Craftz Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Heisann! Eg føler eg har et lite problem, føler at pc'en min ikkje yter det den skal når det gjelder FPS på WoW/Star wars the old rebublic. Det er greit nok, det blir en del FPS når det er snakk om masse folk og en del ting som skjer på samma tid. Eg kjører grafikk på fult (For eg meine pcen burde klare det) men går så lang ned som 10 FPS i store byer eller når eg gamer samtidig som en god del andre folk som bruker spells/ability's osv osv! Så vist nåken komme komt med litt tips og råd om ka eg burde gjøre hadde det vært awesome! Kan også komme med innspill om ka eg burde oppdatere, kommer ei lita liste over ka maskina mi inneholder: CPU Type: Intel® Core™2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz CPU Speed: 3.02 GHz System Memory: 6 GB DDR3 Video Card Model: ATI Radeon HD 4800 Series Video Card Memory: 3.74 GB Video Card Driver: aticfx32.dll Primary Display Resolution: 1920x1080 Hard Disk Size: 1.36 TB Takker for svar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Senk innstillingene, WoW lanserer nye grafikkpatcher som øker kravene og SWTOR har du ikke sjans til å kjøre på fullt med en gammel Core 2 Duo og et HD 4800-kort. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Det er en gaaaaammel rigg du har der. Nøyaktig like gammel som min faktisk. :!: Som Arni påpeker, du har for dårlig maskin. 1 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Eg kjører grafikk på fult (For eg meine pcen burde klare det) Det hjelper desverre fryktelig lite, all den tid maskinen din er klar for å pensjoneres. Ikke det at den bør sendes til de evige jaktmarker, da den fortsatt kan brukes til så mangt, men som spillemaskin er den håpløst avleggs i disse dager. Lenke til kommentar
Craftz Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Følger tydligvis ikkje helt med! Men meina dåkke at eg burde bytte ut heile maskina, eller funker det greit med å oppgradere skjermkort + prosessor etc? Og ka burde eg eventuelt prioritere for å forbedre FPS'en hadde vært awesome med et par innspill til gode skjermkort i en pris klasse 1000-2000,- Endret 20. desember 2011 av Craftz Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Oppgrader skjermkortet ditt først. Du har en god del å hente der, men cpuen din begrenser hvor kraftig kort du kan sette inn uten at den blir en flaskehals. Lenke til kommentar
Craftz Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Skjønner, har du noen råd om kass skjermkort som ville yte bra og tilpasse CPU'en uten at det blir en såkallet "flaskehals" ? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Jeg tror at GTX 560 Ti er helt på grensen litt avhengig av hva slags skjermoppløsning du bruker. Men E8400 skal jo være rimelig overklokkingsvennlig og bør kunne kjøre stabilt på opptil 4Ghz, ihvertfall på 3,6 eller 3,8Ghz noe som bør hjelpe betydelig. Ja, såfremt du har kjøling nok, og jeg ville prøvd å overklokke den før du bestiller så vi er sikre på at vi kan benytte oss av det hvis det skulle bli nødvendig. Lenke til kommentar
Craftz Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Ok, noen enkle småtips om hvordan man overklokker CPU? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Der kan jeg ikke hjelpe deg med særlig, men det er mange eksperter på det her inne så du får nok hjelp til det iløpet av dagen. Evt. så kan du opprette en ny tråd spesifikt på overklokking av din cpumodell. Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Ok, noen enkle småtips om hvordan man overklokker CPU? har du orginal kjøleren som fulgte med cpu eller en du en annen cpu kjølere? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Slå på tromma og invester i en I5-2500k, et Z68 hovedkort og et GTX560ti! Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Han trenger ikke RAM om han allerede har 6GB DDR3 RAM! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Slå på tromma og invester i en I5-2500k, et Z68 hovedkort og et GTX560ti! Det er ikke noe poeng i å slå på trommer hvis han kan løse problemet sitt med bare skjermkort mener nå jeg. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Tråd om overklokking av E8400 Finnes sikkert 50 til på dette forumet, samt 12'000 til på Google. Bare å søke etter E8400 overclock eller noe sånt. Når det gjelder skjermkort, kunne du vurdert å snappe opp et billig 58XX-kort på bruktmarkedet. Det yter vesentlig bedre enn ditt. 5870 hadde nok gjort underverker for veldig lite penger. Oppgradere CPU er nok nesten litt dødfødt, da det medfører bytte av sokkel, som igjen gjør at du må bytte hovedkort. Da blir det fort ganske dyrt. Så, overklokk den prosessoren du har, og kjøp et brukt skjermkort. Billigste vei til lykke Lenke til kommentar
vitty Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Han trenger ikke RAM om han allerede har 6GB DDR3 RAM! ingen grunn til ikke å kjøpe ram i samme slengen. Bruker han 3 minnebrikker på et 1155 brikkesett blir brikkene kjørt på 1 kanal kontra de 2 du har til rådighet. Dermed vil han få bedre ytelse i spill ved å bruke 2 av brikkene. Da sitter han igjen med 4gb. I disse dager er minne billig, og mmo's bruker mye minne, så ingen grunn til ikke å legge 350kr i et godt 8gb sett. Lenke til kommentar
Craftz Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Har nett investert i dette kortet her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645957 Har fått plugget det på plass! Merker godt at det ble et bedre bilde, sliter desverre litt med FPS'en enda (den vart bedre ofc!), det har vel noe å gjør med CPU'en? er vel nå kanskje "svanehals" kommer inn i bildet også? Endret 20. desember 2011 av Craftz Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 i WoW vil du ALLTID slite med FPS. Årsaken er at motoren er hundgammel og fra singel core dagene, det betyr at flere kjerner hjelper ikke en døyt på ytelsen din... Og skal Blizzard fikse det så må de begynne på nytt fra scratch... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Han trenger ikke RAM om han allerede har 6GB DDR3 RAM! Tidlig DDR3-RAM kom med driftsspenning på 1.8 og 1.9V, det er ikke akkurat sunt for dagens prosessorer som sliter med mer enn 1.65V Har nett investert i dette kortet her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645957 Har fått plugget det på plass! Merker godt at det ble et bedre bilde, sliter desverre litt med FPS'en enda (den vart bedre ofc!), det har vel noe å gjør med CPU'en? er vel nå kanskje "svanehals" kommer inn i bildet også? For det første var ikke dette en stor oppgradering: 560 ikke-Ti er nemlig utkonkurrert av et HD 6870 til 1300 kr. At du kjøpte 2GB-utgaven som er totalt ubrukelig med mindre du planlegger SLI og Nvidia Surround-gaming over tre skjermer på 1920x1080 vil føre til enda mer svie. For det andre er både SWTOR og WoW ekstremt avhengig av CPU: WoW liker to kjerner som er raskest mulig (i3-2100 eller i5-2500k) SWTOR liker litt flere kjerner, men foretrekker i stor grad ytelse per kjerne det også (i3-2100 eller i5-2500k) Flaskehalser vil alltid eksistere: i MMORPG er det oftest CPU som er flaskehalsen, mens i Crysis vil skjermkortet være flaskehalsen med mindre du har et vanvittig kraftig oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå