THX70 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hei Har lastet ned og tatt i bruk engangskode-app fra Sparebank1. Har også handcent som jeg bruker på min HTC Desire. Når jeg bruker engangskode-appen, kommer det også en sms fra banken. Denne smsen er helt uleselig og også helt unødvendig å få, i og med appen allerede har gitt meg koden. Kontaktet banken og fikk en e-post av de med brukerveiledning på hvordan fikse dette problemet. Legger ved e-posten her: "Hei igjen, Jeg sender deg brukerveiledning for å slippe å få sms ved engangskode på mobil. Det er et kjent problem på Android i kombinasjon med sms-applikasjoner som feks Handcent at Engangskode-appen ikke får tilgang til SMS med kode og kunden kun får se en uleselig SMS som ikke kan klikkes på som på iPhone. Grunnen er at Handcent "tar" SMS slik at Engangskode-appen ikke får tilgang til den. Løsningen er å skru av default messaging i Handcent slik: "Settings" -> "Application Settings" -> "Default Messaging Application" -> "Disable". For Go SMS pro er løsningen å fjerne haken på "Disable other message notification" slik: "Settings" -> "Receive Settings" -> "Disable other message notification" Etter en oppdatering av handcent fant jeg funksjonen "Default Messaging Application" og den var allerede satt til "disable". Altså har jeg alt i orden i følge e-posten jeg fikk, men har samme problem at jeg får uleselige smser. Er det noen som har vært borti samme problem og som har en løsning hadde det vært fint- Takker for svar. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Samme problemet her. Har du fått det til? Lenke til kommentar
THX70 Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Nei. Hadde en lengre e-post korrespondanse med sparebank1, men ingenting funket, så nå har jeg gitt opp. Får snart ny tlf og skal prøve igjen da. Lenke til kommentar
eik Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Hadde samme problem. Gjorde om på innstillingene og fikk tilsendt nye koder og sms fra SMN. Har funket etter det Lenke til kommentar
THX70 Skrevet 16. april 2012 Forfatter Del Skrevet 16. april 2012 Hadde samme problem. Gjorde om på innstillingene og fikk tilsendt nye koder og sms fra SMN. Har funket etter det Gjorde om på hvilke innstillinger? De jeg nevnte ovenfor som var svar fra banken? Lenke til kommentar
eso123 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 ????????? Har samme problemet... Bruker en Samsung Android..... Hva gjør jeg??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå