Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jeg blir mobbet av min mor.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om du kødder - eller er serriøs, men samma det.

Som fiskestangen min sier, er du i en sårbar situasjon. Jeg er ikke så god psykolog akkurat men det eneste rådet jeg kan gi deg er og snakke med noen venner/familie/psykolog. Jeg vet ikke om det er straffbart og "mobbe" barnet sitt, men tror det går på det samme som misshandling (noe som fører til fengsel).

Lenke til kommentar

Fiskestangen Min er åpenbart ruset på noe...

Men tilbake til topic, dette høres ikke bra ut. Det beste du kan gjøre er å si ifra til noen. Det kan være en lærer på skolen (som helt klart vil ta det videre til noen), faren din, en slektning eller noen av foreldrene til vennene dine.

Hvis det ikke hjelper å si ifra til moren din ansikt mot ansikt at du føler hun mobber deg, så si ifra til noen av de jeg har nevnt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fiskestangen Min er åpenbart ruset på noe...

Men tilbake til topic, dette høres ikke bra ut. Det beste du kan gjøre er å si ifra til noen. Det kan være en lærer på skolen (som helt klart vil ta det videre til noen), faren din, en slektning eller noen av foreldrene til vennene dine.

Hvis det ikke hjelper å si ifra til moren din ansikt mot ansikt at du føler hun mobber deg, så si ifra til noen av de jeg har nevnt.

Han er selvfølgelig ruset på kjærligheten han får ifra Gud.

Støtter resten av forslaget ditt også.

Lenke til kommentar

Kjære deg, du er åpenbart i en sårbar situasjon. Henvend deg til Gud, så vil du finne styrke. Jeg skal be for deg.

Jeg har alltid vært kristen, men troen har ikke hjelpi meg noe særlig ennå. takk for gode svar, men har prøvd å snakke med lærerene, og det virker ikke som de tar meg helt seriøst. tør ikke spørre mamma om psykolog :(

Henvend deg på helsestasjonen for ungdom eller hos barnevernet. Både rødekors og barnevernet har gratis og anynome telefonlinjer. Du kan ringe 116 111. Da får du snakke med en voksen person i barnevernet som har lang erfaring med å hjelpe barn og unge. Det ville jeg gjort. :)

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Er det mulig å snakke med faren din? Gudesnakk hjelper ingenting, kjære Fiskestangen min. Tviler på at en vanlig norsk 14 åring finner noe trøst i gud.

Kontaktlærer, helsesøster på skolen, besteforeldre og faren din er alle personer du sikkert kan snakke med problemet om. Har du snakket med moren din om problemet? Kanskje hun stopper å trakkasere om hun fortstår hvordan det påvirker deg.

Lenke til kommentar

Daglig mobbing teller som vold.

Tror jeg godt kan være en sak for Alarmtelefonen for Barn og Unge (tlf 116 111). Der bør du kunne snakke (anonymt hvis du vil) og bli tatt på alvor, i verste fall bør de vite hvor du kan henvende deg best eller hva som kan være lurt å gjøre videre.

Edit: Langdon kom før meg. :)

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Dette er ingen tråd hvor man kan spre Guds «budskap». En håndfull innlegg har blitt fjernet fra tråden.

Trådstarter er i en sårbar situasjon. Hun trenger hjelp fra profesjonelle, ikke religion. Videre forsøk på å «omvende» trådstarter resulterer i slettede innlegg og eventuelle andre reaksjoner.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

• Liker 4
Lenke til kommentar

jeg er en jente på 14 år, og blir daglig mobbet av min egen mor. hun nevner hele tiden at jeg er stygg og feit, og rakker ned på meg. vet ikke hva jeg skal gjøre. har noen vært i samme situasjon og er det noen jeg bør kontakte?

Jeg ville tatt en prat med helsesøster i første omgang. Hun vil kunne gi deg gode råd om hva du bør gjøre videre. Ingen skal ha det slik hjemme! Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...