Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

psykologi 1 - vanskelig eksamen

emwa

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen av dere har tatt privatisteksamen i psykologi 1. Altså muntlig eksamen, der man skal snakke om gitte kompetansemål. Jeg har psykologi som fag på skolen nå. Etter jul kommer jeg til å bytte skole. På skolen jeg skal bytte til har de ikke psykologi, og jeg vil ta dette som privatist. Jeg må dermed ha en muntlig eksamen i mai/juni innenfor psykologi.

Er det noen som har erfaringer med psykolig muntlig-eksamen? Jeg er ganske flink på skolen, så tror jeg skal greie dette. Men er det veldig vanskelig og krevende? Hvordan gikk det med dere som har vært oppe i dette?

Generelt... hvilket programfag er lettest å ta som privatist? Og få et godt resultat på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde eksamen i psykologi 1 nå i høst. Jeg synes ikke det var en spesielt vanskelig eksamen - trakk et kompetansemål, "Helse og livskvalitet" med undertema psykisk helse og kriser. Snakket om dette et kvarters tid og fikk deretter karakter. Kunne pensum ganske greit riktignok, men vil nok tro at psykologi 1 et av de letteste fagene du kan ta som privatist, sammen med f.eks sosiologi. Er du flink på skolen, vil du ikke ha noen problemer med psykologieksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...