Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Systemlag grunnet harddisk load?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter på en PC som nettopp er fylt 3 år.

Tviler på at det er relevant, men det er en multicom Kunshan D900, bedre kjent som Clevo D900. Jeg kjører maskinen med 4GB G.skill RAM (litt usikker på timingene og slikt men om det er nødvendig skal jeg finne det frem). GF9800GTX SLi 2x1024GB DDR3 samt en standard Seagate Harddisk på 200GB.

Jeg kjører nå Windows 7 Ultimate 64-bit og i bunn og grunn er alt bunnsolid og stabilt.

Problemet mitt er som følger:

Inni mellom, dog relativt ofte, ender jeg opp med at maskinen i seg selv lagger. Harddisk lampen blinker noe voldsomt og jeg hører harddisk støyen. Det virker nesten som om det er noe som gjør at harddisken plutselig jobber noe veldig. Dette gjør at nettleser, spill og officeprogrammer fryser i perioder på opptil 1 minutt. Dere kan kansje forstå at dette er en smule frustrerende. En gang, helt ok. Men når det er opptil flere ganger i timen noen dager så begynner det å bli nok :)

Til nå har jeg prøvd hijackthis og finner ikke noe ondartet sånn på direkten.

Noen som har noen idé til hvor jeg skal starte å se?

Ligger det funksjoner i windows som gjør at harddisken jobber på denne måten i ny og ne? Jeg bruker Eset Smart Security, men ingen andre PCer i hus har dette problemet. Jeg bruker Pale Moon nettleseren (blodtrimmet Firefox), men hadde det samme problemet med Chrome.

Om noe er uklart så spør meg direkte. Enklere å svare når jeg har ett konkret spørsmål da jeg egentlig ikke helt vet hva som er relevant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...