Gå til innhold

Hva er den lille luftputa under min IBM T-30 godt for ?


fredde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den brukes også for å heve maskinen litt opp fra underlaget slik at det skal komme litt luft på undersiden, og maskinen blir ikke like varm. De fleste moderne bærbare i dag er såpass tynne at de må dra luft fra undersiden for å kunne benytte seg av mest mulig effektiv vifte.

Lenke til kommentar
Den brukes også for å heve maskinen litt opp fra underlaget slik at det skal komme litt luft på undersiden, og maskinen blir ikke like varm. De fleste moderne bærbare i dag er såpass tynne at de må dra luft fra undersiden for å kunne benytte seg av mest mulig effektiv vifte.

Er nok sant det, men det er det som jeg syns er så himla teit! Min mors Pækkard Bell Igoo eller no slik har også luftinntak under. Ulempen med det er at hvis du har maskinen på fanget så klarer den ikke å suge luft inn pga de feite låre mine som dekker inntaket. Den blir da sabla varm og man kan ikke ha den på fanget lenger.... Hallo?! heter det ikke Laptop da?!? :grumpy:

Lenke til kommentar
Den brukes også for å heve maskinen litt opp fra underlaget slik at det skal komme litt luft på undersiden, og maskinen blir ikke like varm. De fleste moderne bærbare i dag er såpass tynne at de må dra luft fra undersiden for å kunne benytte seg av mest mulig effektiv vifte.

Er nok sant det, men det er det som jeg syns er så himla teit! Min mors Pækkard Bell Igoo eller no slik har også luftinntak under. Ulempen med det er at hvis du har maskinen på fanget så klarer den ikke å suge luft inn pga de feite låre mine som dekker inntaket. Den blir da sabla varm og man kan ikke ha den på fanget lenger.... Hallo?! heter det ikke Laptop da?!? :grumpy:

 

Jeg har nesten samme problemet selv. Hos meg er det lufting bak, men maskinen blir fryktelig varm under prosessoren. Og det finnes jo nesten ikke noe mer koselig enn å sitte i sofaen med PC'en i fanget... :wink:

Lenke til kommentar

Prøv å kose litt med den og se om det har noe å si på ytelsen...

 

Det er nok som noen sier at man prøver å få pcen litt opp fra underlaget. Det med å jobbe med laptopen i lapen er noe jeg gjør ofte (litt ASP.Net koding i reclineren med Friends i bakgrunnen er ikke et helt ukjent fenomen...), så jeg kjenner til problemet. Jeg har akkurat byttet ut en 6 måneder gammel Fujitsu Siemens Lifebook i en Dell Inspiron 8500 på grunn av det. Fujitsu Siemens dritten ble alltid så varm at den hang seg eller begynte å gjøre litt ting på eget initiativ. Inspironen har bra med luftehull rundt viften (selv om selve vifteinntaket er på undersiden) så det er ikke noe problem. Den blir selvfølgelig varm den og, men ikke slik at låra blir fritert eller at den begynner å gjøre ting av seg selv.

 

Morten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...