Gå til innhold

Realfag som nettstudier?


anddda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok kjemi, fysikk, biologi og R1 som privatist denne høsten (klasseromsundervisning). Jeg vil si det er mulig, men det vil være vanskelig å gjøre det over nettet, pluss at man kan få spørsmål på eksamen om labøvelser. Spesielt i fysikk og kjemi vil praktiske labøvelser være viktig. Og i fysikk kan være veldig vanskelig å lese seg opp på egenhånd, men jeg vil si det er fullt mulig. Selv om du er veldig motivert å har en god rutine, så kommer det helt an på dine evner til å forstå og ta til deg kunnskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg tok kjemi, fysikk, biologi og R1 som privatist denne høsten (klasseromsundervisning). Jeg vil si det er mulig, men det vil være vanskelig å gjøre det over nettet, pluss at man kan få spørsmål på eksamen om labøvelser. Spesielt i fysikk og kjemi vil praktiske labøvelser være viktig. Og i fysikk kan være veldig vanskelig å lese seg opp på egenhånd, men jeg vil si det er fullt mulig. Selv om du er veldig motivert å har en god rutine, så kommer det helt an på dine evner til å forstå og ta til deg kunnskap.

 

Da du tok disse fagene, gjorde du det på kveldstid eller på dagtid? Gikk du på skole eller i arbeid samtidig, mens du tok fagene?

 

Jeg går i lære og jeg synes det er nok med 2 fag i halvåret, men du klarte 4 fag samtidig i dette halvåret. Kanskje jeg kan ta 3 fag i halvåret?

Lenke til kommentar

Da du tok disse fagene, gjorde du det på kveldstid eller på dagtid? Gikk du på skole eller i arbeid samtidig, mens du tok fagene?

 

Jeg går i lære og jeg synes det er nok med 2 fag i halvåret, men du klarte 4 fag samtidig i dette halvåret. Kanskje jeg kan ta 3 fag i halvåret?

Hvis du synes det var nok med to, hvorfor vurderer du da tre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Da du tok disse fagene, gjorde du det på kveldstid eller på dagtid? Gikk du på skole eller i arbeid samtidig, mens du tok fagene?

 

Jeg går i lære og jeg synes det er nok med 2 fag i halvåret, men du klarte 4 fag samtidig i dette halvåret. Kanskje jeg kan ta 3 fag i halvåret?

Hvis du synes det var nok med to, hvorfor vurderer du da tre?

 

Jeg synes det er nok med 2, men dersom andre klarer bedre, da skal jeg også prøve bedre.

Lenke til kommentar

Jeg tok kjemi, fysikk, biologi og R1 som privatist denne høsten (klasseromsundervisning). Jeg vil si det er mulig, men det vil være vanskelig å gjøre det over nettet, pluss at man kan få spørsmål på eksamen om labøvelser. Spesielt i fysikk og kjemi vil praktiske labøvelser være viktig. Og i fysikk kan være veldig vanskelig å lese seg opp på egenhånd, men jeg vil si det er fullt mulig. Selv om du er veldig motivert å har en god rutine, så kommer det helt an på dine evner til å forstå og ta til deg kunnskap.

 

Da du tok disse fagene, gjorde du det på kveldstid eller på dagtid? Gikk du på skole eller i arbeid samtidig, mens du tok fagene?

 

Jeg går i lære og jeg synes det er nok med 2 fag i halvåret, men du klarte 4 fag samtidig i dette halvåret. Kanskje jeg kan ta 3 fag i halvåret?

Jeg gikk på skole når jeg tok dem. Jeg klarte meg med 4 fag (og gode karakterer), men 5 hadde vært for mye for meg på kun ett semester. Alt kommer ann på motivasjon omtrent. Såklart trengs det evner og forståelse. Men motivasjon er så viktig, at du er motivert for å lære, for å komme deg videre med noe du liker / er interessert i. Fordi det kommer veldig mye stoff på veldig kort tid, så det blir vanskelig til tide. Jeg tok 4 fag pga jeg måtte det for å kunne rekke å søke medisin til skoleåret 2012/2013. Det var min motivasjon :).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i posten over, så er skoleåret 2012/2013 ikke begynt ennå ;). Så jeg har nok ikke blitt akseptert på noe medisinstudie. Men jeg satser på å komme inn da, jeg har jo kun opptaksprøven igjen å bestå, og har litt tid å forberede meg på, så er det i boks ^^.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...