PantZman Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Hei! Det har seg slik at jeg er gift med ei utenlandsk dame. Vi venter på svar på søknaden om familiegjenforening, derfor kan hun ikke gå ut i arbeid enda. Derfor blir hun stort sett sittende hjemme alene om dagene. Hun kjenner ingen andre enn min familie her i området. Jeg vil gjerne at hun skal finne seg noe hun kan gjøre på dagtid mens jeg er på jobb, og evt. noen venner hun kan være med på kveldstid mens jeg er med mine venner. Det jeg lurer på er om det finnes noen sammenkomster her i Ålesund med mennesker som er i samme situasjon som henne. Møte for folk som ikke har noe å drive med på dagtid, eller en plass å bli kjent med folk. Kan godt være norske eller utlending. Må bare beklage om denne er postet feil. Endret 19. desember 2011 av PantZman Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Kan jo prøve å sjekke med de andre på NAV-senteret og se om thaidamene deres også trenger litt hjelp i samfunnet. 3 Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvis dette er noe prostitusjonslignende thai-greier så gidder jeg ikke engang svare. Lenke til kommentar
Daddlemannen Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hvis dette er noe prostitusjonslignende thai-greier så gidder jeg ikke engang svare. Han lurer åpenbart på hvordan han kan hjelpe dama si med å bli sosialt integrert. Til trådstarter: En kompis av pappa var i samme situasjon som deg for 5-6 år siden, og jeg kjenner dem godt. Det hun gjorde var å begynne på norskopplæring hos voksenopplæringssenteret i kommunen. Der møter man mange som er i samme situasjon og utvikle vennskap, i tillegg til at hun ble flinkere med språket. 3 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Kan jo prøve å sjekke med de andre på NAV-senteret og se om thaidamene deres også trenger litt hjelp i samfunnet. Bare jeg som ikke skjønte hva du mente eller hva du vil frem til? Hvis dette er noe prostitusjonslignende thai-greier så gidder jeg ikke engang svare. Skjønner ikke hvor dere får disse thai greiene ifra. At hun ikke er ifra norge trenger ikke å bety at hun er ifra thailand. En kompis av pappa var i samme situasjon som deg for 5-6 år siden, og jeg kjenner dem godt. Det hun gjorde var å begynne på norskopplæring hos voksenopplæringssenteret i kommunen. Der møter man mange som er i samme situasjon og utvikle vennskap, i tillegg til at hun ble flinkere med språket. Har vært litt inne på dette, men om informasjonen jeg fikk er korrekt så koster det 1000kr uken for norsk kurs. Når vi får svar på familiegjennforeningen får hun dette gratis. Hun er i begynnelsen av 20 årene og jeg er nærmere 25. Vil gjerne at hun kommer seg ut og får seg noen venn(ind)er omkring sin egen alder så hun kan være sosial uten å måtte være avhengig av meg. Jeg tror det er mange i området som kommer fra samme land som henne, men vi vil helst at hun finner seg venner som er norsk eller kanskje med blandede kulturer så det muligens kan hjelpe på norsk kunnskapen hennes. Takker for hjelpen. Vittigheter om hore og hallikvirksomheter kan dere holde for dere selv. Endret 20. desember 2011 av PantZman 7 Lenke til kommentar
code Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Til hvilken grad kan hun det Norske språk idag? Har hun noen interesse for sport eller andre aktiviteter går det kansje ann å finne et idrettslag eller lignede å være med på. Kan se dette som vanskelig vis hun ikke kan Norsk i heletatt. Har selv vært på ikke seriøse idretslag som er opent for alle, hvor folk skaper vennskap og et positivt miljø. (Ikke seriøse som at dem ikke har noen form for satsing, og alle er velkommene, gamle stjerner som nybegynnere.) Du kan jo selv være med på disse aktivetene istarten, også hjelpe til litt. Dette kan jo være alt fra turgåing til tennis. Jeg tror det er mange i området som kommer fra samme land som henne, men vi vil helst at hun finner seg venner som er norsk eller kanskje med blandede kulturer så det muligens kan hjelpe på norsk kunnskapen hennes. Jeg tror det er viktig at dere ikke prøver å kontrolere hvilke venner hun får, viktigeste er vel at hun trives, har venner og et godt sosialt liv? Litt OT: Men hadde det ikke vært like greit å fortelle hvor hun er fra, istede for all den spekulasjon som skjer i tråden? Endret 20. desember 2011 av ANONIII Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Norskkurs kan hjelpe henne å finne noen fra sitt land å bli kjent med. Eller bare andre som er i samme situasjon og de dermed blir venner/venninner pga det. Lenke til kommentar
guess.who Skrevet 6. januar 2012 Del Skrevet 6. januar 2012 Visst det er noko spesielt ho likar å drive med kan ho jo begynne med ein fritidsaktivitet? Sport, dans eller lignande. Skjønnar godt at du vil at ho skal få norske vennar for å gjere norsken betre, men som ANONIII sa over, er eg einig med at du ikkje bør bestemme kva vennar ho skal ha og ikkje, kan fort bli oppfatta feil og som kontrollerande. Ho får nok norske vennar etterkvart uansett om ho skal bu i Norge. Lykke til Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hvis dette er noe prostitusjonslignende thai-greier så gidder jeg ikke engang svare. ... Sier litt om hvilke perverse tanker enkelte mennesker får seg til å tenke og si ... Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) For å oppdatere litt så kan jeg si at dama fikk svar på søknaden etter knapt en måned og startet norsk kurset ikke lenge etter. Hun har også nylig fått seg en praksisplass hos Kiwi gjennom NAV (ca 4t kurs og 4t arbeid om dagen). Hos kiwi er de fleste rundt hennes alder og hun får en liten inntekt også (tror satsen er 313kr dagen). Hun er fremdeles ikke flink til å finne på ting med andre etter jobb og kurs, men det tror jeg vil ordne seg når hun begynner å få egne penger. Endret 28. mai 2012 av PantZman 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå