Gå til innhold

Hva slags optikk tar du med på julekvelden?


Anbefalte innlegg

Hmm,litt usikker på jeg hva skal ta med...

Men siden julaften tilbringes i ett sommerhus med muligheter for mange fine naturbilder,og kanskje litt filming av kidsa som leker i snøen..

Da tar jeg like med hele ruklet.

På julaften blir det vel den lånte nikkor 50mm 1.8 .

 

Får håpe at det blir noen blinkskudd.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På julekvelden blir det mer fokus på å dytte i seg nydelig mat, god drikke og åpne gaver, enn det blir å sjekke fokuspunkt, støynivå eller det gyldne snitt. For min del blir det nok en S95 som jeg låner bort til et familiemedlem, i tillegg til at det blir Fuji X10 på meg. Liker godt å låne bort et kamera til andre, slik at jeg også blir med på noen bilder, i tilegg til at det blir andre og kanskje mer interessante motiver/vinkler.

 

Spørs nok om man holder seg til blenderprioritet eller EXR modus på fujien den 24. God jul, og god romjulsfotografering :)

Endret av Krøller
Lenke til kommentar

Vi er vel alle forskjellig! Når det gjelder julekvelden er det sjansen til å spise mat man normalt ser på bordet en gang i året. Da skal anledningen utnyttes maksimalt, mens bildene blir tatt i dagene etter. Da er stillheten total.

 

Jeg blir nok i kontakt med mye glass utover julekvelden, men hvorvidt det blir særlig fotoglass gjenstår å se :)

Endret av Krøller
Lenke til kommentar

Julemat er oppskrytt :ph34r:

 

Har større glede av å fotografere og fikle med fotoutstyret enn å spise oppskrytt julemat for så og sette seg stapp mett i sofaen etterpå og pakke opp ting man egentlig ikke vil ha.

 

En god fotoprat over en kaffe samt fotografering er det som gir meg indre glede :cool:

 

 

Samme her,spise kan man gjøre hele året. :!:

 

Lagde forøvrig en liten 10 minutters julefilm med Sony handycam fra julefeiringen i fjor,men var allikevel stapmett til langt uti februar.

 

Håper folk tar serier med bilder,for det er jo fint å ha bilder av familiemedlemmer til senere.

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

Så det blir antagelig kompakten i år og.

Det er kanskje grunnen til at det kun blir kjedelige pliktbilder i år også?

Nåda, må ikke kimse av kvaliteten fra S95 ;)

 

Er motivene jeg tenkte på, jul er ikke noen big greie for min del, og alle ser like ut hver jul, selv tante Tulla Fioletta som er historisk aldersmessig og stort sett halvt edru - og det enten hun er avfotografert med speilrefleks eller pocketdings.

 

Tor

Lenke til kommentar

For å få tråden litt tilbake det den startet med:

Min kamerabag julaften er lastet med en Canon 7D, Tamron 17-50 f2.8 VC og en Canon 70-200mm F2.8L IS I. Pluss en blits. Hvorfor så mye, tenker dere. Enkelt og greit, jeg drar bort i dag og blir borte til 2. juledag.

 

Må ha med meg stativ også, tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...