lektroluv Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Jeg har for øyeblikket et MSI Nvidia 560ti skjermkort, men jeg har hatt så mye problemer med dette kortet at jeg ønsker å bytte det til noe annet. Tenkte da i samme slengen å koste på noen ekstra kroner på å få noe kraftigere. Hadde egentlig tenkt å gå for et 580 kort, men leste et sted at CPU (ikke spesifikt min) kan bli en flaskehals for dette kortet? Lurte også på om det er verdt å gå for et 580 i stedet for et 570 kort (Vil ikke ha ATI kort, siden jeg har dårlig erfaring med dette fra tidligere (mitt forrige kort)). Jeg spiller for det meste BF3 og Starcraft 2. Mitt oppsett: Asus P6t deluxe HK i7 920 2.6Ghz OCZ Vertex 3 SSD Mist 800W PSU (Husker ikke 100% om det var 800.. skal sjekke på merkelappen når jeg kommer hjem fra jobb ) Endret 19. desember 2011 av lektroluv Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Endel programmer bruker nå gpu isteden for cpu når jobben skal gjøres, dette gjør bl.a freemake sine videoomgjøringsprogrammer. firefox bruker også gpu nå. Så et raskt skjermkort er bra på de tingene. I7-920 bør vel ikke være noen flaskehals, med 8 kjerner (fire virtuelle). Det er jo ikke akkuart en 486 DX2 66Mhz du har i maksinen.. Andre kan vel mer om dette. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 Skal ikke være noe problem. Du kan dog slenge på en bedre kjøler ( dersom du ikke har dette) og overklokke den slik at du får en del mer spillerom. Videre annbefaler jeg vel heller også å vente på AMD sin 7 serie dersom du først skal bruke såpass mye penger. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 i7-920 er fortsatt en bedre CPU enn AMD Bulldozer FX-8150, og begge fungerer helt greit på et enkelt skjermkort. Vent dog 3 dager (22. desember) så du ikke går på en smell og kjøper et GTX 580 som sannsynligvis blir utdatert av HD 7970. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå