Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett funker men ikke steam,wow osv?!?!?

Anbefalte innlegg

Jeg kommer inn på internett men ikke programmer og spill som krever internett:(

Noen som vet hva jeg må gjøre?

har tillatt alle programmer i firewallen og virusprogrammet men jeg vet at det ikke er det som er problemet. Er hos en kompis og han har slitt med dette problemet i laaang tid, så hadde vert kjekt å fått fikset dette.

takker for alle svar.

har og prøvd å logge inn på 10.0.0.138 men har ikke brukernavn eller passord til den siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd å disable brannmuren(e) helt for å se om det allikevel kan være noe der.

Hvis du sitter bak en router så har du strengt tatt 2 brannmurer oppe + at du er NAT'et så å ha på brannmuren på maskinen er litt smør på flesk.

funket ikke:/ veldig rart dette problemet:/

Internett funker men ikke program som bruker internett??!?!?:p

Lenke til kommentar

Jeg er enig med denne tankegangen. Symptomene her stemmer godt med at er selektiv blokkering av visse porter på gang her.

Hvis OP har utelukket software brannmur installert på PCen (denne bør midlertidig slås av helt for å teste om det er feilårsaken) så er det to store alternativ igjen:

- Brannmur på ruteren. Hvis dette er din egen forbindelse og du ikke har rotet med brannmuren så er det lite sansynlig at slikt skal kunne oppstå av seg selv - men om du bare låner forbindelsen av en hushvert for eksempel så er det ikke umulig at ting kan være sperret på denne måten.

- Blokkering fra ISP pga. de har oppdaget virustrafikk fra din IP. Hvis det er mye virus-lignende trafikk fra en nettforbindelse så blokkerer ofte ISP dette om det pågår en lengre periode. Da er som regel kun port 80 og 88 åpen - da disse brukes til dirkte nettsurfing. Andre programmer vil ofte da ikke fungere da de bruker andre porter i tillegg. Det er da normalt om at d ublir varslet om dette via epost vel og merke... (men det kan være telenor eposten din du ble automatisk tildelt om du ikke har oppgitt din vanlige)

Sjekk ut de to mulighetene.

En annen ting du kan teste selvfølgelig er å bruke en annen PC på samme nettverk om se om denne opplever det samme (om du har en mulighet for å teste dette). Da vil jo det med en gang avklare om det er noe nettverksrelatert (begge opplever det samme) eller noe PC-relatert (kun din maskin opplever problemet). I uanset vil du ha utelukket mange feilmuligheter.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...