Gå til innhold

Skyrim fryser og krasjer til desktop


Anbefalte innlegg

Prøver en egen tråd, i tilfelle dette er kjent for noen. Har lett mye på steam-fora uten å få noe brukbart svar...

 

Har et par gamle ATI Radeon 4870 i crossfire. Spilte lenge med bare ett kort aktivert. Nå, etter ca 50 timer begynner spillet vilkårlig å fryse svært ofte, gjerne med et par sekunders mellomrom gjentatte ganger, før det krasjer til desktop med følgende (ca)feilmelding: "Skjermdriveren har sluttet å virke og er gjenopprettet. Det var et problem med amdkdap." Når jeg går inn i catalyst "kontrollpanelet" til ati/amd, kommer det ikke opp noen feilmelding noe annet sted. Har oppdatert driverne til versjon 11.12, og ser at det først er nå spillet ser ut til å gjenkjenne crossfire, etter verify game cache, blir autodetect satt til high.

 

Men selv om jeg går tilbake til ett enkelt kort og skrur ned på detaljene, oppstår akkurat samme problemet. I tillegg har jeg etter siste driver fått "flimrende streker" som flakser over skjermen til tider, før bildet fryser.

 

Noen som har peiling? Utrolig stusselig ikke å kunne spille videre når en vet hvor avhengighetsskapende spillet er...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Nvidia-kort, men har også masse crasj til desktop og samme feilmelding om at skjermdriveren har sluttet å virke og er gjenopprettet. Det er svært mange som har dette problemet på pc uansett om de har ATI eller Nvidia. Noen blir mer eller mindre kvitt problemet ved å legge inn 4GB-modden. På min maskin hjalp ikke det, så har hatt jevnlige crasj til desktop siden jeg startet å spille det.

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Men det er kanskje ikke så lurt å modde spillet med LAA-patchen, nås som den er blitt offisiell, eller? Vil ikke Steam da automatisk oppdatere spillet med samme?

 

Ad skjermdriver som sluttet å virke: Høres veldig rart at du har dette problemet, casemodd, da alt jeg har lest tyder på at det er (var) et ati/amd-problem. Uansett har jeg nå fullstendig avinstallert alt av drivere, og lagt inn en eldre, nemlig 11.10. Den siste "preview"-driveren som heter 12.11. skapte virkelig kaos hos meg; gjennomsiktige objekter, npc-er, svære gap og hull i teksturene, og ødelagt lysrefleksjon så det holdt...

 

Har spilt noen timer nå, og har faktisk ikke hatt noen krasj ennå med 11.10-driveren. Men jeg forventer jo at noe dukker opp. Et mer ustabilt spill har jeg sjelden vært borti i nyere tid, det liker tydeligvis ikke eldre skjermkort. Også veldig rart at spillet ikke har støttet crossfire inntil nå nylig, det er jo ikke akkurat ny teknologi!

Lenke til kommentar

Men det er kanskje ikke så lurt å modde spillet med LAA-patchen, nås som den er blitt offisiell, eller? Vil ikke Steam da automatisk oppdatere spillet med samme?

Den 4gb modden skal ikke ligge i Steam-mappen, den legger du et helt annet sted. Du må bare starte spillet med exe-fila som ligger i 4gb-mappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...