Gå til innhold

Hvorfor valgte du nvidia framfor ati og omvendt?

Zemeckis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første kortet jeg kjøpte selv var ATi Rage 128 Pro... Det hadde jeg lenge, så kjøpte jeg Nvidia GeForce 2 Pro... og rett før helgen nå byttet jeg til ATi Radeon 9600 Pro.

Trivelig med ATi ikonet på menylinjen igjen.. forøvrig vil jeg si at Rage 128 kortet var mitt beste kjøp noen gang... knall kort..

Lenke til kommentar

hadde først et mx 2 kort..men det holdt ikke lenge,bytta det ut etter 3 mnd.så kjøpte jeg mx 440,det holdt ca i 6mnd.forsto at det lønte seg ikke og kjøpe billig-kort.

etter det ble det ti 4200 som jeg har ennå.

har vel ikke noe imot ati,fin ytelse og mye for pengene.men er vel bare litt skeptisk når jeg bruker ge-force og alt funker prefekt.

det er sikke masse jeg ikke vet om ati ennå.

vil alle mine spill fungere med ati ?

driverproblemer ?

støy

temp

der ser dere,ingen riktig grunn iallefall bare usikker.

nå skulle dette være hvorfor vi valgte akkurat det kortet vi har nå,nå må jeg si at jeg fikk høre da ge-force 2 kom ut at det var det beste spillkortet man fikk tak i....

men det er jo lenge siden :D

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg noe særlig bra skjermkort, har bare Gf2Ti. Det er ikke det som er poenget mitt, poenget mitt er alt det folk sier om at Ati har bedre TV-ut kvalitet enn Nvidia har. Vel jeg og en kompiss kobla opp pc'ene vårs engang til tv'n, han har Sapphire 9500PRO 128MB DDR, jeg har Geforce 2 Ti 64MB DDR. Vi så nøye på tv skjermen men så ikke en damn shit i forkjell, begge kortene viste like bra bilde på tv'n(brukte samme kabel til å koble opp med)! så jeg skjønner ikke at mange sier at Ati er så mye bedre på tv-ut, etter min erfaring så er Ati og Geforce like god på TV-ut! :roll:

Topic: Grunnen til at jeg valgte Geforce var fordi det var det som regjerte den gang :p

Lenke til kommentar
Under er et utdrag av sammenligning av ATI 9800 PRO og Nvidia FX 5900 Ultra i testen Creative FX5900U. Howard er tekstforfatter av artikkelen:

Howard - kunne du ha sett forskjell på hva som var ATI/Nvidia- kortet på en blind- test?

Under spilling - nix. Ved nøye gransking av stillbilder - trolig (iallfall når det gjelder ved bruk av AA). Uansett skal vi legge mer vekt på billedkvalitet i form av stillbilder i grafikkorttester i fremtiden.

Dette viser vel at kortene er jevngode :shrug:

Hadde ett ASUS Geforce 256 32MB DDR Ram som har holdt i over 3 år nå. *ler* Men for 1 og 1/2 uke siden så satte jeg inn ett Hercules Radeon 9800 PRO 128MB kort inn i "Burk1". Grunnen til at valget falt på dette Radeon kortet var flere.

1. Geforce FX 5900 Ultra kortet til ASUS kostet skjorta mere, nesten 5K kontra 3,5-3,8K for Radeon.

2. Hørt mye bra om Radeon, som så stro ASUS fan jeg var så ønsket jeg helst ASUS kort.

Men regnet med at uannsett hva jeg valgte av disse så ville jeg nok bli fornøyd. Noe som faktisk er resultatet også. :)

Når det gjelder ytelse mellom 5900Ultra og 9800Pro i følge Toms Hardware så er FX kortet best på lavere oppløsninger og antalle frames per sekund i benchmark testing (spill), men ved høy oppløsning og AA og AF satt på så tar Radeon9800Pro kortet overhånd igjen. Men dette er Benchmark testing på diverse systemer og spill. Ikke en 100% ekte test for deg og ditt bruk.

Så langt er jeg godt fornøyd med Radeon 9800 kortet mitt her. :) Så skal nok ikke utelukke at det kan bli ett ATI basert kort neste gang også.

Sluttkommentar: Forskjellen mellom ATI og Radeon er ikke så alt for stor, den ene er bedre på det ene og den andre på noe annet, men forskjellene er nok ikke så store. Ergo, så velg det kortet som passer for din lommebok og din egen smak, uannsett hva man velger så blir man nok godt nok fornøyd på kvalitet og ytelse tror jeg. Og til de som kun går for den ene typen kort, så er det dems valg. :)

Ha en god natt.

Lenke til kommentar

Sluttkommentar: Forskjellen mellom ATI og Radeon er ikke så alt for stor , den ene er bedre på det ene og den andre på noe annet, men forskjellene er nok ikke så store. Ergo, så velg det kortet som passer for din lommebok og din egen smak, uannsett hva man velger så blir man nok godt nok fornøyd på kvalitet og ytelse tror jeg. Og til de som kun går for den ene typen kort, så er det dems valg. :)

Ha en god natt.

Helt enig :wink:

Ha en god natt du og, det trenger du :)

Lenke til kommentar

Har hatt NVidia (legger ved de gamle 3DFX kortene siden NVidia kjøpte 3DFX) så lenge jeg kan huske, antagelig i nærmere 7 - 8 år.

Gått fra ;

Voodoo

Voodoo 2

Voodoo 3

GEForce

GEForce 3 Ti 200

I begynnelsen var det på grunn av den totale overlegenheten i spill, og senere på grunn av den totale overlegenheten når det kommer til drivere.

Men nå var det jaggu nok gitt. Kjøpte meg et Connect3D ATI Radeon 9800 Pro for rundt halvannen måned siden, og er storfornøyd :woot:

ATI har virkelig fått sparka driverteamet sitt skikkelig i gang, og det var jaggu på tide :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...