sykkeliten Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Hmm,litt usikker på jeg hva skal ta med... Men siden julaften tilbringes i ett sommerhus med muligheter for mange fine naturbilder,og kanskje litt filming av kidsa som leker i snøen.. Da tar jeg like med hele ruklet. På julaften blir det vel den lånte nikkor 50mm 1.8 . Får håpe at det blir noen blinkskudd. Endret 20. desember 2011 av sykkeliten Lenke til kommentar
Epp Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Men til saken: Hva tar du med deg av optikk for fotografering i stor grad innendørs i kunstig belysning? 3 stk blits. Sigma SD14, DP2, DP1s og 17-70mm + 50mm f1.4 Endret 20. desember 2011 av Epp Lenke til kommentar
Per69 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) 7D med 17-55 f2.8. Utrolig fin kombinasjon. 50 f1.4 kommer også med. Blits: 380EX. I tillegg får min kone EFS 10-22, så den blir sikkert prøvd ut den også. Det blir sikkert noe mer på henne også Endret 20. desember 2011 av Per69 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) På julekvelden blir det mer fokus på å dytte i seg nydelig mat, god drikke og åpne gaver, enn det blir å sjekke fokuspunkt, støynivå eller det gyldne snitt. For min del blir det nok en S95 som jeg låner bort til et familiemedlem, i tillegg til at det blir Fuji X10 på meg. Liker godt å låne bort et kamera til andre, slik at jeg også blir med på noen bilder, i tilegg til at det blir andre og kanskje mer interessante motiver/vinkler. Spørs nok om man holder seg til blenderprioritet eller EXR modus på fujien den 24. God jul, og god romjulsfotografering Endret 20. desember 2011 av Krøller Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Julemat er oppskrytt Har større glede av å fotografere og fikle med fotoutstyret enn å spise oppskrytt julemat for så og sette seg stapp mett i sofaen etterpå og pakke opp ting man egentlig ikke vil ha. En god fotoprat over en kaffe samt fotografering er det som gir meg indre glede Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Vi er vel alle forskjellig! Når det gjelder julekvelden er det sjansen til å spise mat man normalt ser på bordet en gang i året. Da skal anledningen utnyttes maksimalt, mens bildene blir tatt i dagene etter. Da er stillheten total. Jeg blir nok i kontakt med mye glass utover julekvelden, men hvorvidt det blir særlig fotoglass gjenstår å se Endret 21. desember 2011 av Krøller Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg blir nok i kontakt med mye glass utover julekvelden, men hvorvidt det blir særlig fotoglass gjenstår å se Det går jo an og kombinere det da Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Fuji X10 blir nok mest brukt på julekvelden tenker jeg. God Jul forresten:-) Petter Lenke til kommentar
polljen Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Blir nok kun Fuji X10 på undertegnede også. DSLR og optikk får hvile den kvelden. Nå blir vel kanskje min gamle 30D som nylig ble gitt til vertene, testet litt bare p.g.a de "nostalgiske" minnene. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) Julemat er oppskrytt Har større glede av å fotografere og fikle med fotoutstyret enn å spise oppskrytt julemat for så og sette seg stapp mett i sofaen etterpå og pakke opp ting man egentlig ikke vil ha. En god fotoprat over en kaffe samt fotografering er det som gir meg indre glede Samme her,spise kan man gjøre hele året. :!: Lagde forøvrig en liten 10 minutters julefilm med Sony handycam fra julefeiringen i fjor,men var allikevel stapmett til langt uti februar. Håper folk tar serier med bilder,for det er jo fint å ha bilder av familiemedlemmer til senere. Endret 21. desember 2011 av sykkeliten Lenke til kommentar
dags Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Jeg bruker Olympus E-PL2 med Panasonic 20mm/f1.7... Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Er temmelig sikker på at det blir 50mm f/1.2L og 24mm f/1.4L. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Blir Olympus XZ-1 på meg. Hadde ikke plass til DSLR-en i bagasjen. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 23mm f/2 (sitter dønn fast i X100) 50mm f/1.2 (sitter nesten like dønn fast i E-P1) God Solsnu i går og laaang dag i dag. Og God Jul! Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Jul? Er det noen som tar annet enn snapshot av den saken? Er ytterst sjeldent jeg ser tilbake på gamle julebilder - er nær sagt nesten umulige å skille fra hverandre alle julene og egentlig består de av kjedelig pliktskudd. Så det blir antagelig kompakten i år og. Tor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Så det blir antagelig kompakten i år og. Det er kanskje grunnen til at det kun blir kjedelige pliktbilder i år også? Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Så det blir antagelig kompakten i år og. Det er kanskje grunnen til at det kun blir kjedelige pliktbilder i år også? Nåda, må ikke kimse av kvaliteten fra S95 Er motivene jeg tenkte på, jul er ikke noen big greie for min del, og alle ser like ut hver jul, selv tante Tulla Fioletta som er historisk aldersmessig og stort sett halvt edru - og det enten hun er avfotografert med speilrefleks eller pocketdings. Tor Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 For å få tråden litt tilbake det den startet med: Min kamerabag julaften er lastet med en Canon 7D, Tamron 17-50 f2.8 VC og en Canon 70-200mm F2.8L IS I. Pluss en blits. Hvorfor så mye, tenker dere. Enkelt og greit, jeg drar bort i dag og blir borte til 2. juledag. Må ha med meg stativ også, tror jeg. 1 Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hvorfor så mye, tenker dere. Ja, det tenkte vi. Høres ut som du er bra dekka med det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå