større brett. Tipper man får brett a'la Transformer i hele 10-20" spekteret etterhvert. Synd hvis det er der størrelsen skal ligge, hadde helt klart foretrukket noe på 8,5-9,5. Man får jo brett fra nærmest null og oppover. Det minste problemet er jo å finne de små i 7-10", som alt er på plass. Men det er jo i "laptopsegmentet" nettbrett virkelig kan ta nye markedsandeler. Uansett, så tror jeg disse vil smelte sammen i mange tilfeller. Teknisk sett er det kun enkle utfordringer å få til dette. I påvente av større brett, så har jeg bestilt meg et Viewpad 10S nettbrett og en holder med tastatur. Det får være en fattigmanns løsning på laptop & nettbrett. Prisen er hvertfall 1900kr for Tegra2 og IPS før evt mva. Lenke til kommentar
LasseLur Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Håper det er mulig å spille flashspill på dette nettbrettet. F.eks. spill fra http://www.norskevinnere.com Det er mange nettbrett og telefoner som har støtte for flash, men det er allikevel litt vanskelig å spille noen av flash spillene. Lenke til kommentar
genser Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg ga Android et forsøk tidligere i høst, og la inn en drøss widgets på startskjermen for å effektivt få et overblikk over ting som kan være kjekt å vite. Hotmail, gmail, facebook og diverse, direkte oppdatert på startskjermen. Endte med å fjerne de etter noen dager, da de tydeligvis spiste opp batteriet mitt. Ser potensialet, men dårlig utført. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Jeg ga Android et forsøk tidligere i høst, og la inn en drøss widgets på startskjermen for å effektivt få et overblikk over ting som kan være kjekt å vite. Hotmail, gmail, facebook og diverse, direkte oppdatert på startskjermen. Endte med å fjerne de etter noen dager, da de tydeligvis spiste opp batteriet mitt. Ser potensialet, men dårlig utført. Widgets er tøft og kan sikkert være nyttig. Men det er også ressurskrevende og tar tid å sette opp slik at man faktisk har nytte av de. Brukte selv en del tid på å sette opp flere homescreens med widgets på både Desire og X10 men det gikk bare en dag eller 2 før de stortsett var glemt og ikke ble brukt. Så det er tydelig at widgets ikke er universalt nyttig for alle. Noe en del her inne aldri vil forstå. Endret 23. desember 2011 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg