Zemeckis Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Hei Jeg bare lurer på det som står i topic.Jeg har sett at det er mange som har fx kort,selv om det ikke ble så bra som man trudde,men hvorfor valgte du det framfor ati?Og jeg vet at Ati kort er mye bedre enn nvidia.Og til slutt er ikke dette "hva er best,ati eller nvidia tråd". :wink: Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg hadde et nvidia kort men jeg bytta til ATI fordi jeg fikk et Radeon 9700 Pro helt gratis Lenke til kommentar
mr x Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Zemeckis...ser du har endret innlegget ditt..? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Har holdt meg til ATI siden Radeon 7200 kom. Har hatt Radeon 7200 VIVO, Radeon 8500 128MB, og har nå Radeon 9700 pro. Nå er det ikke noen tvil om hva jeg skal velge, Radeon er jo best på alle områder, men også tidligere når Nvidia dominerte valgte jeg ATI fordi jeg syntes de hadde bedre tv ut og 2d kvalitet. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Og jeg vet at Ati kort er mye bedre enn nvidia.Og til slutt er ikke dette "hva er best,ati eller nvidia tråd". :wink: nei nei.... huff, smerter i øynene bare av å les... alt blir mørkt... Men helledussan da! Snakk om å si i mot seg selv... Frustrert nå. Det hadde vært fint om du trådstarter hadde søkt litt på forumet og lest noen andre tråder som omhandler akkurat det samme. Å lage en slik tråd må jo være helt bortkastet, hvis du kjeder deg slik så er det jo sikkert noe annet du kunne funnet på. mvh knutern_ (lei av slike ruler / suger / roxxor haxxor poster) Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 jeg fikk ikke velge mulig jeg hadde valgt ATI hvis jeg hadde fått valgt. eller Matrox Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 valgte nvidia da jeg fikk nytt gf4ti4600 for 1400,- i mai og det fungerer jo udmerket til det jeg bruker det til Lenke til kommentar
Blib Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Kjøpte 9700Pro på tilbud. Da fantes heller ingen FX så Ati var det soleklare valget pga den høye ytelsen. og du motsier deg selv STERKT ved først å si at Ati er best og så si at du ikke vil ha en diskusjon. Get a grip.. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg hadde valget mellom ATI Radeon 9700 Pro og Nvidia FX5800 Ultra. Jeg tenkte det var bedre å satse på Nvidias FX siden dette var en ny arkitektur i forhold til ATIs 9700. Det som gjorde utfallet var at jeg hadde større tro på Nvidia når det gjaldt drivere enn ATI. Jeg vil si at FX5800Ultra har innfridd :o 5800 yter bare bittelitt mindre enn 5900. Driverene har gjort kortet mye bedre Jeg er godt fornøyd med FX5800Ultra. (viften plager meg ikke siden den kun slår seg på når jeg kjører spill, da har jeg høy lyd på :smile: ) Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Valgte ATi, fordi det var best når det kom ut. nVidia FX5800, var jo som kjent en stor flopp :wink: Lenke til kommentar
Streetcop Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Valgte radeon fordi det er best :wink: Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 valgte nvidia da jeg fikk nytt gf4ti4600 for 1400,- i mai og det fungerer jo udmerket til det jeg bruker det til Kjøpte selv et slikt kort i mai for rundt samme sum og det fungerer helt fint med alle spill! Bytter til Ati 9800 pro i september + ny maskin :smile: Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 valgte nvidia da jeg fikk nytt gf4ti4600 for 1400,- i mai og det fungerer jo udmerket til det jeg bruker det til Kjøpte selv et slikt kort i mai for rundt samme sum og det fungerer helt fint med alle spill! Bytter til Ati 9800 pro i september + ny maskin :smile: og jeg kjøper meg ny maskin om ca 1 mnd Har alleredet bestil Sapphire Radeon 9500 PRO og jeg har god tro på kortet...hørt VELDIG mye bra om det =) PS: fikk vel et av de aller siste kortene? 8) Lenke til kommentar
John P. Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg var vel egentelig en nvidia "fanboy"; alle kortene jeg har hatt hittil har vært derfra, bortsett fra et S3 kort som satt i en Compaq jeg(desverre) en gang kjøpte. Hadde tenkt å kjøpe nvidia denne gangen også, men etter å ha lest en del tester, fant jeg ut at ~5000,- for et 5900 Ultra i forhold til ~3700,- for et 9800Pro var for mye. Og siden jeg hadde et forholdsvis stramt budsjett, havnet jeg på ATI denne gangen. Kjempefornøyd forresten, både i 2D og 3D. Bedre 2D bilde enn det GeForce 4 Ti4400 kortet jeg hadde sist er det også. Men neste gang kan det godt hende jeg velger Nvidia igjen. Kommer helt an på. Akkurat nå er jeg temmelig nøytral. Tar det som er best til prisen, men er vel villig til å betale litt ekstra for ekstra kvalitet/ytelse. Men denne gangen ble forskjellen for stor til at jeg valgte nvidia. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 mitt første ati kort var faktisk 9700pro ble så fornøyd at jeg fortsatte med samme merke Lenke til kommentar
Ahagmann2000 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Valgte ATi, fordi det var best når det kom ut.nVidia FX5800, var jo som kjent en stor flopp :wink: FX 5800 er blitt kjent som en flopp etterhvert, men hva med etterfølgeren? Har selv tenkt til å kjøpe Asus GF FX5900 Ultra m.256mb DDR Ram. Vil dette være et dårlig valg fremfor ATI Raedon 9800? Prisen er vel så og si det samme, men det jeg vil frem til er: Vil FX 5900 bli en flopp eller en revolusjon? (vet at det ble litt "flåsete", men hadde ikke tid til å lage en bedre post) Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Under er et utdrag av sammenligning av ATI 9800 PRO og Nvidia FX 5900 Ultra i testen Creative FX5900U. Howard er tekstforfatter av artikkelen: Howard - kunne du ha sett forskjell på hva som var ATI/Nvidia- kortet på en blind- test? Under spilling - nix. Ved nøye gransking av stillbilder - trolig (iallfall når det gjelder ved bruk av AA). Uansett skal vi legge mer vekt på billedkvalitet i form av stillbilder i grafikkorttester i fremtiden. Dette viser vel at kortene er jevngode Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Jeg har brukt både nvidia kort og ati kort opp igjennom tidene, men etter å ha lest flere titalls tester på nettet havnet valget på Radeon 9800 Pro. Jeg må vel si at jeg alltid har likt ATi, og at jeg liker den suverene TV-ut kvaliteten du får med kortene til ATi. Liker også at ATi kortene kjører maks bildekvalitet, uten å kutte på kvaliteten for å kjøre raskere. I tillegg er jo 9800 Pro kortet et meget raskt kort... vel.. det var vel det. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Selv så tenkte jeg vel ikke så mye over hva som var best da jeg kjøpte mitt skjermkort, men det ble uansett et gf3, og kortet har holdt tritt med resten av maskinen til nå. Gamle skjermkortet var et ati rage 128pro 8) er litt antikk vare det nå. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 nVidia pga de har best linuxstøtte.. Hadde ATI hatt bedre Linux støtte, virkelig gjort noe for oss også, så hadde jeg heller kjøpt ATI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå