Dørslag Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg håper personlig på at han blir tatt jeg da, men jeg tipper at de kommer til å kjøre safe og lar Dexter leve lykkelig i alle sine dager. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ny episode ute, så ikke les videre om du ikke har sett den! For your own safety. Spennende episode, sånn egentlig. Klarte ikke å nå helt opp til forrige, da den var fantastisk, men fortsatt bra episode. Fikk løst ett problem i alle fall, Isaak. Godt å se at de samarbeidet litt, og ble overrasket hvor kjapt han drepte han snikskytteren. Greit at Isaak døde, for å få en permanent ende på det, og regner med Dex dreper morderen hans (Nattklubbfyren, glemte navnet). Siste scene, på sykehuset med Hannah, forstyrret meg litt. Mulig jeg har nevnt det før, men jeg føler hun er en konstant trussel, og det Deb sa i bilen om å ha i bakhodet at hun er morder fikk så mye vekt på seg at det kan tyde på at hun får ta en liten "told you so". Å se Dexter så hengiven til Hannah likte jeg ikke. Man så på blikket hennes at hun ikke tenkte det samme som Dex, og da virker det i alle fall som hun er en trussel mot han. Vært mye diskusjoner om Deb blir å drepe noen, vet ikke selv hva jeg tror enda. Det er lagt opp til at det kan gå begge veier. Derimot, om Hannah virkelig er farlig og prøver å ta livet av Dexter etterhvert, tror jeg Deb kan være i stand til å drepe henne. Hadde vært morro (og spesielt) om Deb og Dex endte opp ilag i slutten av serien. Bound to happen, som enkelte sier. Lang post, men slik blir på iblant. Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Da har jeg også sett den siste episoden, så for å være litt vennlig mot folket her inne legger jeg tankene mine i spoiler: Dæven, for en episode det her var også. Trodde faktisk vi skulle se mer til hva LaGuerta holder på med, nå som det begynner å nærme seg slutten av sesongen. Trodde et lite sekund der at Hannah var død, når Deb. sa "Oh, fuck". Men, det var hun jo ikke. Kan bare tenke hvordan Dexter hadde blitt dersom hun hadde dødd. Killingfrenzy vil jeg tro, for å prøve å roe seg ned litt igjen. Var litt "gøy" å se Isaak og Dexter samarbeide litt i den episoden her. Litt synd at han ikke ble med helt ut av sesongen, tror de to kunne skapt en interessant dynamikk (slik som vi så da de snakket samen i baren i forrige episode). Gleder meg masse til neste episode allerede, blir spennende å se hva som skjer. Dum som jeg var, så så jeg også cuts fra neste episode: Hva skjer med at faren til Hannah plutselig kommer inn i bildet? - Og tydeligvis er LaGuerta inne på at det nå er Dexter som er BHB. Blir spenennde å se hvordan hun kommer til å prøve å få dette frem i lyset, siden hun har drevet sin egen etterforsking "bak" ryggen på resten av styrken ved stasjonen. Og i tillegg, hvordan hun skal få anklaget Dexter. Husker jo godt at hun hadde en liten "thing" for han i den første sesongen. Men, virker som om dette er strøket fra karakteren sitt minne. Helt klart en spennende sesong så langt, betydelig bedre enn de to foregående. Håper avsluttningen av sesongen legger opp til en like awesome sesong 8, for å avslutte serien på den måten den fortjener. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Nok en finfin episode. Orker ikke skrive i spoiler enda, så venter til flere har sett episoden før jeg kommer med kommentarer. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Nå er det vel greit å spoile i denne tråden? På en måte var det kjipt at Isaak døde, jeg likte han. Får håpe Dexter tar seg av morderen hans ja. Jeg er spent på avslutningen på sesongen, det kan se ut til å bli en cliffhanger, og med mer sammenheng mellom sesong 7 og 8, enn tidligere sesonger. Lenke til kommentar
Dørslag Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg fikk aldri med meg i serien hvorfor den ukrainske mafiaen var ute etter å drepe Isaak. Er det noen som kan forklare meg hvorfor? Lenke til kommentar
H. Specter Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Var vel fordi han satte operasjonen (narkotika) på spill for å få hevn? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Nå er det vel greit å spoile i denne tråden? På en måte var det kjipt at Isaak døde, jeg likte han. Får håpe Dexter tar seg av morderen hans ja. Jeg er spent på avslutningen på sesongen, det kan se ut til å bli en cliffhanger, og med mer sammenheng mellom sesong 7 og 8, enn tidligere sesonger. Ja, det er det. Men om en ser episoden tidlig på morningen å skriver alt her inne så er det fort gjort for noen å glemme seg ut at det har kommet ny episode og dermed få spoilet ting. Derfor syns jeg det er greit at de som skriver ting her på tidlig mandag kan holde spoilers i /spoiler. Jeg fikk aldri med meg i serien hvorfor den ukrainske mafiaen var ute etter å drepe Isaak. Er det noen som kan forklare meg hvorfor? Var vel fordi han satte operasjonen (narkotika) på spill for å få hevn? Det stemmer det. Han ble jo obsessed med å få hevn på Dexter, mens resten av mafiaen ikke kunne tillate at han hadde en personlig vendetta mot Dexter, som for å gjøre det enda verre - jobber i Miami metro. Ellers er jeg enig i at det var trist at Isaak døde, men det var også godt å få den saken unna - for det er nå nok av andre ting som skjer. Jeg tror at Dexter vil ha hevn på han som drepte Isaak, samtidig som han innser at det er risky fordi politiet og da spesielt Quinn er inne i det miljøet. Lurer litt på hvilke følger det basketaket Quinn hadde med han eieren. Laguerta kommer stadig nærmere Dexter, og nå med Matthews på laget. Er spent på hvordan Matthews vil reagere på dette. Selv tror jeg at han vil beskytte Dexter så godt som mulig. Nei, er mye som skjer nå - må si meg svært fornøyd med denne sesongen så langt. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Bare jeg som faktisk ble litt trist i den scenen på båten der Isaak døde? Følte nesten at Dexter og Isaak hadde en fin connection - til tross for at de prøvde å drepe hverandre. Også ganske sterkt at Dexter klarte å la vær å ta kål på han inne på kjøkkenet hans, samme som da Isaak ikke trakk avtrekkeren etter Dexter hadde snakket med Hannah på telefonen. Likeså følte jeg at dette var "riktig" retning tatt sesongen i betrakning, nå legger de opp til en spennende sesongfinale der LaGuerta er nærmere og nærmere, og Hannah er tilbake i Dexters armer. Jeg er ikke helt sikker enda om hun er en trussel eller ikke, men håper vi får avgjort dette i denne sesongen. Føler ikke helt for en "ny Rita". Kanskje en ny Lumen? 2 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Når vi først er inne på Lumen, jeg lurer på om Laguerta klarer å få sporet opp hun til slutt, så får vi se lojal hun er mot Dexter. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Når vi først er inne på Lumen, jeg lurer på om Laguerta klarer å få sporet opp hun til slutt, så får vi se lojal hun er mot Dexter. Nja. Usikker. Dexter sa jo til Debra at alt er "untraceable", og at det er liten sjans at noen skal få fatt i Lumen. Men men, LaGuerta er en liten sneaky snake, man vet aldri hva som kan dukke opp. Fin twist. Endret 27. november 2012 av Zeromac Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Nja. Usikker. Dexter sa jo til Debra at alt er "untraceable", og at det er liten sjans at noen skal få fatt i Lumen. Men men, LaGuerta er en liten sneaky snake, man vet aldri hva som kan dukke opp. Fin twist. Du såg selv hvor usikker han var når han sa det til Deb. Med Lumens vitnemål mot Dex så sitter han fint i det. Ikke at det er nok i seg selv, men det er gode nok beviser på at de kjører full etterforskning mot han, og da er det langt i fra umulig at de klarer å finne noe. Om Laguerta får noen til å taile Dex som Quinn gjorde kan dette bli stygt Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Litt uventet at Isaak døde allerede nå! Tror de siste episodene kommer til å handle mye om Laguerta og Dexter. Som jeg tror vil lede opp til en sesongavslutning der hun finner ut hvem Dexter virkelig er, og kanskje deler det videre til noen andre helt på slutten av siste episode.. Lenke til kommentar
wergz Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Har tenkt for mye på ryktene om at Isaak og Hannah skal være med ut sesongen. Det at Isaak døde kom som en ganske stor overraskelse. Syntes at hele sesongen til nå har holdt det spennende jevt utover hver eneste episode! Overgår 7 & 8 som andre i tråden sier også Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Nja. Usikker. Dexter sa jo til Debra at alt er "untraceable", og at det er liten sjans at noen skal få fatt i Lumen. Men men, LaGuerta er en liten sneaky snake, man vet aldri hva som kan dukke opp. Fin twist. Dexter trodde det var 100% trygt å partere likene og dumpe dem i sjøen, men vi så jo hvordan det gikk... Ble overrasket over at Isaak døde allerede. Jeg synes det var ganske kjipt, da jeg likte fyren. Greit nok er han en narkobaron, litt småpsykopatisk, sadistisk og sånt snusk, men det meste er nok ren business. Han virket som en ganske trivelig fyr, til tross for den mørke siden. Dexter er jo også en seriemorder, og han virker da sympatisk nok (stort sett). At Isaak døde forandret ganske mye, og flere av teorien jeg hadde om slutten av sesongen gjelder ikke lengre. Hva nå? En ting jeg lurer litt på er Quinn. Det har handlet ganske mye om han og Nadia denne sesongen, men samtidig sliter jeg med å finne en grunn til det. Har de noen som helst kobling til noen av de andre i serien, annet enn at Quinn "mistet" blodet så Isaak slapp ut av fengselet? Alt det andre er jo koblet sammen (Dex/Debra, Dex/LaGuarda, Dex/Hanna ovs), men Quinn og Nadia? Om de forsvant ut av serien, ville noen andre i serien lagt merke til det? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Kan hende Quinn blir presset til å gå etter Dexter, men tviler litt på at han lytter på de etter den siste fadesen hans inne på strippeklubben. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Calista Flockhart og Jim Beaver har vel ikke dukket opp enda? Begge to skal dukke opp denne sesongen ihvertfall, men var vist gjesteroller i en episode begge to. Tror resten av sesongen vil handle veldig mye rundt både LaGuerta og George Novikov. Virket som siste ønsket til Issak var at Dexter skulle drepe George i tillegg til han ville bli kasta i sjøen der Victor ble. Blir George tatt ut så hjelper jo det Quinn på en måte igjen. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Likte denne episoden veldig godt, og det usannsynlige samarbeidet mellom Isaak og Dexter. Hadde kanskje trodd Isaak skulle være med helt til siste episode, men han fikk hvertfall en fin slutt. All ære til Ray Stevenson som gjorde en super jobb med rollen, og sørget for en av de mest minneverdige skurkene i seriens historie i mine øyne. Så spørs det da hvor veien går videre mot slutten av sesongen. Det blir vel enda mer fokus på LaGuertas etterforskning, og at hun er mer og mer på sporet av sannheten. Samtidig blir det vel for Dexter å kvitte seg med George, men tror det bare er en formalitet. Det som kanskje kan være den virkelige trusselen nå, er vel Hannah. Det at Dexter er så hodestups fortapt i henne er litt skremmende, og jeg frykter i likhet med mange at Deb kan få helt rett i sine antagelser om henne. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hannah kommer til å svikte Dexter. Deb klarer å redde Dexter, og de to kommer snart til å daske - enten i slutten av sesongen eller neste. George dør, litt usikker på hva som kommer til å skje med Quinn - tipper han blir vendt mot Dexter. LaGuerta er på god vei, men tør ikke å gjette på hva som kommer til å skje. Isaak var forøvrig utrolig kul. Kun business. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Skal bli spennende å se hva som skjer med denne brannmorderen, og om dette blir en story ut sesongen eller om de kjører den neste sesong. I tillegg har vi LaGuertas som er på jakt etter Dexter, noe som jeg tror vil være hovedstoryen neste sesong. Synes det var tydelig at Hannah ikke hadde samme følelser for Dexter lengre, godt mulig fordi han ikke lengre vil drepe henne. Var jo det hun i utgangspunktet likte. Tipper at hun forsvinner på slutten av sesongen etter at hun selv har prøvd å drepe Dexter. Godt mulig Debra blir den som redder han. Liten kommentar til to innlegg litt lengre oppe. Det er ikke vits med spoilertags om episoden etter episoden er sendt i USA. Uansett om det er 5 minutter etter episoden er slutt eller 10 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå