Gå til innhold

Hva slags optikk tar du med på julekvelden?

Anbefalte innlegg

Hvorfor så mye, tenker dere.

Ja, det tenkte vi. :) Høres ut som du er bra dekka med det der.

Hehe, regna med det. Er vel fort kun 17-50 som blir brukt selve julekvelden, men resten blir med til Lillehammer. Tar også med en monopod som jeg kan bruke når jeg er ute og rusler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde mest lyst på 50 i brennvidde på julekvelden, men ender på 85. Så får heller samboeren rigge sitt kamera med 35, så får jegkanskje låne det litt;-)

begge kameraene har blitz på toppen.Har sluttet med softbokser, og gått over til "bounce cardet" på 580`n, blir det for smalt lys, bruker jeg vegger/tak bak meg.

jeg testa sigma 50`n som har ligget i en skuff i mange måneder, og ble skuffa. Direkte uskarp var den i forhold til 85`n, og det var ikke fokusbom heller ser det ut til.

Tror jeg starter en egen tråd om den saken.

Åja, fuji x100 blir innen rekkevidde:-)

Glædelig Jul

P-E

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis blir det fotografering med Canon S100 på julekvelden, det står hvertfall på ønskelista!

Ellers er Olympus 50mm f2 og PanaLeica 25mm f1.4 fine juleobjektiv. :)

(Det er ikke sikkert jeg orker ta så mye bilder. Men tar forøvrig sikkert med 14-35mm og 35-100mm, de blir brukt alt for lite, kanskje jeg kan leke litt med de også.)

Lenke til kommentar

Tja, hvilke objektiv man tar med og hva man egentlig kun burde tatt med.

Regner med at det blir 11-16, 35 1,8Af-S og 85 1,8Af-D i tillegg til et stativ og et par SB600 blitser med triggere. Tar vel også med et videokamera. :p

Det jeg egentlig burde begrenset meg til er vel enkelt og greit Samsung EX1. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...