lucky666 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Slo av lyset og satte lysstyrken helt ned til 1. Fungerer fint det også. Har jeg hvit bakrunn som når jeg skriver her, fungerer det fint på 35 og lavere. Jeg personlig mener at skjermen bør være slik den er på hvit bakgrunn, men bittelitt kornete er den kanskje. Men ihvertfall ikke slik at jeg har irritert meg noe over det. Endret 1. januar 2012 av lucky666 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Ok, da kan det være at dette belegget hører til selve panelet. Takk for god tilbakemelding. Fant årsaken i testen på denne: What we find noticeable is the monitor’s unusual strong anti-glare coating. It’s well known that displays with IPS panels feature a stronger anti-glare coating in general. But even from a distance of 60 centimetres, the "crystal effect" of the P27T-6, especially in bright, plain areas is easy to recognize. Endret 1. januar 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 (endret) Oppsummerer foreskjellene jeg så langt har funnet frem til mellom denne og U2711 her. Dermed blir det vanskeligere å motstå denne enn før. Virkelig sund den ikke kommer i en U3011 størrelse også, da hadde jeg løpt og kjøpt. Forskjeller jeg ser på denne mot U2711 er:- Vesentlig laver tilbudspris. - Max. pixel faults Class I vs. Class II - Høyere "Max. horizontal frequency" - Lavere inputlag. 16.3ms avg. vs. 24mms. Den har også bedre "responsiveness" og er bedre i raske bevegelser på skjermen. (viktig for spill) - Litt større synlig skjermflate - Litt mindre fysisk og litt lettere - Den har pivot/portrait mode (jeg savner ikke det på en så stor skjerm) - Lyse rammer (fordel slik jeg ser det for singleskjerm, ulempe for eyefinity) - Mangler kortleser (ingen stor ulempe) - 2xHDMI fremfor 2xDVI (jeg foretrekker dog siste) - Har ikke komponent og kompositt (kjekt med Wii). - USB kontaktene på siden er vanskeligere å nå. - Fysiske knapper på undersiden fremfor skjulte touchknapper i rammen. - Mulighet for å stille lysstyrken mye lavere + eco modus. - Større og mer forstyrrende powerled. - Følger muligens ikke med duallink DVI kabel, noe man må ha om man ikke bruker DP. - Integrert høyttaler fremfor ekstern soundbar? (Muting the integrated speakers or changing their volume can be done in this sub menu) Dette er ingen dybdeanalyse men kun et raskt overblikk og jeg må si at den fremstår som en overhalt og mer moderne skjerm enn U2711 på flere områder. Det skulle bare mangle 2 år etter, men den er dog ikke bedre på alle områder. Jeg ville uansett vurdert denne vs. U2711 om jeg skulle kjøpt 27" nå, også om prisen var lik. Jeg skulle dog ønske den kom i 30" 16:10@2560x1600 til rundt 7500,- på tilbud. Endret 1. januar 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Jeg bruker i alle fall DVI-kabelen som fulgte med og kjører 2560x1440 uten noen problemer. Er ellers enig i at power-led er unødvendig sterk, men det er jo ikke noen stor plage akkurat. Man kan vel klistre over den hvis man får helt spader. Jeg har aldri sett en U2711 så jeg er dessverre ikke til mye hjelp med å sammenligne. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Fikk denne i dag Brukt en del tid på kalibrering uten hardwareverktøy, blir ikke 100% fornøyd. Skal prøve de som er lagt ut her i morgen. Ble blow away av Skyrim, 4096*4096px teksturer kom virkelig til syne! Ser ut som... ute... Fantastisk. Liker den hvite rammen i grunn. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. januar 2012 Del Skrevet 3. januar 2012 Hvilken skyrim mod er det? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. januar 2012 Del Skrevet 4. januar 2012 (endret) 2K Textures bla. Kan legge ut hele listen jeg bruker senere om du er intr. Funka ganske bra den profilen til lucky666 Hvorfor ikke legge ut deres, Hardware? Endret 4. januar 2012 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Untitled Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Hvordan er det å lese tekst på denne? Surfe på nettet å lese? Blir det veldig smått? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Det jeg opplevde med konkurenten U2711 var at tekst var lettere å lese selv om det var mindre enn på 24" forgjengeren min med 1920x1200 rett og slett fordi bildet blir så mye skarpere og kontrastene mye bedre. Endret 19. februar 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Jepp, teksten er veldig klar og lett å lese. Kjempeskjerm på alle måter... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Man blir mindre sliten selv med høyere oppløsning og mindre tekst . Lenke til kommentar
torstefan Skrevet 23. august 2012 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg har nettopp fått skjermen. Kjøpte den på anbefaling fra HW.no. Og jeg må si jeg er ganske misfornøyd med den... Kan være det har skjedd en forandring i produksjonsprosessen mellom den de testet på hw.no. Men min skjerm har tydelig og irriterende støy i bildet på lyse flater. Spill og bilder ser svært bra ut. Men det hjelper ikke , når det er så mye støy på hvite flater. Hvis du ikke bryr deg om dette , er det en god skjerm. mtp farger og slikt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. august 2012 Del Skrevet 24. august 2012 (endret) Med støy på hvite flater så kan det være et belegg som mange av disse 27" skjermene har. Ok, da kan det være at dette belegget hører til selve panelet. Takk for god tilbakemelding. Fant årsaken i testen på denne: What we find noticeable is the monitor's unusual strong anti-glare coating. It's well known that displays with IPS panels feature a stronger anti-glare coating in general. But even from a distance of 60 centimetres, the "crystal effect" of the P27T-6, especially in bright, plain areas is easy to recognize. Endret 24. august 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå