Cowboystrekk Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Fikk nylig en 59300-router som garantisak etter at den første 59300-routeren plutselig tok kvelden etter 2 års trofast tjeneste. Den nye jeg fikk er versjon 3, den gamle var versjon 1. Jeg sliter dog med at nettet kobler ut korte perioder. Jeg laster ned litt diverse på utorrent og sliter med at hastigheten plutselig dropper, stopper opp, for så å bli veldig rask igjen. Har oppdatert til nyeste FW. Noen tips om hva jeg bør gjøre? Dette var aldri noe problem med v1 av samme router. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Den jevne erfaring med Jensen routere her inne er at de er ustabile, nøyaktig slik du opplever din. Anbefalingen siden firmware oppdateringer, driveroppdateringer etc ikke virker er å kjøpe en skikkelig router. Netgear, Linksys/Cisco, Asus er de beste alternativene i så måte. Ikke sikkert at du synes det er aktuellt men det er nå et slags tips. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Takk for svar. Prøvd flere fra linksys og de var ustabile med 1 av pcene og 1 av mobilene våre så droppa dem. Ikke prøvd asus eller netgear. Rart at den første jensenrouteren fungerte eksemplarisk? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Min erfaring med Jensen er at de har hysterisk lang rekkevidde på trådløs, men at de har samme ustabilitetsproblemer som du beskriver. Jeg har byttet ut flere av den modellen du har med Linksys WRT160NL og det har løst ustabilitetsproblemene for alle. Personlig kjører jeg en Netgear WNDR3700 som nå har stått i drift i nesten 2 år og den er stabil som fjell med stock firmware. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2011 Kan ta en kikk på den Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Anbefaler Netgear N600 serien. Akkurat installert her, og funker strålende så langt. Er veldig flott og brukervennlig original software og støtter dvs open source software om det skulle være ønskelig. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 De routerene som får mest skryt her inne er: D-Link Dir615, NB:Her forutsettes det at man kjører uorginal firmware, f.eks DD-WRT. Linksys har ymse modeller men den mest populære her inne er E4200. Netgear har også flere modeller med WNDR3700 er den mest utbredte, WNDR3800 skal også være en god router mens WNDR4500 er den nyeste og minst testede modellen. Modeller man skal holde seg langt unna er D-Link Dir655, dette grunnet at veldig mange opplever denne som ekstremt ustabil + at den ikke støtter tredjeparts firmware som DD-WRT som ofte er et meget godt alternativ for den kresne/tekniske bruker. Belkin har også en modell som har gjort det bra i tester på smallnetbuilder men som med alle andre tester sier denne testen lite eller ingenting om stabilitetsproblemer som oftest ikke dukker opp på slike benchmarktester. D-Link Dir655 er det beste eksempelet på routere som har gjort det knallbra i tester, men som faller helt igjennom pga ustabilitet over tid da det ikke dekkes i testene. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det går ikke an å si at et merke bare har stabile routere, mens et annet bare har møkk. Man må nok spesifisere hvilke varianter det dreier seg om. Men skal man ha stabilitet, så er første bud å velge en som har brukbar hardware og testresultater. En router som scorer høyt på linken jeg legger ved under, er trolig brukbar. http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/bar/77-max-simul-conn Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2012 (endret) Tenkte bare å si at jeg fikk bytta routeren på garanti og fikk en netgear 3700 for noen kroner ekstra, nettsurfinga ble noe helt annet etterpå. Etter noen ukers bruk har jeg ennå ikke falt ut av nettet, selv med massiv nedlastning på 25\25-linja vår Takk til dere som foreslo den, den var den eneste av de dere nevnte som var å oppdrive på expertbutikken her i byen. Endret 9. mars 2012 av Delavar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå