Gå til innhold

Dexter - Sesong 7 (USA) - **Spekulasjonstråd**

Anbefalte innlegg

Nok en fantastisk episode i det som har vært en suveren sesong så langt. Jennifer Carpenter var kjempebra nok en gang, og hun er virkelig på Emmy-nivå denne sesongen her. Veldig sterk scenen mellom Deb og Dexter når hun forteller ham at hun er forelsket. Og denne scenen ble videre fulgt opp med nok en minneverdig scene mellom Isaak og Dexter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, en skikkelig følelsesladet episode og de har virkelig begynt å bygge opp plottet til sesong 8, med LaGuerta på sporet av Dexter og forholdet mellom ham og Hannah blir sterkere. Jeg trodde først hun skulle bli tatt av dage i siste episode, men nå virker det heller som at det er et nytt bryllup på vei.

Ikke minst Astor, hun har blitt skikkelig snasen. :)

Lenke til kommentar

Helt enig i at episoden var syk! Hele sesongen så langt har bare vært helt konge, og det er så mye som skjer samtidig at man aldri rekker å puste helt ut. Begynner også å få mer sansen for Hannah. Som andre har nevnt var jeg sikker på at det kom til å bli et res mellom Dex og henne om hvem som kom til å drepe hverandre først, men nå både tror og håper jeg at det blir et seriøst forhold på linje med Rita.

Savner litt Jamie-love i denne tråden her. Eller er alle så inløv i Hannah at de ikke ser hun :O ?

Helt enig!!! Syns hun er langt diggere enn Hannah. De to kanintennene henner tar alt av mitt fokus... Nesten :p

Lenke til kommentar

Med alle overraskelsene som har kommet hittil, skal man ikke se bort ifra at det (mot slutten av sesongen kanskje, eller i neste) klikker mellom Hannah og Dexter, og det igjen blir et kappløp om å drepe hverandre.

Personlig skulle jeg gjerne likt å se Hannah med videre, omså bare for eye candy.

Forøvrig morro å tenke på at faren til Dex er så mye med i serien, selv om han aldri har vært i live i den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg med stor sikkerhet kan si at Debra ikke kommer til å drepe noen, men at maria dør er ikke umulig.

Jeg er redd for at La'Guerta kommer til å finne ut at Deb har løyet for Dexter og konfronterer henne med det. I den tilstanden hun er i nå tror jeg alt kan skje. La oss heller ikke glemme at hun allerede er medskyldig ved å ikke gå til politiet da hun fant ut om sannheten til Dexter. Ganske mange år venter henne bak murene hvis han blir tatt.

Det at La'Guerta jobber i det skjulte gjør at hele saken mot Dexter enkelt og greit forsvinner hvis hun blir drept.

Jeg tror også at Hannah og Isaak blir brukt som et slags symbol på alt man kan gjøre for kjærlighet. Deb elsker Dexter.. og spørsmålet er bare hvor langt hun vil gå for den kjærligheten.

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ganske sikker på at hun ikke kommer til å gjøre det. Tror ikke serien vil være tjent med det på noen som helst måte. Joa, hun er psykisk ustabil nå, men hun er da ikke i nærheten av å bli en morder av den grunn. Om absolutt alle karakterene som er med i serien enten ender opp som mordere eller å bli myrdet, da tror jeg serien mister mye av sin troverdighet og spenning.

Lenke til kommentar
Det at La'Guerta jobber i det skjulte gjør at hele saken mot Dexter enkelt og greit forsvinner hvis hun blir drept.

Jeg tror nok ikke det er så enkelt. Om hun dør denne sesongen vil nok saken forsvinne for en stund, men den vil nok dukke opp igjen ganske snart. Kanskje noen finner noen notater hun lagde, eller prøver å etterforske hvorfor hun forsvant? Batista er jo sluttet i politiet, men om LaGuarda forsvinner uten et spor kan han dukke opp igjen for å etterforske saken. Det har handlet mye om kjærlighet så langt denne sesongen (Dexter/Debra, Isaak/Victor, Dexter/Hanna), så om Batista etterforsker forsvinningen til LaGuarda pga kjærlighet er ikke så merkelig, alt i alt. De var jo sammen en god stund, og jeg tror ikke han har kommet helt over henne.

Lenke til kommentar

Da er det noe som vil fortsette ut sesong 8 som også skal bli den siste sesongen av Dexter.

Hele poenget med sesong 8 kan være at LaGuarda er død (i denne sesongen), men de finner ikke ut at det var mord før tidlig i neste sesong. Da kan de bruke en hel sesong på å etterforske drapet, finne ut at det var Dexter, rulle opp alt han har gjort og få en bra avslutning på hele greia.

Når det gjelder selve avslutningen håper jeg Dexter ikke kommer seg unna. For all del, jeg liker fyren, til tross for at han er seriemorder og alt det der. Men jeg vil ha en verdig avslutning på serien, og ikke bare en løs avslutning som lett kan bli en ny sesong eller spin-off serie. De bør heller ikke gjenta seg selv heller. Dexter kan ikke bare bli "kurert", og ferdig med det. Det har han prøvd. De kan slenge han i fengsel på livstid, men det gjorde de med Sirko, uten at det hjalp. De kan la ham gifte seg med Hanna og drepe henne, men det gjorde de med Rita. De kan gi ham en unge, men han har jo en fra før. Om han bare flytter får vi heller ikke noen verdig avslutning på de andre karakterene i serien. De er nesten like viktige som Dexter, så jeg vil vite hva som skjedde der etter at serien er over. (ikke bokstavelig talt som i spin-off, men vil vite hvem som fortsetter i jobben, hvem som slutter, men som overlever og så videre. De kan ikke bare gli ut av serien ubemerket.)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...