Gå til innhold

CM HAF 932 Advanced Gaming-rigg

Skyrim  

9 stemmer

1. 1. Er Skyrim det beste rollespillet noensinne?

• Nei, Oblivion var like bra!
    • Helt klart!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mhm, jeg skjønner. CrossfireX har derimot store problemer med drivere og bluescreen oppstår både her og der på dette forumet. Av MIN personlige erfaring, så er ATI-kortene skikkelige bråkebøtter og glad i å produsere varme. Nå synes jeg at Nvidia er best på alle punkter,men jeg har heller ikke opplevd noen problemer. Det eneste punktet Nvidia "feiler" på, er ytelse iforhold til pris. Dette har derimot ATI. Men de har ikke lagt penger i støyisolering, etc... Jeg er villig til å betale fint 1000kr ekstra for et lang mer stabilt og ikke like "bråkete" og "ustabilt kort".

Beklager avsporingen.

Mvh Quattro123

Sånn ja, dét er argumentering jeg kan like når den begrunnes og underbygges med fakta og/eller egne erfaringer! Når tiden kommer for innkjøp av GPU kommer jeg sikkert til å lese igjennom denne tråden om igjen samt tråle nettet for nye tester og sjekke dagens tilbud her og der. Jeg kommer uansett til å ha mye mer tyngde bak det endelige valget av skjermkort. Akkurat nå finregner jeg på om jeg like gjerne skal utsette kjøpet av GPU en måned til og heller velge 6990/GTX 590 mens jeg venter på at Norsk Tipping skal ringe så jeg likesågodt kan kline til med dette deilige kortet!

:dribble:

Mvh,

HanDerre

...bare en fyr du kjenner...

Lenke til kommentar

Mhm, jeg skjønner. CrossfireX har derimot store problemer med drivere og bluescreen oppstår både her og der på dette forumet. Av MIN personlige erfaring, så er ATI-kortene skikkelige bråkebøtter og glad i å produsere varme. Nå synes jeg at Nvidia er best på alle punkter,men jeg har heller ikke opplevd noen problemer. Det eneste punktet Nvidia "feiler" på, er ytelse iforhold til pris. Dette har derimot ATI. Men de har ikke lagt penger i støyisolering, etc... Jeg er villig til å betale fint 1000kr ekstra for et lang mer stabilt og ikke like "bråkete" og "ustabilt kort".

Beklager avsporingen.

Mvh Quattro123

Sånn ja, dét er argumentering jeg kan like når den begrunnes og underbygges med fakta og/eller egne erfaringer! Når tiden kommer for innkjøp av GPU kommer jeg sikkert til å lese igjennom denne tråden om igjen samt tråle nettet for nye tester og sjekke dagens tilbud her og der. Jeg kommer uansett til å ha mye mer tyngde bak det endelige valget av skjermkort. Akkurat nå finregner jeg på om jeg like gjerne skal utsette kjøpet av GPU en måned til og heller velge 6990/GTX 590 mens jeg venter på at Norsk Tipping skal ringe så jeg likesågodt kan kline til med dette deilige kortet!

Mvh,

HanDerre

...bare en fyr du kjenner...

:love: Sweet Jesus!

Endret av Quattro123
Lenke til kommentar

Akkurat nå finregner jeg på om jeg like gjerne skal utsette kjøpet av GPU en måned til og heller velge 6990/GTX 590 mens jeg venter på at Norsk Tipping skal ringe så jeg likesågodt kan kline til med dette deilige kortet!

1.  
  2. 2x GTX 580 er helt enkelt bedre på alle måter.
  3. Kortet er utsolgt for lengst, det ble kun laget 1000 modeller av det.
  4. Flere oppdaget dårlig kvalitetskontroll på dem i form av brukne vifter, dårlig festet kjøleløsning og DOA.
  5. HD 7970 er langt bedre å satse på, det overklokker til himmels på stock-spenning og AMD hinter nå til at 1.2-1.3GHz bør være oppnåelig med litt spenningsjustering.

Hvor mange Ati kort har du hatt da Benjamin?

Jeg har hatt 2 kort. Et Sapphire Radeon HD 6770 og Sapphire Radeon HD 6950. Sistnevnte hadde jeg store problemer med.

Mvh Quattro123

Kanskje en idé å nevne akkurat hva du slet med?

Sist jeg hadde Nvidia-kort (GTX 460 SLI) slet jeg med følgende:

•  
  • idle BSOD
  • load BSOD
  • Humørsvingninger på overklokkene fra dag til dag.
  • Mikrostutter fra helvete.
  • Svak skalering i enkelte spill.
  • Grafiske feil, plutselig forsvinner teksturer og modeller.

Med et enkelt kort fungerte det meste av utprøvde spill greit, men SLI var djevelens verk, og ytelsen var ikke god nok. Da det var en stund siden forrige gang med ATI/AMD gikk jeg til 6950, jeg fikk en solid oppgradering i spillbarhet og en enorm oppgradering i stabilitet. Crossfire har heller ikke gitt grafiske bugs, som Nvidia-kortene ga titt og ofte.

Dog har jeg hatt gode opplevelser med 9800GTX og X1900XT

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...