ErikBlodøks Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hei dere Kan til tider få så voldsom angst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Blir utrolig sliten av dette og det tærer på. Blir ganske lei meg også. Har funnet ut at jogging ut i frisk luft og kald dusj kan hjelpe. Sliter veldig med søvn og må gjerne helst gjøre meg så trøtt til at jeg sovner uansett, som f.eks se top gear/bear grylls/simpson til jeg sovner. Klarer ikke å legge meg for å bare å sove. Er utrolig sliten i hodet.. Går for tiden på cipralex.. Noe dere pleier å gjøre for å få tankene et annet sted med angsten? takk for hjelp Lenke til kommentar
mortenbr Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 vel slutte på cipralex kan være en ting, sleit du med angst før du begynte på denne? cipralex ødela iallefall meg helt.. mista impulskontroll, sinnsykt angst osv beroligende medisiner kan hjelpe, men dette er kun i en akuttperiode hvis det er skikkelig ille, og ikke noe langtidsløsning. hva er det som trigger denne angsten? er det i spesielle situasjoner? Lenke til kommentar
Disorder Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Hei. Det du forklarer høres ut som panikkangst (Vet ikke hvor du skal gjøre av deg, får ikke sove, blir sliten i hodet, blir depressiv osv). Det henger litt igjen noen dager også, men da mer som en slags tung tanke i bakhodet som gjør at du ikke kan slappe av. Jeg har hatt sterke opplevelser med dette tidligere og jeg vet at det ikke er godt. Selve panikken har jeg hatt 3-5 ganger, tror jeg. Og som oftest etter panikken blir jeg depressiv og engstelig. Noen ganger varte det uker etter panikken.... Siste gang ble panikkangsten så ille at jeg fikk tvangstanker, men fikk medisin for det, så er helt frisk nå. Det jeg gjorde med alt dette var å gå til lege og psykolog. Vet ikke om psykolog er noe du trenger, men de kan hjelpe med angst, for det er tross alt angsten som trigger dette. Legen vil også kunne svare deg på hva som kan gjøres. Og jeg har lest at panikkangst er vanlig i alder 18-30 år, så det er ikke farlig eller noe og vil sannsynligvis gå over etterhvert, men det er noe helvetes ubehagelig når det skjer. Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Prøv å finne ut når og hvorfor angsten kommer. Skjer det oftere om du har sovet lite, f.eks? Følelsesmessige reaksjoner kommer ikke alltid med det samme - noen kan kjefte deg huden full den ene dagen og så reagerer du med angst den neste. Angst kan henge sammen med dårlig selvtillit eller prestasjonsangst. Jeg slet mye med det før, noe av det som hjalp meg til daglig var at jeg fikk Stesolid (Valium) som jeg kunne ta om det ble for ille. Jeg tok det sjelden, men det var veldig beroligende å ha det i lomma så jeg visste at jeg kunne ta en om det trengtes. Slike medisiner funker så bra at de er fryktelig vanedannende. Selv hadde jeg som regel å aldri ta piller to dager på rad, uansett hvor tøft det måtte være. Husk at angsten går over, og det skjer lettere og raskere om du ikke prøver å kjempe imot den. Det kan hjelpe å avlede seg selv, men ikke prøv å kjempe imot den. Den er ikke farlig. Lenke til kommentar
fanstor Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 jeg råder deg til å gå til legen jeg... de vet hvilke medisiner du trenger når du legger frem problemet. jeg har hørt så mange si at cipralex ikke er noe god medisin, så jeg for min del har aldri prøvd den. i noen tilfeller forsterker medisiner angsten, så da må man bytte. kanskje kan du begynne på en ny medisin mot angst, og kombinere med en mot depresjon (feks remeron), for den blir man trøtt av, samtidig som man etter en tid får litt lysere sinn- og da kommer angsten sjeldnere. jeg har slitt med angst siden jeg var lita jente, og angsten kom veldig mye tydeligere i sommer da jeg holdt på å dø av undervekt. så jeg har lest veeldig mye om medisiner, effekter, bivirkninger og om de forskjellige angstlidelsene. det finnes håp, og det er veldig mange forskjellige medsiner mot dette, så man finner en som passer til slutt. har du prøvd effexor? den skal visst være veldig grei for de som er normalvektige:) Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Ville heller ha sagt symtomene dine til legen din, og forklart at du er åpen for å prøve ut noen andre medisiner, om du selv føler at Cipralexen ikke funker slik du ønsker. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Spør legen om å få prøve Remeron eller Fevarin. Disse gjør deg trøtt. Men pass på å få deg mange nok timer søvn, for disse henger igjen litt på formiddagen Angst er vanskelig. Men å lære seg å tyde hvorfor angst-tankene kommer er tingen. Og dermed lære seg å snu tankemønsteret over til det positive. Kongnetiv Terapi. Dette må du først lære av en psykolog, men ettervært klarer du dette selv Legen--> Rett Medisinering-->Psykolog--->Selvhjelp--->Kutte ut pillene igjen--> Win Win Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå