fredde Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Ja, det lurer jeg på. En liten svart boble midt under pc`en. Virker som det er en liten knapp i bunnen... Lenke til kommentar
Izex Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Drenerings hull i tilfelle vannlekarsje Går det ledning dit? Kanskje en absurd plassering av hardware reset (BIOS) knapp? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Turbo ? Flere gode forslag ? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 hmmmm, brystvorte... Dersom du skal være lenge borte fra dama Kan være en form for støtfanger, men hvorfor har den da en knapp i bunnen ? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Det er noe så enkelt som en dempepute for å dempe eventuelle støt som måtte oppstå når du legger maskinen fra deg. Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Bidrar nok også til at maskinen ikke sklir så lett på glatte underlag også... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jahn Erik i Autofil hadde nok likt den datan der. Han er jo så glad i pupper på alt! Lenke til kommentar
fredde Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 Jahn Erik i Autofil hadde nok likt den datan der. Han er jo så glad i pupper på alt! Det skullen tro Ja, ja da fikk jeg iallefall bekrefta mine misstanker :-) Lenke til kommentar
knut Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Den brukes også for å heve maskinen litt opp fra underlaget slik at det skal komme litt luft på undersiden, og maskinen blir ikke like varm. De fleste moderne bærbare i dag er såpass tynne at de må dra luft fra undersiden for å kunne benytte seg av mest mulig effektiv vifte. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Den brukes også for å heve maskinen litt opp fra underlaget slik at det skal komme litt luft på undersiden, og maskinen blir ikke like varm. De fleste moderne bærbare i dag er såpass tynne at de må dra luft fra undersiden for å kunne benytte seg av mest mulig effektiv vifte. Er nok sant det, men det er det som jeg syns er så himla teit! Min mors Pækkard Bell Igoo eller no slik har også luftinntak under. Ulempen med det er at hvis du har maskinen på fanget så klarer den ikke å suge luft inn pga de feite låre mine som dekker inntaket. Den blir da sabla varm og man kan ikke ha den på fanget lenger.... Hallo?! heter det ikke Laptop da?!? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Den brukes også for å heve maskinen litt opp fra underlaget slik at det skal komme litt luft på undersiden, og maskinen blir ikke like varm. De fleste moderne bærbare i dag er såpass tynne at de må dra luft fra undersiden for å kunne benytte seg av mest mulig effektiv vifte. Er nok sant det, men det er det som jeg syns er så himla teit! Min mors Pækkard Bell Igoo eller no slik har også luftinntak under. Ulempen med det er at hvis du har maskinen på fanget så klarer den ikke å suge luft inn pga de feite låre mine som dekker inntaket. Den blir da sabla varm og man kan ikke ha den på fanget lenger.... Hallo?! heter det ikke Laptop da?!? Jeg har nesten samme problemet selv. Hos meg er det lufting bak, men maskinen blir fryktelig varm under prosessoren. Og det finnes jo nesten ikke noe mer koselig enn å sitte i sofaen med PC'en i fanget... :wink: Lenke til kommentar
hart Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hva skjer om du trykker "knappen" inn? evt kombinert med den der låsegreia på bildet (om det er representativt)? Popper lukene opp da? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 det er ikke en skrue midt under den da? som føles som en knapp? evt. har du prøvd å trykke på den? Lenke til kommentar
petteroe Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Prøv å kose litt med den og se om det har noe å si på ytelsen... Det er nok som noen sier at man prøver å få pcen litt opp fra underlaget. Det med å jobbe med laptopen i lapen er noe jeg gjør ofte (litt ASP.Net koding i reclineren med Friends i bakgrunnen er ikke et helt ukjent fenomen...), så jeg kjenner til problemet. Jeg har akkurat byttet ut en 6 måneder gammel Fujitsu Siemens Lifebook i en Dell Inspiron 8500 på grunn av det. Fujitsu Siemens dritten ble alltid så varm at den hang seg eller begynte å gjøre litt ting på eget initiativ. Inspironen har bra med luftehull rundt viften (selv om selve vifteinntaket er på undersiden) så det er ikke noe problem. Den blir selvfølgelig varm den og, men ikke slik at låra blir fritert eller at den begynner å gjøre ting av seg selv. Morten Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Dere som pleier å sitter med laptop'en på fanget burde være veldig forsiktige: http://www.itavisen.no/art/1300003.html Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Det er en støtdemper for harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå