Bertelsen Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Ønsker å høre hvilke moderne 2D-spill dere liker. Det er mye spennende som har kommet ut i det siste. Holder meg primært til PC nå, siden jeg ønsker å se om det finnes 2D-spill her jeg har gått glipp av. Jeg starter med mine favoritter: Limbo: Rochard: Trials 2: Braid: Lenke til kommentar
Mrpain Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Hvis du er glad i fart, spenning og action, annbefaler jeg å sjekke ut det nye prosjektet til Mojang, Cobalt. Cobalt's hjemme side. Kjøpte dette for noen dager siden, artigeste spillet i 2D jeg har prøvd på lenge. Endret 20. desember 2011 av Mrpain Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Donkey Kong Country Returns er et av mine favoritt 2D-spill. VVVVVV er også latterlig bra. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Er det snakk om 2D grafikk her, eller spill som kun tillater bevegelse langs to akser? Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Terraria! Alternativt dette bildet. Lenke til kommentar
XE800 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 PC-spill: Blade Kitten Bionic Commando Rearmed Sky Taxi Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Er det snakk om 2D grafikk her, eller spill som kun tillater bevegelse langs to akser? Det kan godt være i 3D, som f.eks Shadow Complex, men som kun har to akser som du sier. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Vet ikke om Trine 1/2 faller under 2D, eller om det blir definert som 3D. Men det er hvertfall et utrolig artig spill. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Uten tvil Rayman Origins...et spill mange mener er noe av det viktigste spillet i 2011. 1 Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Det Braid-bildet må jo være fra tidlig i utviklingen eller noe sånt? Noen av mine: Braid: Trenger vel ingen presentasjon. Skal innrømme at jeg faktisk ikke har rundet det ennå. Rochard: Minnet meg litt om BC:R og litt om Trine. Ser bra ut, og har en grei blanding av oppgaveløsning og action. Kunne kanskje helhetsmessig vært litt mer utfordrene. Fiendene f.eks. utgjør jo sjeldent noen trussel. Aquaria: Fikk dette med i en humble bundle og forventet overhodet ikke at det skulle være såpass omgfangsrikt og engasjerende. De ofte idylliske undervannsomgivelsene og den passende musikken gjorde det til et slags "feelgood" spill for min del, selv om det finnes områder som ikke er koselige, også. Kan tenke meg det kan være litt for søtt og avslappet for noen, men kommer man over det, er det lett å bli sugd inn i verdenen. Forholdsvis lite håndholding, så mye må man oppdage selv, og bortsett fra noen steder hvor spillet styrer progresjonen, kan man utforske og gjøre ting i sin egen rekkefølge. Enkelte rpg-aktige ting, som bl.a. et oppskriftssystem hvor man kan lage mange forskjellige powerups, medkits osv hvis man har fått tak i de riktige råvarene. Noen ting kunne kanskje vært gjort litt annerledes (kartet kan være litt forvirrende, fast travel kunne kanskje vært litt lettere osv). Alt sammen er visstnok laget av to fyrer, og vant hovedprisen ved Independent Games Festival i 2007 Bionic Commando Rearmed: Hadde originalen på NES, så nostalgi spiller sikkert inn, men tror det også kan anbefales de som ikke kjenner originalen. Useriøst persongalleri gjør det også litt morsomt til tider. Skulle nesten ønske de lagde flere 8-bits remakes over akkurat samme lest. (BC:R2 har jeg ikke prøvd ennå, det skal visstnok være en nedtur iforhold til det første) Super Meat Boy: Ingen oppgaveløsning, kun finslipt platforming osv. Ålreit vanskelighetskurve og mye innhold, enda mer nå som folk legger ut egne brett. Blocks that Matter: Ålreit og ganske original puzzle-platformer. Kanskje først og fremst oppgaveløsning, men krever litt timing osv innimellom. (Kun 1,25€ (75%) på steam fram til 2. jan.) Trine 1 og 2: Noen ganger lurer jeg på om det om dette dreier seg mest om en sjarmerende og vakker eventyrverden, og mindre om supert gameplay, men de er favoritter uansett. Endret 21. desember 2011 av Riboflavin' 1 Lenke til kommentar
Kujta Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Spillene i Humble Bundle #4 er gode 2D indie spill, kan få kjøpt 5 spill for $0.01 (1 cent). Eller så kan du betale over $5.16 og få Humble Bundle #3 og #4 (12 spill totalt). http://www.humblebundle.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå