Kirchhoff Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hei, jeg sliter med et svært ustabilt trådløst nettverk på hybelen min. Jeg bor i en blokk i et svært bebodd område. Jeg har lagt ved inSSIDer 2.0 sin grafiske fremstilling bruken av 2.4 GHz kanalene i min hybel. Som dere ser er hele spekteret godt brukt. Mitt nett heter "internett" og er på kanal 11. inSSIDer 2.0 rapporterer om RSSI på -79 dB +/- 2 dB. Jeg har modem fra canal digital og en netgear ruter som støtter kun 2.4 GHz g/n. Jeg har satt den i g only modus i håp om stabilitet, det hjalp ikke. Bruker et netgear usb wifi adapter i pc. Det som vanligvis skjer er at spotify begynner å stoppe opp, og om jeg prøver å pinge google får jeg request timed out, eller rundt 250ms helt til det plutselig er bra igjen(kan gjerne også få 35ms, 37ms, 36ms, og så plutselig 250ms). Å ta inn og ut usb wifi adapteren hjelper som oftest. Er det mitt usb wifi modem som er ustabilt, er det for mye forstyrrelser fra andre nett, for svakt signal eller er det en kombinasjon av forstyrrelser og signal? Har inntrykk av at han jeg bor med ikke har like mye problemer med nettet som jeg, men han sitter som oftest under 2 meter fra modemet(fri sikt). Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg ville helt klart ha testet med kanal 6 og kanal 3 hvis mulig, siden du har "waltersmandler" som er så stærk på kanal 10. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Skrudde på N (300Mbit/s) og den på kanal 3. Nå rapporterer inSSIDer -74dB RSSI og kanal 3 + 7. Nettet er mer stabilt nå. Er det ulovlig med wifi forsterkere? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Wifi er stort sett fritt fram. Det finnes regler om max 100mW erp, men i praksis er det lovløse tilstander. Det er flere måter å løse slike problemer på. Alfa dongler selges rimelig på ebay og har god rekkevidde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå