Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Trenger råd og tips ang damer

Anbefalte innlegg

Eg er ein mann på 26 år som er ganske håpløs med damer, har aldri hatt ein kjæreste, rota, klint med ei jente så eg er jomfru. Nå føler eg meg litt utenfor kamerat gjengen min siden dei fleste har kjæreste og mange av dei har fått barn og. Eg er ikkje norsk av opprinnelse, kommer frå Asia, men har budd i Norge heile livet mitt. Eg har tynn/trent kropp, siden eg trener ein del for å holde meg i form. Eg er ganske "vellukka" utenom kjærlighetslivet med god økonomi, familie, venner, hus o.l. Føle eg har normale sosiale antenner.

Eg har ein god del kamerater, men veldig få jente "venner". Når eg møter jenter eg kjenner så blir eg veldig nervøs for å sei eller gjere noko som kan tabbe meg ut, det er dette eg føler kanskje kan ha øydelagt for meg med å bli kjent med nye jenter.

Så kan vel sei eg er av den sjernerte typen. Dei av kameratane mine som ikkje har kjæreste har som regel nokon dei drive på med, er på besøk hos sende SMS o.l.

Eg har aldri flørta med nokon heller, eg har heller ingen jenter eg sende SMS til heller så er føle eg verdens dårligaste på dette området... Så nå føler eg at tida er begynt å gå frå meg, viss det ikkje skjer noko nå så er eg redd for at eg kommer til å bli ensom resten av livet.

Så det eg lurer på er jo kan det ha noko med min etniske bakgrunn,siden eg har vansklig med å få kontakt med jenter?

Nå har det seg sånn at sjølv tilitten er vel ikkje akkurat blitt bedre med tida, dette er vel mykje av grunnen til at eg ikkje har prøvde å få kontakt med noen den siste tida i frykt for å bli avvist.

Dåke lurer vel sikkert på om eg nokon gang har vore forelska. Ja da har eg og eg hadde kontakt med denne jenta, men det aldri noko av det.

Så eg håper det er nokon som kan komme med nokon tips og råd til meg om korleis eg kan oppretta kontakt med jenter? På utsteder, SMS, facebook?

Nå er det ei jente eg gjerne vil bli bedre kjent med, eg kjenne ho litt frå før, er venn på facebook men ikkje noko meir enn det. Nokon som har råd til steget vidare?

Blei mykje klaging dette, men håper det er nokon som kan ta seg bryet med å komme med nokon råd:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som det er behov for å avklare en ting: Damer faller ikke ned i postkassa!

Til steget videre; du har henne som venn på facebook; inviter henne med på noe du tror hun kan like, mat, sport, film, whatever. Du vil ikke få dame om du ikke gjør noe. Du må bare ut i gamet kompis.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det har noe med din etniske bakgrunn å gjøre, men at du er veldig sjenert. Du burde bare prøve, ta sjangsen! Hvis du liker henne, og du kjenner henne litt, så er det vel ikke noe problem å finne på noe med henne?

Og husk: vi dør alle alene.

Lenke til kommentar

Å snakke med damer er en treningssak. Uansett hvem du er blir man avvist i blandt, det er bare å bli vant til det. Det er ingen big deal.

Hvordan du oppretter kontakt med jenter er nok basically å si hei og starte en samtale. Drit i om det føles weird og awkward i starten, det er som sagt en treningssak og går over jo mer du gjør det.

Lenke til kommentar

Dette er bare en treningssak, spør du meg. Det gjelder å bygge opp litt selvtillit, sakte men sikkert, samt å skaffe seg bekjentskaper av motsatt kjønn for å rett og slett bli mer vant til dem, hvis man har lite erfaring med damer fra før av. Ikke stress, det tar litt tid og krever litt tilvenning. Skaffe seg en god venninne, som man ikke har noen følelser for eller seksuell interesse for tror jeg er noe av det lureste man kan gjøre. Da får du både god trening på å kommunisere med damer, samt at vedkommende sikkert har et nettverk av venninner som det kan gå an å bli introdusert til, hehe :)

Selv hadde jeg aldri hatt noen jentevenner da jeg var yngre, og hadde generelt fint lite erfaring med dem inntil jeg tilfeldigvis fikk meg en god venninne for et par år siden. Tror nok det var noe av nøkkelen for min del. Etterhvert ble jeg mer trygg på dette, og nå i høst har jeg fått mitt første forhold med en fantastisk dame. Jeg blir 24 snart, forresten, så er relativt seint ute når det gjelder slikt jeg og :)

Lenke til kommentar

Det høyres Ok ut dette. Ja har vel lært meg at damene ikkje faller ned i postkassen, så det skal være litt utfordrande å finne den rette. Men litt av problemet mitt er å oppnå/få kontakt, som dere seier er basic for å kunne ta steget videre. Skulle ønske det var nokon som har råd til å kunne overvinne denne "redeselen" for å vegre seg mot å ta kontakt med jenter. Hadde vert fint om nokon kunne ha fortalt meg korleis dei kom i kontakt med ei "litt ukjent" jente?

Redd for å bli avvist, men ka betyr igrunn da, det er vel ikkje verdens undergang selv om det kanskje kan virke sånn av og til?

Hehe ja me skal alle dø aleine, men det hadde jo vert hygglig å hatt ei å delt livet med før den tid:)

Lenke til kommentar

Redd for å bli avvist, men ka betyr igrunn da, det er vel ikkje verdens undergang selv om det kanskje kan virke sånn av og til?

Nettopp, helt riktig tankegang. Blir man avvist så er det bare å gi faen.

Man får flere sjangser, om ikke på samme personen så får man det ihvertfall på andre. Lær deg litt om damers tankegang/psykologi. Det vil si tolk dem på best mulig måte (hva de tenker, hva de vil, hva de mener osv). Mange måter å komme i kontakt med jenter på: fester, byen (ikke nødvendigvis bare på kveldtids), sosiale nettverk, jobb, fritidsaktiviteter o.l :)

Blir du avvist betyr det ikke nødvendigvis at du har gjort noe feil!

Lenke til kommentar
Skulle ønske det var nokon som har råd til å kunne overvinne denne "redeselen" for å vegre seg mot å ta kontakt med jenter. Hadde vert fint om nokon kunne ha fortalt meg korleis dei kom i kontakt med ei "litt ukjent" jente?

Overvinner det enkelt og greit ved å gå bort og si hei til jenter gang på gang på gang på gang.

Det blir borte med tid når hjernen din innser at "hey, jeg døde ikke, alt er som før". Dette er ikke en logisk prosess forresten, det er ikke som om du tenker ordene og vet de er sanne, men at du underbevisst vet at det er en sannhet.

Men basic småting er alltids bra, bare for å trene på å hilse på fremmede folk. Snakk med folk på busstoppet, i kassa på Rimi, frisøren din, osv. Og ikke bare hot chicks, men folk generelt. Lær litt om hvem de er, om en hvor lite, og du innser fort at folk er interessante, alle på sitt vis. En dame i førtiårene fra Taiwan som forteller om hvor hun er fra, en eldre mann som snakker om krigen, en fjortis som snakker om Battlefield 3, ei søt jente som snakker om familien sin, osv.

Enkle tips; smil alltid litt, hold øyekontakt med folk, og si "hei!" til folk som virker hyggelige som du går forbi på gaten eller som sitter i kassen på rema. Ikke stress med "hva skal jeg si", bare si hei og om det om formodning ikke blir noen samtale ut av det er det helt ok, eventuelt kan du si "jeg har ikke noe fornuftig å si deg, men du så hyggelig ut!".

Endret av Slai
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har jo lurt litt på å ta kurs, ser sjekkskolen har ein bootcamp som går over ei helg.

Er det nokon her som veit om desse kursa er verdt pengane det koster? Bør ein ha noko forkunnskap lik den som er blitt nevnt i denne tråden fleire ganger? Eller kan være heilt grønn slik som eg er?

Lenke til kommentar

Nå har det seg sånn at eg kom så vidt i kontakt med ei jente nå i jula, som eg likte veldig godt. Problemet her er at ho nå har reist tilbake til Danmark kor ho studere, kommer ikkje igjen før til påske. Så det eg lurer på er kva eg skal gjere?

Eg kunne gjerne tenkt meg å blitt bedre kjent med ho, men avstanden føle eg kan bli et problem.

Kan det være ein ide og chatte på Facebook? (lurer her på korleis eg skal gå fram, starte samtalen, hinte om at eg vil bli bedre kjent, ol)

eller skal eg berre glemme henne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...