Gå til innhold

HK med innebygd grafikk

shyguy77

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg et hovedkort av typen Soltek SL-86MP-L.

På dette kortet står det at det er med "integrated 2D/3D Graphics".

Hvor godt er dette? Jeg driver ikke med noe spilling eller store grafiske program. Jeg har fra før et ATi-rage 64 kort med tv-ut. Er det innebygde kortet bedre enn dette rage-kortet jeg har fra før?

Bestilte samtidig en 2,4GHz celeron og 512mb ddr ram og nytt kabinett fra chieftec. Kommer dette til å funke sånn noenlunne greit med hverandre?

Håper på noen gode svar og hint, jeg er ikke veldi erfaren med sånnt selv. På forhånd takk!

:smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil funke fint sammen. Det grafikkortet er helt greit liksom, men ikke noe om du skal spille (noe du jo ikke skall). Slike integrerte skjermkort passer best til bedriftmarkedet som ikke trenger 3dakselerering o.l, men bare et greit bilde på skjermen. Til vanlig bruk vil det funke helt fint, og du vil nokk ikke kunne merke forskjellen på den og ATi-rage 64. Men det har vell ikke TV-ut om du skulle ønske det. Det er hovedsakelig på 3d akselerering tingene går framover, de fleste (alle) skjermkort klarer seg fint til vanlig kontor og hjemmebruk(bortsett fra spilling som nevnt før.

Lenke til kommentar
HK med innebygd krafikk Krafikk?

Ingen hovedkort har no spes bra grafikk kort innebygd, hvis det ryker hva gjør du da? Sender hele hovedkortet i rettur...tungvint

Har det nyeste krafikkortet; Krefex BX9700Ultra :wink: Fra spøk til revolver; innebyggede grafikkort duger kun til Office, surfing og downing. Absolutt ingenting som har med spill å gjøre (med unntak av minesveiper og lignende)
Lenke til kommentar
HK med innebygd krafikk Krafikk?

Ingen hovedkort har no spes bra grafikk kort innebygd, hvis det ryker hva gjør du da? Sender hele hovedkortet i retur...tungvint

Jeg har hatt endel Integrerte skjermkort og de ryker ikke. De er så mye integrert at de sjelden ryker. Og jo mer integrert ting blir jo mer pålitelig pleier det også og bli. Prøv og sett opp en enkel mikroprosessor med vanlige transistorer du. Og en som er i en IC. se hva som holder lengst.

Har Nforce2 IGP nå og det er ikke SÅÅ gale. Scorer omtrent 5000 i 3dmark 2001 og med tanke på at det er uten nature så er ikke det gale i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...