cen Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Hei. Jeg kom over en prisguide fra Danmark da jeg søkte på "d300s", og det var overraskende priser. Det var billigere enn jeg hadde trodd, og jeg er fristet til å kjøpe! Link: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640386&ListExpand=1 Blir det egentlig så billig å handle derfra? Toll, mva? Hva burde jeg passe på? Har aldri handlet seriøse, dyre ting fra utlandet. Hva gjør jeg når kameraet skal på rep., feks? Endret 19. desember 2011 av cen Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hei. Jeg kom over en prisguide fra Danmark da jeg søkte på "d300s", og det var overraskende priser. Det var billigere enn jeg hadde trodd, og jeg er fristet til å kjøpe! Link: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=640386&ListExpand=1 Blir det egentlig så billig å handle derfra? Toll, mva? Hva burde jeg passe på? Har aldri handlet seriøse, dyre ting fra utlandet. Hva gjør jeg når kameraet skal på rep., feks? Det var ikke så forferdelig billig, og legger man på 25% .mva og frakt i tillegg så blir det vel dyrere enn her hjemme uansett? Lenke til kommentar
cen Skrevet 19. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Det billigste i Norge koster 9865 kr. Men ja, er akkurat det - jeg ikke veit hvor mye tilleggene kommer på. Men da vet jeg det Endret 19. desember 2011 av cen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Tar man hensyn til kursen og mva blir prisen ca 11000.- og i tillegg kommer frakt og mva på frakten. Synes ikke det er noe spesielt god deal siden kameraet koster 9955.- hos JP og du får 5års forbrukerrettigheter med på kjøpet. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Kamerahuset er også en fysisk butikk - holder til på Nørrebro. En liten sjappe med høyt volum. Det er danske kroner (+ ca 5%), og det er vel to års reklamasjonsrett. I Danmark. Men - de har den ikke på lager. EDBpriser er en fin referanse for shopping i Danmark, både for hardware og kamerautstyr - bare ikke bruk bindestrek i søkestrenger - så går det rundt for søkemotoren. Endret 19. desember 2011 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Kjøper man ting fra Danmark, så slipper man dansk moms, og betaler norsk i stedet. Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Uten noen formeninger om toll og utenlandske priser, så vil jeg hvertfall si at du kan skaffe D300s til 7000 dersom du kjøper brukt fra nabokommunen min http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?searchstring=d300s&id=163747 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Kjøper man ting fra Danmark, så slipper man dansk moms, og betaler norsk i stedet. Vel å merke hvis man får sjappa til å refundere dansk moms i det man bestiller. Om Kamerahuset spesifikt: Handel med udlandetVi sælger ikke til kunder i udlandet, men du kan, såfremt du bor i udlandet købe hos os hjemme i Danmark og få momsen refunderet. Det kræver, at du får toldstemplet din originale faktura og sender denne til os på vores adresse. Du skal vedlægge dit danske kontonummer. Uanset beløb, opkræver vi et gebyr på dkr. 50.00. Så - nei - i praksis blir dette heller hvis du stikker innom på tur til Køben. Og hvis noen skulle lure på det: Nei, man får som nordmann ikke Tax-free i vanlige butikker i Danmark - det er kun på ferge og flyplass. Ja, man kan få moms refundert, men kun hvis du samtidig legger ved kvittering på at norsk moms er betalt. Eneste fordel med dette er at du kan kjøpe en "dyr ting" i Danmark og ta med denne til Norge uten å skulle betale gjennom nesa for å ha forsøkt å "smugle" den inn til Norge uten å betale moms. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Blir det egentlig så billig å handle derfra? Toll, mva? Hva burde jeg passe på? Har aldri handlet seriøse, dyre ting fra utlandet. Hva gjør jeg når kameraet skal på rep., feks? En viktig ting til er at Nikon ikke har verdensgaranti på kamerahus, men optikk har de på. Nå skal det noe til at noe skjer med et så solid Nikon hus, har selv en D300s kjøpt i utlandet... Så det er en risiko. I norsk butikk får du kanskje med årlig rens av huset også, som er verdt en del. Så kjøp i Norge gir deg en del ekstra sikkerhet, ville heller kjøpt brukt optikk. Lenke til kommentar
se# Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Litt off topic, men hvorfor D300S nå? Det er jo fortsatt et veldig bra hus, men hvis du ikke trenger fullt så heftig seriebildefunksjon og byggekvalitet som D300s har er jo D7000 et vel så bra kamera på bildekvalitet. Endret 20. desember 2011 av se# Lenke til kommentar
cen Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Problemet er at jeg ikke liker Nikon D7000 sitt grep, og at det ikke har de hurtiknappene jeg vil ha, noe f.eks D300s har. Hadde Nikon lansert noe nytt, f.eks D400/D800, så ville alt vært mye lettere. Jeg venter egentlig bare på det, noe som jeg har gjort siden begynnelsen av året, men det tar sin tid. Endret 20. desember 2011 av cen Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 D400/D800 (i alle fall etterfølgerne til hhv D300(s)/D700) kommer nok en gang på nyåret - blir nok begge annonsert god tid innen junifesten påbegynner. Lenke til kommentar
se# Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hadde Nikon lansert noe nytt, f.eks D400/D800, så ville alt vært mye lettere. Jeg venter egentlig bare på det, noe som jeg har gjort siden begynnelsen av året, men det tar sin tid. Man kan jo ikke vente evig, men ryktene sier Nikon-lansering i begynnelsen av januar. Mye mulig det blir D4 som kommer først, og mulig det er helt feil (at det kommer en lansering), men har du tid til å vente litt til ut i januar kan det også hende at det du ønsker deg kommer. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Hadde Nikon lansert noe nytt, f.eks D400/D800, så ville alt vært mye lettere. Jeg venter egentlig bare på det, noe som jeg har gjort siden begynnelsen av året, men det tar sin tid. Man kan jo ikke vente evig, men ryktene sier Nikon-lansering i begynnelsen av januar. Mye mulig det blir D4 som kommer først, og mulig det er helt feil (at det kommer en lansering), men har du tid til å vente litt til ut i januar kan det også hende at det du ønsker deg kommer. ryktene sier at D400 kommer etter D4/D800. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Det går faktisk rykter om Nikon D5/D900...og kanskje også D500. Som også ser ut til å få sine etterfølgere noen år etter det igjen. Den som venter får aldri siste teknologi... 1 Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Problemet er at jeg ikke liker Nikon D7000 sitt grep, og at det ikke har de hurtiknappene jeg vil ha, noe f.eks D300s har. Hadde Nikon lansert noe nytt, f.eks D400/D800, så ville alt vært mye lettere. Jeg venter egentlig bare på det, noe som jeg har gjort siden begynnelsen av året, men det tar sin tid. Ja, grepet har utrolig mye å si, var også viktigste grunnen til at jeg kjøpte D300s, D90 var for glatt. Og med batterigrep er det enda bedre! Hurtigknappene er også veldig bra. Nå har vel også D7000 fått gummierte grep og skal være mye bedre enn D90, men hvis du ikke synes D300 er for stor så er den konge! D7000 har nok forbedret mye av betjeningen ellers, spesielt Custom-valgene er mye bedre enn "bankene" på D300s, men det funker greit når man er vant til det. En etterfølger en et stykke unna, D4 i januar, D800 jan/feb. D7000 er dessuten så bra at det blir spennende hvordan de posisjonerer D400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå