TobiasHoholm Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Hei jeg har et stort problem, skole-pcen min vil ikke starte opp. Den kommer seg til at de "firepunktene" sammles, men der stoppes den, da kommer det opp bluescreen i et kort øyeblikk før pcen ber meg starte "oppstartsreparasjon". Når så denne prosessen startes prøver den å fikse problemet, men kommer fram til at pcen må tilbakestillles. Dette fungerer ikke og maskinen kommer opp med en melding der det står at den ikke klarer å repare windows. Håper at noen kan hjelpe meg Mvh Bias95 Endret 19. desember 2011 av Bias95 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hvilken type PC, er dette? Har du tuklet med den? Altså f.eks prøvd å bytte ut disken, for å slippe unna sperrene lagt til av IT-avdelingen? Lenke til kommentar
TobiasHoholm Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Dette er da en HP ProBook 6460b, jeg har ikke prøvd å bytte ut disken nei Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Rekker du å lese det som står i blåskjermmeldingen, eller restarter den så raskt at du ikke får sett det? Uansett så vil jeg anbefale deg å levere den inn til IT-avdelingen på skolen, da de er der for å fikse slike ting. Det kan være noe så enkelt som en feil på en minnebrikke eller CPU, eller rett og slett at selve windowsinstallasjonen har blitt herpa. Om du forsøker å reparere det selv, og gjør vondt verre, kan du bli stilt økonomisk ansvarlig for skadene du eventuelt påfører maskinen. Lenke til kommentar
TobiasHoholm Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 Ja skal gjøre det, nei jeg får ikke lest det som står der Takk for råd Mvh Bias95 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå