Rembrandt Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hei, jeg lurer på om hva omhandler Teknologi og forskningslære ? Hvordan kan privatister forbrede seg på dette faget? Lenke til kommentar
stifa Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Har du vært innpå Utdanningsdirektoratet sine hjemmesider for å se hva faget inneholder, med tanke på læreplan? Lenke til kommentar
Rembrandt Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Hei, ja jeg har sett på læreplan men det blir for bredt. Kan noen gi meg tips om hvordan en privatist kan forbrede seg til det faget uten å ha tilgang til lab og utstyr,,, Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det er svært vanskelig for privatister å forberede seg på dette faget av flere grunner. Første grunn: Det er et praktisk fag, med masse praktisk arbeid. Du mangler gjerne nødvendig utstyr og verktøy til å sette i gang praktiske elevarbeid. Andre grunn: Det finnes dessverre ingen lærebok i faget. Videregående bruker diverse stoff fra Internett, men de bruker NDLA veldig mye. Tredje grunn: Ingen privatskoler tilbyr undervisning i faget, hverken dagtid, kveldstid eller nettstudier. Til slutt, vil jeg anbefale deg å revurdere dette faget, og heller ta opp ett annet fag som er mer "praktisk" å gjennomføre. Et fag som har ingen eller lite øvelser, har lærebok, og det finnes privatskoler som tilbyr undervisning. Må du på død og liv ta faget så ser jeg personlig en måte å gjennomføre det på; Du må bli hospitant i en studiespesialiserende klasse som har Teknologi og forskningslære (X, 1 eller 2). Du kan da få lov til å være i stede i timen, men har ikke rett på hjelp eller retting fra læreren. Du kan bare observere. Og du må finne deg i at dette må gjøres på dagtid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå