Gå til innhold

nye mailer hele tiden, selv om dem er lastet ned allerede...?

ray001

Anbefalte innlegg

Har satt opp ny outlook konto, med Hotmail konto.

Har brukt oppsett som på vedlegg.

Hvorfor får jeg nye mailer, som er allerede lastet ned/inn på outlook?

Etter å ha lastet ned all mail ifra hotmail konto, for et par dager siden, så begynner den igjen å laste ned alle mailer igjen. Det er litt plagsomt da når det er ca 2,9Gb mailer, og med en fart på nedlasning på under 0,5mb linje.

Er det slik POP3 konto er? Har sakt at en skal legge igjen kopi på hotmail mail kontoen.

Outlookmail_1_sensurert.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, POP3 vil fungere slik når du bruker en tredjepartsklient som outlook så vil den sjekke serveren og se hvilke mailer som finnes der - og så laste ned en KOPI av det som den ikke har fra før.

Altså så om du sletter alle epostene helt så risikerer du å få dem på nytt.

Det er dog mulig å sette en instilling som gjør at epostene slettes etterhvert som de lastes ned - eller at de slettes på serveren når du sletter dem i klienten din. I så fall så vil dette problemet unngås - men da har du ikke en evig backup på mailserveren med hele historikken din. Avhengig om du har mye elelr lite plass å rutte med på mailserveren din kan dette være kjempebra eller en dårlig idè.

IMAP speiler litt mer direkte hva som skjer på din klient med hva som skjer på serveren. Jeg vil si det er en bedre løsning totalt sett - så bruk gjerne det om du kan. Jeg bruker selv gmail med IMAP når jeg bruker tredjepartsklienter (men det går mye i vanlig webgrensesnitt i disse dager - som i praksis fungerer ganske likt til hvordan IMAP i klient gjør).

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...