Gå til innhold

Heisann! Hjelp til innkjøp av Eksternt Lydkort og Headphones.


Anbefalte innlegg

Nå har jo jula kommet og jeg har innsett at jeg vil ha bedre lyd i pc'en min!

 

( For øyeblikket funker ikke lyden idet hele tatt, ingen anelse hvorfor, prøvd det meste, renska drivere etc, HDMI lyden gjennom skjermkortet funker men ikke frontpanels/backpanels der lyden er intergrert i hovedkortet. Kommer også suselyd om jeg plugger lyd i front panel og 1 av de 4 baki, de andre kommer det ikke lyd i idetheletatt! PC'en kjenner ikke igjen om jeg putter noe inn der (plugger jeg inn headsettet ville det før kommet at jeg har pluggi i headsettet etc i Sound softwaren i kontrollpanel, men nå er det ingenting. Om noen vet hva dette kan skyldes så hadde det vært flott å få en problemløsning på msg eller post her)

 

Så jeg har tenkt å kjøpe meg eksternt lydkort , i form av f.eks:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614252

 

Hva tror dere om dette lydkortet? Kommer det til å tilfredstille meg? Jeg har ikke ekstreme behov for feilfri lyd og kommer sansynligvis til å sitte med 7.1 headset, kommer det til å gå bra selvom dette "kortet" er 5.1? Det er fra 2008, burde jeg kjøpe noe nyere?

 

Så over til headset, har sett meg ut et som har fått mye bra reviews, nemmelig:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649032

 

Dette headsettet er det tilbud på akkurat nå, så hadde vært flott å fått raske tilbakemeldinger!

 

Har som sagt ikke mye peiling på dette, så all kritikk eller tips er hjertelige velkommen!

God jul!

 

Håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvorfor du like gjerne ikke skal kjøpe deg en D/A-konverter? Den har flere anvendelsesområder enn et eksternt lydkort med USB-tilkobling.

 

Og hvis du først kjøper en D/A-konverter, så burde du få et headset som har litt høyere resistans, noe som er noe av poenget med en D/A-konverter (etter min mening).

Lenke til kommentar

Hmm, veit ikke hva D/A-konverter er, men hørtes utrolig avansert ut. Jeg trenger noe som oppfører seg som et lydkort, siden lydkortet som er integrert i PC'en min ikke fungerer som det skal. Er usikker på om PCI-E pins'a i hovedkortet også er litt skada så tør ikke kjøpe PCI-E lydkort i tilfelle det ikke skal funke.

 

Trenger ikke noe avansert og anvendelsesområdene jeg kommer til å bruke er musikk på anlegget hjemme i stua, og generell spilling/musikk på headsettet.

 

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...