Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

GTX 580, SLI Crasher ved reboot

iNeo

Anbefalte innlegg

Heisann. Har to stykk GTX 580 kort av typen EVGA og Gainward. Når jeg restarter maskina finner maskina mi ut at kortene ikke fungerer og får da feilmelding i Device Manager.

For å løse feilen må jeg altså reboote->avinstallere driveren->reboote->installere driveren->skru på SLI->gå i device manager og aktivere det andre kortet (PCIe2).

Noen som har en løsning på dette? Er meeeget irriterende da jeg må bruke 15 min på hver reboot...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du får altså feilmelding I Device manager når du skal restarte? Hvis den da begynner å tukle før systemet har slått av seg så er det jo tydelig at noe er galt, se om feilen gjentar seg ved å bruke kun 1 skjermkort.

Personlig kan dette tyde på :

*Problematisk / defekt Psu?

*Bios som må oppgraderes på hovedkortet?

*Ustabilt hovedkort?

En litt for liten psu kan i mange tilfeller få skjermkortene til å boote, men under bruk og litt mer belastning kan det oppstå problemer, noe som kanskje kan være grunnen til at dette skjer i windows.

Du får prøve litt ut og gi tilbakemelding etter hvert.

Lenke til kommentar

Har en HX850 fra Corsair, har lest at denne skal egne seg bra til dette formålet.

Har ikke oppdatert bios, men har Sabertooth p67 hovedkort, kan prøve dette. Hovedkortet har fungert fint før, feilen skjer ikke ved bruk av kun ett kort. Men uansett, det virker jo når driveren blir reinstallert og kortet aktivert i device manager...

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan se som en forklaring på dette er at det er to ulike kort.

Mulig det kan gå an å flashe Bios på begge til å bli helt likt (så det ser ut som 2x gainward) , men er usikker på om det vil fungere.

Tviler på at det er PSU, men kjekt om du kan få lånt en annen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...