Øyjor'n Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg kjøpte meg nettopp et GoPro HD2. Jeg har ikke prøvd det før, men en trengte ikke være noen atom fysiker for å finne ut hvor record knappen var. Når jeg la filmene inn på macen og åpnet dem i QuickTime er det akkurat som om det er noen av bildene den hopper over. Filmen lagger litt. Første jeg tenkte var at filmen ikke hadde buffret ferdig, men det var samme feilen uansett hvor mange ganger jeg prøvde og hvor lenge jeg ventet. Jeg visste at minne korte også er kjapt nok, det skriver 45mb/s, og er på 16gb. Når jeg la filmene inn på en PC, og spilte av i WMP fungerte filmen som den skulle. Det ser ut for at det er kun WMP den fungerer i, ikke quicktime eller VLC. Noen som kan ha noen idè om hva som kan være feilen? Øyjord. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Kodec eller ytelse. GoPro filmer i MP4, noe du trenger en kodec for å spille av. Eg har to datamaskiner eg bruker til daglig, begge med Windows 7. Den ene klarer ikke å vise video(kun lyd) mens den andre viser både lyd og bilde som normalt. Den som ikke klarer å vise video har et for dårlig skjermkort(4 år gammel bærbar pc) som har en driver som har en kjent feil med denne problemstillingen. På den som som fungerer så er WMP treg på avspillingen, mens VLC og DivX Player(koster penger) viser filmene fint. Det du og kan forsøke er å kopiere filene til datamaskinen først. Selv om kortet er kjapt nok kan USB-bussen/kortleseren være for treg. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Macbook Proen min er helt ny, og har det kraftigste skjermkorte som apple har å tilby på sine macer, så jeg tviler på at det er skjermkortet. Jeg har prøvd å legge de over fra minnebrikken, but no success... Takk for svaret, men det var ikke det jeg letet etter. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Sjekk da at Mac'en har codec for å spille av MP4 filer. Eg kjenner ikke Mac så eg vet ikke om dette følger med som standard eller ikke Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 MP4 er apple sitt film format, så det burde det nesten... hehe Lenke til kommentar
nomore Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Da lærte eg noe nytt. Og så leste eg ikke innlegget ditt skikkelig Siden du får noen bilder, så er jo codec'en der. Eg tipper det skyldes treghet ett eller annet sted i systemet. Lenke til kommentar
Øyjor'n Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Det har hendt med en kjenning av meg også, så det er ikke noe som er kun med meg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå