Fr3eman Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Hei. Jeg har et Asus p6t deluxe hovedkort. Nylig instalerte jeg 3 ekstra 2gb brikker med ram, så nå er det 6x2gb brikker med ram, alle er av samme merke, kingston value 1333mhz ram. I bios står det at det er 4gb ram. i windows står det alt fra 4gb-12gb? Legger ved et bilde. Lurer på hva som egentligt stemmer, og hvordan jeg eventuelt får utnytta alt? takk for svar Endret 20. desember 2011 av Fr3eman Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Er litt problemer med RAM og ASUS, sjekk sokkelen for skjeve pinner. Deretter er neste steg å leke med timingsinnstillingene for RAM og sette spenningen til 1.65V for å teste. Kan ikke gi deg noe fasitsvar siden hver CPU sin minnekontroller er forskjellig selv innad samme modellen. Du vil ikke ødelegge noe hardware med å sette feil timings, alt som skjer er at du ikke vil få start på maskinen. Sjekk etter CAS i BIOS og prøv litt slappere innstillinger, dette har hjulpet for noen med lignende problem og varierende RAM mengde. Lenke til kommentar
Fr3eman Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Da har jeg faktisk klart og ordne problemet, å det var jo en sjikkelig tabbe av meg. De nye rambrikkene jeg instalerte var ca halvparten så store i format så de som allerede sto i. Og når jeg da har "presset" disse på plass har de ikke sklidd helt i possiosjon, smelte de i på ny me go kraft, å nå har jeg 12gb ram i windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå