tomkjetil Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Ønsker persistent, og helst noe med 2.6.38 kernel , siden det gir fungerende trådløst nettverk på pcene mine. Noen tips? Prøvde ubuntu med start up creator, men det gikk veldig seint å starte opp og det hang. 4GB for lite? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Ønsker persistent, og helst noe med 2.6.38 kernel , siden det gir fungerende trådløst nettverk på pcene mine. Noen tips? Prøvde ubuntu med start up creator, men det gikk veldig seint å starte opp og det hang. 4GB for lite? En Ubuntu-basert distro med LXDE, eksempelvis Peppermint OS Two, Zorin OS Lite, Linux Mint 11 LXDE eller Lubuntu 11.04. Ellers er en eller annen Puppy distro verdt å prøve. De kjører fra RAM når de er lastet. Wary Puppy (LTS), Racy Puppy og LighthousePUP er gode alternativer. Bodhi Linux kan også være verdt en test. LiLi USB Creator er et godt verktøy for å lage persistent USB http://www.linuxliveusb.com/en/home Endret 19. desember 2011 av Omnithunder Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Anbefaler Puppy Linux som er nevnt i posten over. Brukte det en del i jobb sammenheng for å feilsøke Windows maskiner og hele opplegget med å kjøre det fra USB fungerte glimrende! Kjapp var den også Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Puppy har jeg brukt før og det er meget bra, men trådløst fungerer ikke på mine maskiner. Kanskje finnes det .pet pakker som kan løse det, men nå prøvde jeg Peppermint og der var det trådløsstøtte. Men jeg lyktes ikke med å innstallere java applet. Selv om det er persistent, så åpnes det med LIVE konto hver gang. Kan det være grunnen? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. desember 2011 Del Skrevet 23. desember 2011 Puppy har jeg brukt før og det er meget bra, men trådløst fungerer ikke på mine maskiner. Kanskje finnes det .pet pakker som kan løse det, men nå prøvde jeg Peppermint og der var det trådløsstøtte. Men jeg lyktes ikke med å innstallere java applet. Selv om det er persistent, så åpnes det med LIVE konto hver gang. Kan det være grunnen? Uansett om du kjører "persistent", så vil det være LIVE-konto som brukes. Endringer du gjør vil lagres i en egen fil (ofte casper-rw). Ellers vet jeg ikke om jeg forstår spørsmalet ditt. Får du ikke installert JAVA, eller er det en spesiell java-applet du ønsker å installere? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Lubuntu 11.04. Hvorfor ikke Lubuntu 11.10, da vil OSet være støttet et halvt år lenger, alle drivere i 2.6.38 kjernen er vel i 3.0 kjernen også, så det trådløse kortet hans skal også fungere der. Har et lite spørsmål til trådstarter? Hva skal du bruke minnepennen til? Boote fra 1 maskin eller for å ha i lommen for å kunne kjøre samme system overalt? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Lubuntu 11.04. Hvorfor ikke Lubuntu 11.10, da vil OSet være støttet et halvt år lenger, alle drivere i 2.6.38 kjernen er vel i 3.0 kjernen også, så det trådløse kortet hans skal også fungere der. For det første spurte trådstarter etter en spesifikk kernel. Når det gjelder 11.10 så er det flere som rapporterer om trådløsproblemer der. Mitt Broadcom-kort fungerer langt bedre i 11.04 og tidligere, og et Intel-kort jeg har fungerer svært dårlig i 11.10. Når det gjelder Intel-kortet er det wireless n-delen som er problemet, og ved kun å bruke b/g så fungerer det greit. Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 28. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2011 Lubuntu 11.04. Hvorfor ikke Lubuntu 11.10, da vil OSet være støttet et halvt år lenger, alle drivere i 2.6.38 kjernen er vel i 3.0 kjernen også, så det trådløse kortet hans skal også fungere der. Har et lite spørsmål til trådstarter? Hva skal du bruke minnepennen til? Boote fra 1 maskin eller for å ha i lommen for å kunne kjøre samme system overalt? Tenkte å bruke det overalt som en backup. Men det er klart, jeg kunne jo kjøpt en liten cat-5 kabel og brukt puppy, som er min favoritt og som ofte virker også trådløst på eldre kort. Når det gjelder java så tenkte jeg på nettbank plugin. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Nå kan du få i både pose og sekk. Bruk YUMI og lag deg en minnepenn som kan boote både en ubuntu-LXDE-variant og en eller flere puppy-varianter (alle persistent). http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/ For å få ubuntu varianten persistent må du bruke PDL Casper-RW Creator http://www.pendrivelinux.com/casper-rw-creator-make-a-persistent-file-from-windows/ Saving Changes: Persistence can be added to Ubuntu based distributions by using the PDL Casper-RW creator to first create the file on your USB. Then, simply add the word persistent to the append line of corresponding .cfg file found in the /multiboot/menu directory. Only one distribution can use persistence. Puppy er i utgangspunktet persistent, da den spør deg om å lagre til fil ved shutdown. Har nettopp testet en 4 gb minnepenn med Zorin OS Lite, Wary Puppy og Racy Puppy. Legg først inn Puppy-variantene, boot disse, avslutt og lagre oppsett for disse. Legg inn ubuntu-varianten. Bruk PDL Casper-RW Creator og lagre casper-rw (persistent) filen så stor du har plass til. Grunnen til at jeg kjører to Puppy-versjoner er at Wary har god støtte for gammel hardware, og Racy er rettet mot nyere hardware og har mer oppdatert programvare. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå