MKL Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg går P-matte nå, men har planer om å gå S-matten neste år. Karriereveilederen vår sier at det er kjempevanskelig å gå fra P til S, stemmer dette? Lenke til kommentar
fredrikba Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Ikke nødvendigvis. Behersker du 1P samt er villig til å arbeide med faget, er det helt uproblematisk. 1T og og S1 er delvis overlappende, så en overgang fra 1T er riktignok en del lettere. Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg gikk fra T til P nå i November, og det var STOR forskjell. Der har vi enda ikke lært noe vi ikke kunne på barneskolen, og ved visse unntak 8.-9. klasse. I T var det noe nytt hver gang, og det gikk brutalt fort fremover. 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 S1 er nesten det samme som 1T. Du lærer ingenting i 1p som gjør deg mer forberedt på S1 enn du var for å ta 1T. Lenke til kommentar
MKL Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Ikke nødvendigvis. Behersker du 1P samt er villig til å arbeide med faget, er det helt uproblematisk. 1T og og S1 er delvis overlappende, så en overgang fra 1T er riktignok en del lettere. Okei, takk for svar! Jeg gikk fra T til P nå i November, og det var STOR forskjell. Der har vi enda ikke lært noe vi ikke kunne på barneskolen, og ved visse unntak 8.-9. klasse. I T var det noe nytt hver gang, og det gikk brutalt fort fremover. Jeg byttet ganske nylig til fra T til P jeg også, var stor forskjell ja! Derfor er jeg litt nervøs for å gå videre på S... S1 er nesten det samme som 1T. Du lærer ingenting i 1p som gjør deg mer forberedt på S1 enn du var for å ta 1T. Uki, takk. Tror jeg skal prøve meg på S-matte Lenke til kommentar
sebjen Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Jeg går P-matte nå, men har planer om å gå S-matten neste år. Karriereveilederen vår sier at det er kjempevanskelig å gå fra P til S, stemmer dette? Burde gå bra det. Har en kompis som gikk fra 1P til S1, han endte opp med 6 på eksamen. Lenke til kommentar
hoyre Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 (endret) Null stress om du gidder å jobbe, og ikke sliter veldig med matte. Kan tom ta R1 om du jobber. Det karriereveilederen din sier, er mao bare bullshit. Stol på deg selv - om du har lyst og er villig å jobbe, så bare kjør på! Jobber du derimot ikke, så vil du fort ende opp med 2-1 i karakter. Endret 22. desember 2011 av hoyre Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 (endret) Dersom du ligger på 5 eller 6 i 1P uten å arbeide betydelig med lekser og lignende, kommer du til å kjede deg i 2P og ønske du hadde valgt et annet fag. Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Orker du å jobbe er det null problem. (baserer ikke dette på egne erfaringer, men på venner og venninner som har gjort dette) Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Jeg gikk 1S og der var halvparten elever fra 1P-klassen. Mange av de skjønte ingenting som foregikk i undervisningen og endte med 2ere og 3ere på alle prøver. Jeg får inntrykk av det blir veldig vanskelig for deg å bytte, men hvis du skal velge 2P er det ganske greit for deg. De på skolen min har så lite pensum at store deler av timene går på å ha fri fra timene. I tillegg har vi fagdager, der vi har ett fag en hel dag, der 2P-klassen ikke har fagdager, fordi da ville de blitt ferdig med pensumet i løpet av 3-4 mnd. Lenke til kommentar
sara15 Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 Unnskyld at jeg spør , men jeg har et spørsmål til deg eksboks , hvilken skole går du på ? Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Unnskyld at jeg spør , men jeg har et spørsmål til deg eksboks , hvilken skole går du på ? Oslo handelsgym Lenke til kommentar
MKL Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2011 Jeg går P-matte nå, men har planer om å gå S-matten neste år. Karriereveilederen vår sier at det er kjempevanskelig å gå fra P til S, stemmer dette? Burde gå bra det. Har en kompis som gikk fra 1P til S1, han endte opp med 6 på eksamen. Imponerende! Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Jeg går P-matte nå, men har planer om å gå S-matten neste år. Karriereveilederen vår sier at det er kjempevanskelig å gå fra P til S, stemmer dette? Burde gå bra det. Har en kompis som gikk fra 1P til S1, han endte opp med 6 på eksamen. Imponerende! Jeg ender opp med stryk. Jobber du med faget, er ikke S1 noe spesielt vanskelig. Endret 26. desember 2011 av Skrujernet Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Gikk selv fra 1P til S1. Du lærer mye nytt i S1, men det meste bygger på det du allerede har hatt i 1P. Logaritmer er vel det eneste jeg kommer på som kan være tricky å lære seg i starten, men de aller fleste i klassen min beherska det, hvorav 90% hadde hatt 1P første året. Med andre ord krever det sannsynligvis bare at du er passe oppegående og villig til å jobbe. Det hjalp også med et geni av en lærer til å lære det fra seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå