CapitalSheep Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Hei Jeg har et lite problem med ssden min i dag. Når jeg prøver å boote pcen bruker den utrolig langt tid på å oppdage ssden og får not detected. Og når den prøver å boote til windows ber den med sette i "proper boot device". Ssden er et par år nå med en god del timer på seg. Er dette en naturlig død eller er det noe jeg kan gjøre for å få liv i den? Jeg har ikke fått noen forvarsel på at den var i dårlig stand, den ville bare ikke la seg boote i dag. Mobilen er en dårlig erstatning for pcen min. Jeg har heldigvis backup av det viktigste. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Er det oppsett av "nytt" system eller er det en feil som er oppstått på en maskin "uberørt av meneskehånd" en stund/noen år? Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Glemte at jeg hadde postet her. Jeg har klart å fikse problemet. Det er et system jeg har bygget selv og har stått en stund. Jeg måtte ta en "destructive flash" av disken, og så installere systemet på nytt. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 Hvordan fikk du til det når SSD'en ikke ble oppdaget i BIOS? Jeg sliter med samme problem. Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 22. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2011 Du må sette i en jumper i ssden, slik at du kommer i "firmware update mode". Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 22. desember 2011 Del Skrevet 22. desember 2011 OK. Har lest litt om det nå, og det ser ikke ut til at dette er mulig for min modell, som er en Vertex 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå